Vader-zoon hobby

Auteur Topic: Vader-zoon hobby  (gelezen 13761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2009, 14:22:33
Volgens mij worden die gewoon "gedoogd"  ;)

Nee hoor, ze bestaan echt  ;)

http://www.fvt-brandweerzuidlimburg.nl

Overigens is er in Zuid-Limburg een zero-tolerance beleid richting personen met die hesjes. Geen FVTér, dan buiten de afzetting blijven. Anderzijds zijn ze hier ook (niet meer) te vinden. Je loopt toch mooi voor gek als je met een hesje brw-fotograaf rondloopt, en je wordt vervolgens weggestuurd door de politie.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2009, 15:27:26
De probleemstelling van topicstarter gaat alleen op als al die nieuwsgierigen inderdaad de privacy van slachtoffers uit het oog verliezen en/of indien zij in de weg lopen.

Dat nieuwsgierigen blijven staan bij een ongeval is al zo oud als de weg naar Rome. Het enige verschil met vroeger is dat er nu foto's gemaakt worden door anderen dan de beroepsfotografen (waarvan het grootste deel ook door P2000-pagers van het incident op de hoogte zijn.....).

Ik merk dat een hoop sceptici beroepsfotografen zijn die inkomensverlies lijden omdat Jan en alleman foto's maken waarbij kranten en internetsites ook genoegen willen nemen met mindere kwaliteit. Dan krijg ik er een dubbel gevoel bij dat er zo wordt afgegeven op het fenomeen 'nieuwsgierigen' (dat zoals reeds gezegd van alle tijden is) terwijl verminderde inkomsten eigenlijk de ware reden is voor het geklaag.

Dat vakmensen te lijden hebben onder de massa is echter niet alleen iets waar beroepsfotografen tegenaan lopen. Het is immers inherent aan de tijdsgeest. In andere zin hebben immers een hoop groenteboeren, slagers, kruideniers etc. etc. bijvoorbeeld ongeveer met hetzelfde te maken gekregen vanwege de opkomst van supermarkten. Kwantiteit dus in plaats van kwaliteit. Helaas doe je daar niets tegen. P2000 versluieren ten bate van de beroepsfotograaf gaat mij overigens net iets te ver.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2009, 22:04:25
Nee hoor, ze bestaan echt  ;)

http://www.fvt-brandweerzuidlimburg.nl

Overigens is er in Zuid-Limburg een zero-tolerance beleid richting personen met die hesjes. Geen FVTér, dan buiten de afzetting blijven. Anderzijds zijn ze hier ook (niet meer) te vinden. Je loopt toch mooi voor gek als je met een hesje brw-fotograaf rondloopt, en je wordt vervolgens weggestuurd door de politie.

Dit gebeurd dan incidentieel in een korps welke dit zelf in het leven roept ? Ik weet wel dat er meerdere korpsen fototoestellen aan boord hebben om foto's te maken voor intern gebruik en evaluaties. Maar deze werden nimmer verspeid.

Er zijn ook mensen welke zich de naam brw fotograaf zelf toe eigenen. Deze categorie komt idd ergens achter het lintje te staan, incl  hesje........ 8)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2009, 22:27:23
Dit gebeurd dan incidentieel in een korps welke dit zelf in het leven roept ? Ik weet wel dat er meerdere korpsen fototoestellen aan boord hebben om foto's te maken voor intern gebruik en evaluaties. Maar deze werden nimmer verspeid.

Er zijn ook mensen welke zich de naam brw fotograaf zelf toe eigenen. Deze categorie komt idd ergens achter het lintje te staan, incl  hesje........ 8)



Ik weet inderdaad dat er een paar inviduele korpsen in den lande zijn die dit doen.
Het Fvt bestrijkt echter de hele veiligheidsregio Zuid-Limburg.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #24 Gepost op: 19 juni 2009, 08:54:21
De lokale krant plaatst bijna alle foto's die ze binnenkrijgen van die 'amateurs', en stimuleren daar het hele gebeuren mee. Vind ik een kwalijke zaak, en dan niet eens hoofdzakelijk omdat beroepsfotografen naar hun centen kunnen fluiten, maar al die mensen zorgen ter plaatse gewoon voor overlast. De brandweer moet nu de halve woonwijk af zetten om normaal hun werk te kunnen doen.


