Vader-zoon hobby

Auteur Topic: Vader-zoon hobby  (gelezen 13756 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #40 Gepost op: 25 augustus 2009, 19:49:40
Ik zou gewoon zeggen, als het echt een hobby van je is en er is echt wat te zien: Logisch dat mensen gaan kijken, die zijn gewoon nieuwsgierig. En ik zellf ben altijd met de fiets en de spuitgasten van de kazerne kennen me dus ze hebben er geen problemen mee, ze maken regelmatig ook is een praatje. Maar ik vind als je voor jezelf zorgt dat je op een veilige plek staat niet tedicht bij het incident bent zie ik het probleem er niet van. En volgens mij zijn de hulpverleners dat heus wel gewend hoor  ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #41 Gepost op: 9 september 2009, 18:20:08

Youtube: 112Uithoorn
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #42 Gepost op: 14 september 2009, 02:25:09
Het probleem zit hem niet in de fotografen die de zaken voor de diverse 112 sites vastleggen. Die weten echt wel wat de consequenties zijn wanneer ze in de weg gaan lopen of op andere manieren overlast veroorzaken. Zelf ben ik fotograaf voor een 112 site. Wij hebben ook hesjes. Niet om gemakkelijker doorgang te krijgen, maar omreden van veiligheid. Er zijn duidelijke afspraken met de hulpverleners gemaakt, geen slachtoffers herkenbaar in beeld, en pas detailfoto's van betrokken voertuigen wanneer de slachtoffers zijn afgevoerd. Met die afspraken kan iedereen leven en werken.
De politie weet ook dat fotografen van onze site (en meer hier in de regio) zich aan die gedragscode houden. Dat is ook de reden dat de betreffende site op de hesjes staat vermeld. We krijgen op die manier dan ook alle gelegenheid het betreffende nieuws item op de foto te zetten. Hulpverleners weten ons ook te vinden wanneer ze zelf foto's van een bepaalde inzet willen hebben, die ze dan ook krijgen.

Met dit soort afspraken kunnen zowel hulpverleners leven alsook de fotografen. Komen we in een enkel geval als eerst op een plek, dan zal de fototas in de auto blijven en zal er hulp verleend worden totdat de professionals het over komen nemen. Zo zie je maar dat je elkaar kunt respecteren, zowel hulpverleners als slachtoffers als fotografen. Duidelijke afspraken helpen hierbij, maar het allerbelangrijkste is gezond verstand lijkt me.

112 voor allen en allen voor 112!