Oefening GRIP 3 Grootschalige oefening GMA - N-O Gelderland 16-06-2009

Auteur Topic: Oefening GRIP 3 Grootschalige oefening GMA - N-O Gelderland 16-06-2009  (gelezen 9646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
p2kflex
19:37:55 23-06-09GROUP-1SIMULATIE graag tp gaan(omvang brand: zeer grote brand) (Gripregeling: grip 3) (Brandweer Opsch.: wts 2 : HASPEL 101 ERME 26990 38568
0800159BRW Epe (Vaassen) (Bevelvoerder)
0802159BRW Epe (Vaassen) (Chauffeurs HA)
0802435BRW Epe (Vaassen) (HA 568)
0802470BRW Zutphen (COH 990)


gaan ze nu ineens wel tp

Dat klopt. Bij deze simulatie gaan de eerste TS, ambu en noodhulpvoertuig terplaatse. Hetzelfde geldt voor het COPI (inclusief de ondersteuning die daarbij hoort). Daarvoor is de COH dus wel naar Ermelo gegaan. De rest van de eenheden is gewoon thuis gebleven. De rest van de oefening heeft zich voornamelijk (op papier/beeldscherm) afgespeeld in het multidisciplinaire actiecentrum in het hoofdbureau in Apeldoorn en in het GBT van de getroffen gemeenten.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Dat klopt. Bij deze simulatie gaan de eerste TS, ambu en noodhulpvoertuig terplaatse. Hetzelfde geldt voor het COPI (inclusief de ondersteuning die daarbij hoort). Daarvoor is de COH dus wel naar Ermelo gegaan. De rest van de eenheden is gewoon thuis gebleven. De rest van de oefening heeft zich voornamelijk (op papier/beeldscherm) afgespeeld in het multidisciplinaire actiecentrum in het hoofdbureau in Apeldoorn en in het GBT van de getroffen gemeenten.

Het is mij nu helemaal duidelijk!  :) Bedankt  O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Dat klopt. Bij deze simulatie gaan de eerste TS, ambu en noodhulpvoertuig terplaatse. Hetzelfde geldt voor het COPI (inclusief de ondersteuning die daarbij hoort). Daarvoor is de COH dus wel naar Ermelo gegaan. De rest van de eenheden is gewoon thuis gebleven. De rest van de oefening heeft zich voornamelijk (op papier/beeldscherm) afgespeeld in het multidisciplinaire actiecentrum in het hoofdbureau in Apeldoorn en in het GBT van de getroffen gemeenten.

Bedoel je met ''deze simulatie'' de simulatie in N-O Gelderland zelf of de simulatie RADAR in het algemeen?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Bedoel je met ''deze simulatie'' de simulatie in N-O Gelderland zelf of de simulatie RADAR in het algemeen?

Ik bedoel de RADAR in het algemeen. Overal waar ze komen is het principe van de doorlichting hetzelfde.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Pim Velthuizen

  • Zelfstandig (pers)fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Fotograaf Brw cluster EVA (Epe, Voorst, Apeldoorn)
    • PVFotografie
Van deze oefening heb ik een fotoverslag gemaakt. Het betreft hier de lokatie Europaweg waar het crisisteam en de meldkamer gevestigd zijn.
http://www.pvfotografie.nl/h%20brw%20oef%2009%2023-06-09.htm
Groeten Pim


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Ik bedoel de RADAR in het algemeen. Overal waar ze komen is het principe van de doorlichting hetzelfde.

Behalve Zeeland dan  ;D.. Niemand TP gekomen tijdens de simulatie O0


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Behalve Zeeland dan  ;D.. Niemand TP gekomen tijdens de simulatie O0

Was het alleen een alarmeringsoefening dan? Dat was dus niet de bedoeling van RADAR.... ::)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl

Was het alleen een alarmeringsoefening dan? Dat was dus niet de bedoeling van RADAR.... ::)

De brandweer heeft 1 COH gebracht (niet naar ongevalslocatie) en that's it geloof ik..


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Van deze oefening heb ik een fotoverslag gemaakt. Het betreft hier de lokatie Europaweg waar het crisisteam en de meldkamer gevestigd zijn.
http://www.pvfotografie.nl/h%20brw%20oef%2009%2023-06-09.htm
Groeten Pim

Mooie foto's Pim. Ik heb je ook niet eens opgemerkt. Dit komt dan ook wel weer overeen met de foto's want ik ben op geen enkele foto te bekennen. Het lijkt wel of ik je heb ontlopen ;)
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dat begrijp ik (vandaar ook mijn "-tekens in een eerdere reactie) - maar is het dan ook niet de bedoeling dat de meldingen zo realistisch mogelijk worden gedaan?
Want in het eggie is er wel een verschil als je ploegen met Prio 2 of 1 oproept. Kan toch weer tijd schelen zo'n foutje

Waarom is het nu weer een "fout"? GMS hangt automatisch prio's aan bepaalde meldingsclassificaties. Dit soort meldingen is standaard prio 1 en dat kan dus alleen maar betekenen dat er handmatig voor prio 2 is gekozen. Dat lijkt me niet echt een foutje maar gewoon een bewuste keuze.