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #25 Gepost op: 19 juni 2009, 09:44:06
Nee hoor, ze bestaan echt  ;)

http://www.fvt-brandweerzuidlimburg.nl

Overigens is er in Zuid-Limburg een zero-tolerance beleid richting personen met die hesjes. Geen FVTér, dan buiten de afzetting blijven. Anderzijds zijn ze hier ook (niet meer) te vinden. Je loopt toch mooi voor gek als je met een hesje brw-fotograaf rondloopt, en je wordt vervolgens weggestuurd door de politie.

brandweerfotograaf aan het werk tijdens grote brand lanaken (belgie):





en stiekum toch een fotograaf die door de afzetting is geglipt (limboke) ;D


groeten fast-one


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2009, 17:57:12
Beste topic starter,

volgens mij heeft iedereen die komt kijken wel een reden waarom hij/zij wél mag kijken en een ander niet. Maar het probleem van alle, amateur/nieuwsgierige/passant- fotgrafen is dat zij evenveel recht hebben om vanachter het lint te fotograferen als ieder ander.

Ik zie ook regelmatig voorbeelden van, helaas toch redelijke amateurfotografen die zichzelf al een proffesional wanen. Zonder perskaart.

En ik erger me soms ook aan al die hordes nieuwsgierigen die hun camera meenemen. Maar wie ben ik? als ik wat hoor over een brand in de omgeving, ga ik ook vaak kijken, met camera. Dus niet zeuren naar elkaar, maar gewoon aardig doen en asjeblieft geen herrie schoppen met de politie. Kunnen wij heerlijk blussen en anderen heerlijk fotograveren O0

@ tarie: perfect voorbeeld ;)
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #27 Gepost op: 5 augustus 2009, 09:50:52
Uiteraard wordt de toeloop bij incidenten groter door de verspreiding van pager-meldingen via het internet, maar men beschikt ook nog over iets als: gezond verstand?
Ik fotografeer zelf ook ongevallen e.d. maar sla menig melding over.
Zo stap ik niet bij elke oms-melding op de fiets, om een foto te schieten van een brandweerwagen.. dan stapelen de foto's zich in rap tempo op.

Het gaat mij om de kwaliteit van de foto's. Een foto moet een verhaal vertellen. Maar helaas gaat dit niet op voor het gros van de mensen.
Foto's van reanimaties, foto's met herkenbare slachtoffers.. niets is sommige mensen te gek. Hoewel het grootste probleem de media is, welke dit soort foto's gebruikt voor sensatie.


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #28 Gepost op: 5 augustus 2009, 10:08:20
Waarom zou iemand die foto's maakt voor de krant (in semi-beroepsmatige zin, 'professionele' attitude vereist') wel mogen komen en de boel " hinderen" en iemand die met zijn zoontje naar de brandweerwagens komt kijken niet? In beide gevallen spreken we toch over normale burgers?
vrijwilliger instructeur


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #29 Gepost op: 5 augustus 2009, 15:16:10
Dat vind ik nou ook. Laat die lintjes nu toch eens weg en laat gewoon iedereen toe op de pi. En als we dan toch bezig zijn: neem nou eens een uitklapbare tribune mee in zo'n grote haakarmbak. Effe een paar man brandweer personeel om hem goed neer te zetten ( eerste rang natuurlijk ) en knippen maar! Kan lekker iedereen erbij!

Niet dus. Gewoon zij die in het bezit zijn van de juiste papieren doorgang verlenen en de rest achter het lintje.