Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R  (gelezen 126636 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #140 Gepost op: 14 januari 2011, 12:33:49
Wat was de reden dat die METR auto daar in eerste instantie was?
Mijn eerste reactie was namelijk : Een auto dat medisch transport verricht met blauw/blauw een kruispunt afsluit als een wannabe politie terwijl er volop verkeersregelaars zijn. Beetje hoog wannabe gehalte en totaal onnodig?

Op de achtergrond zie je wel ambu en BW staan en dat er een hoop afgesloten is. Ben er wel benieuwd naar.


Vind dat er hier op het forum altijd heel snel over WANNABE politie, gehalte of gedrag wordt gesproken zonder af te vragen waarom die persoon of voertuig dat doet.
Wees eens blij dat er mensen zijn die wel wat doen en niet alleen maar staan te kijken dan steeds dit soort onzin te roepen. Met dit soort gedrag en verwoordingen zal je zelf nooit respect krijgen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,421
Reactie #141 Gepost op: 14 januari 2011, 15:29:08
Vind dat er hier op het forum altijd heel snel over WANNABE politie, gehalte of gedrag wordt gesproken zonder af te vragen waarom die persoon of voertuig dat doet.
Wees eens blij dat er mensen zijn die wel wat doen en niet alleen maar staan te kijken dan steeds dit soort onzin te roepen. Met dit soort gedrag en verwoordingen zal je zelf nooit respect krijgen.  
Mooi gesproken. Juist in bijzondere situaties (zoals deze) moet je handelen naar omstandigheden en moet je mensen die dat doen juist waarderen. Zogauw de situatie genormaliseerd/onder controle is, kun je weer langzaam aan gaan kijken naar de kerntaken van de verschillende partners. Ik word persoonlijk altijd juist moe van figuren die uitsluitend hun eigen taken verrichten en geen stap buiten dat kader durven te doen.

En die verkeersregelaars van Stadstoezicht waren, zeker gezien de drukte van het kruispunt daar en de weersomstandigheden, toch nét iets minder goed zichtbaar (en dus minder veilig aan het werk) dan die wagen van METR.
greetz,  Enrique


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #142 Gepost op: 15 januari 2011, 15:21:35
Vind dat er hier op het forum altijd heel snel over WANNABE politie, gehalte of gedrag wordt gesproken zonder af te vragen waarom die persoon of voertuig dat doet.
Wees eens blij dat er mensen zijn die wel wat doen en niet alleen maar staan te kijken dan steeds dit soort onzin te roepen. Met dit soort gedrag en verwoordingen zal je zelf nooit respect krijgen.  

Mijn eerste reactie bij het zien van dit filmpje was waarom deze metr auto daar met blauw staat , vervolgens de kruising hiermee afzet om de brandweer vrij baan te geven. Dit in combinatie met dat de bw een grote jongen is en er mannetjes op het kruispunt staan die het verkeer regelen vind ik de actie een hoog wannabe gehalte hebben. Als hij een paar meter naar achter had gereden had het heel anders over gekomen.Je ziet trouwens net voordat de BW auto rond 0:45 door het beeld schiet iemand in het geel de boel al blokkeren. Mijn vraag waarom deze auto daar aanwezig was is beantwoord. Had ik de vraagstelling anders moeten formuleren? misschien wel ja. En zolang ik respect krijg voor de werkzaamheden die ik verricht op de hap-ambu en NTS/TT heb ik niks te klagen.


Gast

  • Gast
Reactie #143 Gepost op: 15 januari 2011, 16:15:16
Als jij daar puur toevallig voorbij was gekomen, als eerste uit veiligheid voor anderen die straat kunt afzetten met behulp van je blauwe lichten, jij in je gele jas daar het verkeer waar nodig kon tegenhouden, met behulp van stadswachters die later verschijnen een bepaalde veiligheid kunt garanderen, dan je auto opzij zet omdat er een brandweer-auto aankomt, zou jij het dan ook als een hoog "wannebe" gehalte bestempelen?
Als ik op enige manier zou kunnen helpen bij het voorkomen van eventuele ongevallen plak ik mijn oranje pitten op het dak en met een geel hesje aan, en zou daar waar nodig verkeer tegengehouden hebben. Is dat dan wannabe-politie gedrag of een maatschappelijke betrokkenheid, sterker nog, doen wat je HOORT te doen? Als jij daar op dat moment had gereden, en niets had gedaan terwijl je dat juist wel kon doen zou ik dat zelfs laakbaar gedrag vinden!

