Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R  (gelezen 213070 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #50 Gepost op: 23 januari 2010, 20:26:12
Ook in Haaglanden zie ik regelmatig zo'n grotere bus rijden, vooral vanuit de richting Delft/Rijswijk en dan naar het Leyenburg ziekenhuis in Den Haag, (of verder, richting de het JKZ/RKZ)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #51 Gepost op: 23 januari 2010, 22:47:39
In Dordrecht vertrekken ze ook vaak met spoed vanaf de Sanquin (gevestigd bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis).
Brandweer Papendrecht


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 23 januari 2010, 23:02:09
Komt het nou veel voor dat hun spoedritten hebben?

Hier (op de A16) komen ze dagelijks met spoed voorbij, ongeacht tijdstip. En bij locatie Dordwijk in Dordrecht is het ook een komen en gaan van die voertuigen.
Op die locatie zit trouwens ook een nieuw politiebureau, Sanquin en de SEH ingang. Het is daar zowat de hele dag toeters-en bellen.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #53 Gepost op: 23 januari 2010, 23:04:14
Hier (op de A16) komen ze dagelijks met spoed voorbij, ongeacht tijdstip. En bij locatie Dordwijk in Dordrecht is het ook een komen en gaan van die voertuigen.
Op die locatie zit trouwens ook een nieuw politiebureau, Sanquin en de SEH ingang. Het is daar zowat de hele dag toeters-en bellen.

Mja ik woon dan natuurlijk ook in een tamelijk kleine stad (Harderwijk) want ik heb nog nooit zon auto hier in de regio NW Veluwe gezien ...
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #54 Gepost op: 26 januari 2010, 01:44:37
Ik rijd hier in Enschede op een Sanquin auto maar dan de Citroën Berlingo.
Ik weet uit ervaring dat het hier bijster weinig voor komt die A1 ritten.
Met deze is er tot nu toe 1 spoedrit geweest.
En heb tot nu toe slechts 1x een T5 hier door de stad zien komen met A1.

MvG
Marcel
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 12 februari 2010, 22:52:06




Dienst: Amstra / Medi-expresse
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: SUV
Merk & Type: Dodge Nitro
Bijzonderheden: striping op de motorkap klopt niet, op voor- en achterzijde ontbreekt de tekst 'ambulance'

Tekst op de achterzijde, voor wie de taal niet machtig is:

Orgaantransport
Wij rijden voor Medi-expresse NL

Kennelijk veel ritjes door Duitsland ofzo? ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #56 Gepost op: 14 februari 2010, 08:52:37
Amstra ? Medi-Expresse.... Is het niet zo dat het Witte Kruis landelijk het vervoer aanbesteed heeft gekregen ? Of enkel het vervoer van de teams ?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #57 Gepost op: 14 februari 2010, 15:54:12
Amstra ? Medi-Expresse.... Is het niet zo dat het Witte Kruis landelijk het vervoer aanbesteed heeft gekregen ? Of enkel het vervoer van de teams ?

Eigenlijk heb ik in dit topic teveel op één hoop geschoven, maar er is onderscheid in vervoer van
- bloedproducten
- organen
- transplantatieteams

De bloedproducten worden volgens mij alleen door Sanquin gedaan.
De organen door diverse partijen, waaronder dus METR en Medi-expresse
Transplantatieteams worden ook door diverse partijen vervoerd. Witte Kruis heeft volgens mij west Nederland. In het zuiden rijdt volgens mij nog steeds een taxibedrijf tbv de NTS en in het noorden dacht ik ook.

Mijn antwoord is in ieder geval niet compleet, gezien onderstaand stukje van hun website:
"Een van onze taken die voortvloeit uit de erkenning ‘Orgaancentrum', is het transport van uitnameteams en donororganen. Het spreekt voor zich dat we dit vervoer met grote zorgvuldigheid en tegelijkertijd onder tijdsdruk uitvoeren. Onder bepaalde omstandigheden mogen zwaailichten en sirenes worden gebruikt. Transport over de weg wordt in Nederland uitgevoerd door vier door de NTS gecontracteerde vervoersbedrijven. Transport door de lucht vindt plaats door middel van twee chartermaatschappijen en één helikoptermaatschappij."
http://www.transplantatiestichting.nl/cms/index.php?page=orgaancentr_divisie
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 14 februari 2010, 16:09:14
Goedeavond,

Vandaag zag ik in Leiden een ambulance rijden van het Witte Kruis. Het was een nieuw model MB Sprinter, met blauwe kentekens. Nu ben ik gewend dat sommige huisartsenvervoerders blauwe kentekens voeren. Maar ambulance's ....
Weet iemand hier meer over ?

Ik kwam tijdens het zoeken voor bovenstaande reactie dit PDF bestand tegen.
Ik denk dat het voertuig welke jij gezien hebt, voor het 'Zelfstandig Uitnameteam' bestemd is, zoals te zien op de eerste pagina van het PDF'je.

"De ‘ZUT-kar’
Er is hard gewerkt om alle materialen, apparatuur en instrumentaria op een juiste manier te organiseren, het resultaat is een grote ‘ZUT-kar’. Hierdoor zijn alle spullen compact en goed mee te nemen. Tevens is er een mooie bus ontworpen, waardoor het team en de ZUT-kar goed en veilig vervoerd kunnen worden naar de donorziekenhuizen. Het vervoer
wordt verzorgd door vervoersbedrijf Witte Kruis Den Haag."
(afkomstig uit het genoemde PDF'je)

Nu nog een foto :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #59 Gepost op: 14 februari 2010, 19:13:57
Eigenlijk heb ik in dit topic teveel op één hoop geschoven, maar er is onderscheid in vervoer van
- bloedproducten
- organen
- transplantatieteams

De bloedproducten worden volgens mij alleen door Sanquin gedaan.
De organen door diverse partijen, waaronder dus METR en Medi-expresse
Transplantatieteams worden ook door diverse partijen vervoerd. Witte Kruis heeft volgens mij west Nederland. In het zuiden rijdt volgens mij nog steeds een taxibedrijf tbv de NTS en in het noorden dacht ik ook.

Mijn antwoord is in ieder geval niet compleet, gezien onderstaand stukje van hun website:
"Een van onze taken die voortvloeit uit de erkenning ‘Orgaancentrum', is het transport van uitnameteams en donororganen. Het spreekt voor zich dat we dit vervoer met grote zorgvuldigheid en tegelijkertijd onder tijdsdruk uitvoeren. Onder bepaalde omstandigheden mogen zwaailichten en sirenes worden gebruikt. Transport over de weg wordt in Nederland uitgevoerd door vier door de NTS gecontracteerde vervoersbedrijven. Transport door de lucht vindt plaats door middel van twee chartermaatschappijen en één helikoptermaatschappij."
http://www.transplantatiestichting.nl/cms/index.php?page=orgaancentr_divisie

Kleine aanvulling Medi-Expresse en het Witte Kruis werken m.b.t. het orgaantransport en vervoer van de transplantatiecoordinatoren/artsen samen.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur