Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R  (gelezen 213092 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #100 Gepost op: 17 november 2010, 07:47:17
Weet iemand wat deze wagen doet?



Dienst: Witte Kruis Den Haag
Standplaats / Post: Den Haag (?)
Wagenparknummer: 48
Soort voertuig: dienstbus
Merk & type: Mercedes Benz Sprinter
Kenteken: 69-JPG-4
Byzonderheden: In Alkmaar gefotografeerd, bij het ziekenhuis daar. Voertuig t.b.v. Zelfstandig Uitname Team


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #101 Gepost op: 17 november 2010, 10:06:50
Achter op het voertuig staat de afkorting '' zut''  ik heb dit eens gegoogled in combinatie met ''witte kruis'' en dat levert het volgende op.

''In het kader van het Masterplan Orgaandonatie, de regio Leiden op 1 oktober 2009 met de pilot Zelfstandig Uitname Team (ZUT). In het verlengde van eerder genoemde activiteiten van Witte Kruis Transplant BV werd in november 2009 een addendum toegevoegd aan de samenwerkingsovereenkomst inzake (spoed) wegtransport van organen en/of uitnameteams. Het addendum diende uitsluitend voor de vervoersacties die in het kader van de pilot ZUT uitgevoerd zouden gaan worden.

Een uitzondering op de het wagenpark is de ZUT-bus. De ZUT- teams worden met een aangepaste Mercedes Sprinter vervoerd van het LUMC naar het donorziekenhuis en terug. Het interieur bestaat uit 6 zitplaatsen en ruime laadruimte voor de speciale aluminium instrumententransportwagen. Om redenen van gewicht en grootte wordt deze transportwagen met een aan de bus bevestigde lift naar binnen gehesen en adequaat vergrendeld. Het exterieur van de bus voldoet volledig aan de specifieke eisen en brancherichtlijnen voor spoedvoertuigen. In de weken dat de teams uit het LUMC dienst hebben m.b.t. uitname procedures in de regio Leiden staat de bus 24/7 paraat en rukt, evenals de andere voertuigen, uitsluitend in opdracht van Eurotransplant en/of de transplantatiecoördinator uit.''

bron: http://www.wittekruis-holding.nl/index.php?page=8


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #102 Gepost op: 17 november 2010, 15:53:47
Ik kwam tijdens het zoeken voor bovenstaande reactie dit PDF bestand tegen.
Ik denk dat het voertuig welke jij gezien hebt, voor het 'Zelfstandig Uitnameteam' bestemd is, zoals te zien op de eerste pagina van het PDF'je.

"De ‘ZUT-kar’
Er is hard gewerkt om alle materialen, apparatuur en instrumentaria op een juiste manier te organiseren, het resultaat is een grote ‘ZUT-kar’. Hierdoor zijn alle spullen compact en goed mee te nemen. Tevens is er een mooie bus ontworpen, waardoor het team en de ZUT-kar goed en veilig vervoerd kunnen worden naar de donorziekenhuizen. Het vervoer
wordt verzorgd door vervoersbedrijf Witte Kruis Den Haag."
(afkomstig uit het genoemde PDF'je)

Nu nog een foto :)

Daar is bij deze dus aan voldaan, met dank aan forumlid lifeliner4 O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #103 Gepost op: 17 november 2010, 18:24:26
ik heb toch maar besloten om deze foto te plaatsen want veel foto's zullen er nog nietvan zijn gemaakt. het is de eerder genoemde ''zut'' bus.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #104 Gepost op: 15 december 2010, 21:29:02







Soort voertuig: Dienstbus tbv Z.U.T.
Merk voertuig: Mercedes Benz Sprinter
Roepnummer: 48
Standplaats: Mangaanstraat, Den Haag
Dienst: Witte Kruis Transplant
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden: Dashboardflitser


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #105 Gepost op: 15 december 2010, 22:36:34







Soort voertuig: Dienstbus tbv Z.U.T.
Merk voertuig: Mercedes Benz Sprinter
Roepnummer: 48
Standplaats: Mangaanstraat, Den Haag
Dienst: Witte Kruis Transplant
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden: Dashboardflitser

Als die invaliden die in die bus worden vervoerd eens wisten waar de afkorting ZUT voor staat.....  :-X ik zou héél goed in de gaten houden waar we naartoe zouden rijden denk ik...  juhf bkll

(ervan uitgaande dat die bus ook voor invalidenvervoer wordt gebruikt, wat ik niet zeker weet overigens... e050 )
greetz,  Enrique


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #106 Gepost op: 15 december 2010, 23:24:31
Als die invaliden die in die bus worden vervoerd eens wisten waar de afkorting ZUT voor staat.....  :-X ik zou héél goed in de gaten houden waar we naartoe zouden rijden denk ik...  juhf bkll

(ervan uitgaande dat die bus ook voor invalidenvervoer wordt gebruikt, wat ik niet zeker weet overigens... e050 ) > bevestiging bij deze. Rolstoelbus enzo...


Gast

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 15 december 2010, 23:31:26
Rolstoelbus.... ja ja ....

Lezen is moeilijk he  hjag  hjag

..... en ruime laadruimte voor de speciale aluminium instrumententransportwagen. Om redenen van gewicht en grootte wordt deze transportwagen met een aan de bus bevestigde lift naar binnen gehesen en adequaat vergrendeld. ....


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #108 Gepost op: 15 december 2010, 23:37:30
Rolstoelbus.... ja ja ....

Lezen is moeilijk he  hjag  hjag


Ja, maar die vrouw die uit de bus werd gereden, op de locatie voor het verzorgingstehuis, zat toch echt in een rolstoel. Ik zou toch zweren dat het geen skelter was... bnhycf


Gast

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 15 december 2010, 23:43:21
Een ZUT voertuig, speciaal ingericht, die als rolstoelbusje zal worden ingezet.
Mij klinkt het onlogisch in de oren maar je ogen zullen je niet bedrogen hebben.