Jaren geleden toen ik nog een mooie Transporterbus had met balk en flitsers erop en eraan heb ik bij een ongeval op een kruising, waar ik toevallig voorbij kwam, mijn zwaailichten en flitsers aangezet, oranje jas aangetrokken, pionnen gezet en verkeer geregeld. Dat vond ik mijn maatschappelijke taak om te doen, om hulp te kunnen verlenen, hoe klein dan ook. Het is niet erg dat er genoeg zijn die dat NIET willen doen maar diegenen die dat WEL in zich hebben, actie ondernemen, doen wat gedaan moet worden, zijn dat dan wannabe's?

Uit jouw woorden klinkt een bepaalde achterdocht jegens eenieder die op wat voor manier dan ook hulpverlenend optreedt, en doet wat hij zou moeten doen, en dat te bestempelen als een wannabe? Er zijn al teveel kudde-dieren die niets doen maar blijven staan kijken.
Ik heb respect voor mijn collega van METr dat hij ervoor gekozen heeft om het op deze manier te doen. Het is in dat geval alleen maar makkelijk dat er blauwe signalering op zijn auto zit. Was het oranje geweest had de actie op zich hetzelfde nuttige doel gediend, het waarschuwen en tegenhouden van anderen.
Tot het moment dat je opdracht krijgt om plaats te maken of vriendelijk bedankt wordt voor je services blijf je mijns inziens een dienst verlenen aan het publiek. Dat zouden er meer moeten dan wel mogen doen.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #144 Gepost op: 16 januari 2011, 09:00:40
Als jij daar puur toevallig voorbij was gekomen, als eerste uit veiligheid voor anderen die straat kunt afzetten met behulp van je blauwe lichten, jij in je gele jas daar het verkeer waar nodig kon tegenhouden, met behulp van stadswachters die later verschijnen een bepaalde veiligheid kunt garanderen, dan je auto opzij zet omdat er een brandweer-auto aankomt, zou jij het dan ook als een hoog "wannebe" gehalte bestempelen?
Als ik op enige manier zou kunnen helpen bij het voorkomen van eventuele ongevallen plak ik mijn oranje pitten op het dak en met een geel hesje aan, en zou daar waar nodig verkeer tegengehouden hebben. Is dat dan wannabe-politie gedrag of een maatschappelijke betrokkenheid, sterker nog, doen wat je HOORT te doen? Als jij daar op dat moment had gereden, en niets had gedaan terwijl je dat juist wel kon doen zou ik dat zelfs laakbaar gedrag vinden!

Jaren geleden toen ik nog een mooie Transporterbus had met balk en flitsers erop en eraan heb ik bij een ongeval op een kruising, waar ik toevallig voorbij kwam, mijn zwaailichten en flitsers aangezet, oranje jas aangetrokken, pionnen gezet en verkeer geregeld. Dat vond ik mijn maatschappelijke taak om te doen, om hulp te kunnen verlenen, hoe klein dan ook. Het is niet erg dat er genoeg zijn die dat NIET willen doen maar diegenen die dat WEL in zich hebben, actie ondernemen, doen wat gedaan moet worden, zijn dat dan wannabe's?

Uit jouw woorden klinkt een bepaalde achterdocht jegens eenieder die op wat voor manier dan ook hulpverlenend optreedt, en doet wat hij zou moeten doen, en dat te bestempelen als een wannabe? Er zijn al teveel kudde-dieren die niets doen maar blijven staan kijken.
Ik heb respect voor mijn collega van METr dat hij ervoor gekozen heeft om het op deze manier te doen. Het is in dat geval alleen maar makkelijk dat er blauwe signalering op zijn auto zit. Was het oranje geweest had de actie op zich hetzelfde nuttige doel gediend, het waarschuwen en tegenhouden van anderen.
Tot het moment dat je opdracht krijgt om plaats te maken of vriendelijk bedankt wordt voor je services blijf je mijns inziens een dienst verlenen aan het publiek. Dat zouden er meer moeten dan wel mogen doen.

