Vader-zoon hobby

Auteur Topic: Vader-zoon hobby  (gelezen 13748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Gepost op: 11 juni 2009, 18:52:13
Ik merk de laatste tijd een redelijk explosieve toename van het aantal 'ramptoeristen' hier in de omgeving. Vaders gaan met hun zoons en vriendjes naar ongeveer elke melding, en rennen ter plaatse van hot naar her, om vervolgens weer door te 'crossen' naar de volgende melding. De zoons nemen allemaal vriendjes mee naar de plek des onheils, om daar foto's te maken. Die vriendjes gaan op hun beurt weer met hun eigen ouders met de auto naar incidenten toe.
Resultaat:
- ELKE A1-melding van de ambulance staat op foto
- Bij elk incident staan minstens 10/15 'fotografen alias ramptoeristen met een camera op hun telefoon'
- Bij elk incident staan nu tig auto's langs de kant geparkeerd, dat nog wel eens een gevaarlijke situatie oplevert
- Die mensen sturen hun foto's voor noppes naar de krant, waardoor beroepsfotografen deels buiten spel gezet worden.

Ik kan me goed voorstellen, en dat weet ik ook wel zeker, dat dit een doorn in het oog is van hulpverleners.
Hoe voorkom je nou dit soort toestanden, en wat doe je ertegen?




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2009, 18:54:21
Toon jij eerst eens het verschil tussen jezelf en die andere fotografen?  ;D


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2009, 18:59:17
Op de website (112barneveld) waar jij aan meewerkt staan ook foto's van ambulances die geparkeerd staan voor een woning. 'Onbekende ambulancemelding'  ::)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2009, 19:00:55
- Ik hou me aan de verkeersregels
- Ik loop niet in de weg
- Ik maak foto's voor de krant( in semi-beroepsmatige zin, 'professionele' attitude vereist')
- Ik bezoek enkel incidenten met mogelijke nieuwswaarde
- Ik neem geen hordes volk mee ter plaatse

Verschil...

@Max, dat soort foto's worden zo veel mogelijk gemeden op onze website, maar ik beslis er niet over. Mij betreft wordt er nog veel kritischer gekeken naar wat er wel en niet geplaatst en bezocht moet worden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2009, 19:03:25
- Ik hou me aan de verkeersregels
- Ik loop niet in de weg
- Ik maak foto's voor de krant( in semi-beroepsmatige zin, 'professionele' attitude vereist')
- Ik bezoek enkel incidenten met mogelijke nieuwswaarde
- Ik neem geen hordes volk mee ter plaatse

Wat ik ermee wil zeggen is; blijf zelf professioneel. De ''rest'' verliest haar interesse vanzelf wel...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2009, 19:16:25
Wat ik ermee wil zeggen is; blijf zelf professioneel. De ''rest'' verliest haar interesse vanzelf wel...

Tsja en toch herken ik wel iets in het verhaal van Alain ... Zowel beroeps als hobby-matig ...

Maar goed, volgens mij hebben we het hier al redelijk vaak over gehad
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2009, 19:52:07
Ik kan me goed voorstellen, en dat weet ik ook wel zeker, dat dit een doorn in het oog is van hulpverleners.
Hoe voorkom je nou dit soort toestanden, en wat doe je ertegen?
Als het aan mij lag, was het makkelijk zat. Een bepaalde codering op de P2000 meldingen zetten zodat deze codes (of iets dergelijks) niet meer te ontvangen zijn voor de 'normale' piepertjes of via internet. Dan weten deze gasten ook niet meer dat er een melding is en zal het bij een incident aanzienlijk rustiger zijn.
Weer of geen weer... altijd brandweer


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2009, 19:58:57
Wat is nu het probleem eigenlijk, vroeger stonden de mensen ook in grote aantallen bij een brand. Daar is P2000 niet echt voor nodig geweest ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2009, 20:08:53
Als het aan mij lag, was het makkelijk zat. Een bepaalde codering op de P2000 meldingen zetten zodat deze codes (of iets dergelijks) niet meer te ontvangen zijn voor de 'normale' piepertjes of via internet. Dan weten deze gasten ook niet meer dat er een melding is en zal het bij een incident aanzienlijk rustiger zijn.

Heeft er geen bal mee te maken, vroeger zat elke leip met een scanner mee te luisteren en gingen ze er ook achter aan
Toen had je geen internet en was het allemaal veel minder bekend. Nu staat elk filmpje op joeptoep en andere 112mafketel site´s
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2009, 22:56:03
**owwww.............wat kijken sommige weer héérlijk in de spiegel** ;)