Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R  (gelezen 212663 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #470 Gepost op: 6 februari 2018, 19:38:17
NTS heeft de nieuwe striping al breed toegepast. Laatste Toevoeging aan het wagenpark is een VolvoV90 Cross Country.

http://www.wktransplant.nl/wp/2017/11/07/wk-transplant-voegt-in-regio-west-een-volvo-v90-cross-country-toe-aan-het-spoedwagenpark/

Een hele mooie wagen met ruim voldoende signalering zo te zien..

'Daarmee komt, ten behoeve van de Nederlandse Transplantatie Stichting, het totale WK Transplant wagenpark in de regio’s West en Noord op:
 1 x Volvo V90
6 x MB-E klasse
2 x MB-V klasse
3 x MB Sprinter ZUT Bus
1 x Opel Vivaro
3 x Audi A6 Avant

Het betreft in alle gevallen goed geoutilleerde voorrangsvoertuigen.'

Van de andere geen foto zeker?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #471 Gepost op: 6 februari 2018, 19:45:54
Van de andere geen foto zeker?
 luie ..xx...   ;)

https://www.flickr.com/photos/141596263@N05/albums/72157682585690021
onderaan de pagina staan een aantal recente fotos


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #472 Gepost op: 6 februari 2018, 19:48:26
Ah dan kwam ik vandaag zo'n sprinter tegen. Dacht even dat het een belgische ambu was


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #475 Gepost op: 23 maart 2020, 17:17:00
Vroegah stonden de Sanquin-voertuigen van ZuidWest (met name Transporters) bij het Albert Schweitzerziekenhuis in Dordrecht. Een paar jaar geleden zijn die verhuisd naar de Spuikade 3 in Rotterdam-Zuid. Inmiddels is dat pand al een tijdje leeg; iemand enig idee waar men naartoe verhuisd is met hun voertuigen?
greetz,  Enrique


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #476 Gepost op: 11 mei 2020, 08:03:39
Ik werd vorige week ingehaald door een Audi Q7 met NTS striping. Wat me opviel is dat dit voertuig gele kentekenplaten had in plaats van blauwe.

Weet iemand hoe dat zit?
Mvg, DMC


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #477 Gepost op: 10 mei 2021, 20:07:25
Ik werd vorige week ingehaald door een Audi Q7 met NTS striping. Wat me opviel is dat dit voertuig gele kentekenplaten had in plaats van blauwe.

Weet iemand hoe dat zit?

Ja, eigenlijk heel simpel, maar moet ik je eerst uitleggen waarvoor de blauwe platen wèl bedoeld zijn.

De drie vervoerders (WKT, Kijlstra, en MTN) die rijden in opdracht van NTS-orgaandonatie doen twee dingen:
A: vervoer van donor-organen, en
B: vervoer van het ZUT-team (veelal van woon- of werkadres ZUT-medewerkers naar plaats van uitname, en v.v.)

De blauwe kentekenplaten hebben betrekking op B, het vervoer van het ZUT-team.

Er rijden drie vervoersbedrijven in opdracht van de NTS (WKT, Kijlstra en MTN). Naast de donor-organen vervoeren zij ook het ZUT-team. Het ZUT-team zijn géén medewerkers van het vervoersbedrijf. Voor het vervoer van hen wordt dus betaald, en daarmee valt dit vervoer onder de Wet Personenvervoer. Deze wet verplicht blauwe kentekenplaten bij betaald vervoer. Je mag dit vergelijken met taxivervoer, de chauffeurs zijn ook in het bezit van een taxi-pas. Dat is dus kort en bondig de reden voor de blauwe platen op deze voertuigen.

Dan is er een vierde bedrijf met voertuigen in dezelfde bestickering: FASE uit het Groningse Kolham.
FASE is een onderneming met diverse medici in dienst, waaronder anesthesisten voor het ZUT-team. Deze worden naar en van plaats van uitname vervoerd met eigen bedrijfswagens. Dat valt dan niet onder betaald vervoer maar onder vervoer van eigen personeel. De Wet Personenvervoer is hier dus niet van toepassing, de chauffeur hoeft geen taxi-pas te bezitten, en de blauwe kentekenplaten zijn niet verplicht. FASE heeft derhalve géén voertuigen met blauwe kentekenplaten.
(Overigens, FASE vervoert geen donororganen van A naar B).

De drie eerder genoemde vervoerders (WKT, Kijlstra, en MTN) hebben over het algemeen alle voertuigen voorzien van blauwe kentekenplaten. Maar als zij bijvoorbeeld met een bepaald voertuig alleen maar donororganen vervoeren, maar géén personenvervoer, dan hoeven dat betreffende voertuig ook geen blauwe kentekenplaten.

Het voertuig dat jij hebt gezien was er een van FASE.