Hier ben ik het helemaal mee eens, O0      Toch is er wel voorzichtigheid geboden er zijn genoeg voertuigen met signaleringslampen (amber) op het dak waarvan de bestuurder geen idee heeft hoe hij/zij op een veilige en duidelijke manier zichzelf ten dienste kan stellen tbv de hulpverlening. Als het goed gaat krijg je een dikke pluim, gaat er door jou handelen wat verkeerd wordt je aan de hoogste boom 'publiekelijk' opgeknoopt  >:(
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #145 Gepost op: 16 januari 2011, 22:29:43

Hierbij een filmpje van de METR op de kruising Schiedamsedijk / Erasmusbrug:

!!PRIMEUR!! MET019 (Medisch Spoed Transport METR) Prio 1 TS23-1 OMS Maastoren Rotterdam

Mooie actie en dat voertuig heeft mooie signalering zeg! Is dat op alle voertuigen zo of persoonlijke keus geweest?

Wat mij trouwens wel opvalt is dat veel METr voertuigen een relatief lichte motor hebben. Is dat uit financieel oogpunt?
Zeker bij spoedritten over langere afstanden lijkt mij iets meer vermogen wel prettig. (inhalen / top snelheid enz)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #146 Gepost op: 17 januari 2011, 01:58:48

Mooie actie en dat voertuig heeft mooie signalering zeg! Is dat op alle voertuigen zo of persoonlijke keus geweest?

Wat mij trouwens wel opvalt is dat veel METr voertuigen een relatief lichte motor hebben. Is dat uit financieel oogpunt?
Zeker bij spoedritten over langere afstanden lijkt mij iets meer vermogen wel prettig. (inhalen / top snelheid enz)

Lang leve de chiptuning! 0098


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #147 Gepost op: 17 januari 2011, 11:07:49
Mijn eerste reactie bij het zien van dit filmpje was waarom deze metr auto daar met blauw staat , vervolgens de kruising hiermee afzet om de brandweer vrij baan te geven. Dit in combinatie met dat de bw een grote jongen is en er mannetjes op het kruispunt staan die het verkeer regelen vind ik de actie een hoog wannabe gehalte hebben. Als hij een paar meter naar achter had gereden had het heel anders over gekomen.Je ziet trouwens net voordat de BW auto rond 0:45 door het beeld schiet iemand in het geel de boel al blokkeren. Mijn vraag waarom deze auto daar aanwezig was is beantwoord. Had ik de vraagstelling anders moeten formuleren? misschien wel ja. En zolang ik respect krijg voor de werkzaamheden die ik verricht op de hap-ambu en NTS/TT heb ik niks te klagen.

Altijd makkelijk om vanuit je bureaustoel op een youtube-filmpje commentaar te geven. Blijkbaar vond de chauffeur die actie nodig en het doel is bereikt; de brandweerwagen heeft vrij baan gekregen. Wannabe-gehalte? Als jij dat vind, dan moet je dat lekker verder blijven denken.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #148 Gepost op: 17 januari 2011, 17:40:36
Lang leve de chiptuning! 0098

Maar zit er ook een chip in? Ik kan het niet zien... ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #149 Gepost op: 17 januari 2011, 17:52:34
Altijd makkelijk om vanuit je bureaustoel op een youtube-filmpje commentaar te geven. Blijkbaar vond de chauffeur die actie nodig en het doel is bereikt; de brandweerwagen heeft vrij baan gekregen. Wannabe-gehalte? Als jij dat vind, dan moet je dat lekker verder blijven denken.

Ongeacht of je iemand nu behulpzaam bent of niet, als je zelf maar onderkent dat mocht er een ongeval/schade ontstaan, je heel wat uit te leggen hebt en daardoor alle voorzichtigheid moet betrachten (en zelfs soms dingen moet laten).