stage als "beveiliger" om bij bedrijven binnen te komen....

Auteur Topic: stage als "beveiliger" om bij bedrijven binnen te komen....  (gelezen 12565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
dit kwam ik vandaag tegen, kijk het filmpje maar, zegt genoeg.... :'(

vind het best jammer dat dit zomaar mogelijk is...http://www.at5.nl/artikelen/18560/jongeren-beveiligen-magnaplaza

waarvoor dan een opleiding als het zo schijnbaar ook mag...


Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2009, 15:58:22
Het gaat om jongeren welke hierdoor van de straat gehouden worden en werkervaring opdoen... ik vind het een goed initiatief.
Als ze in de toekomst een "echte" baan in de beveiliging willen hebben dan zullen ze zich alsnog hiervoor moeten laten scholen.


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2009, 16:05:42
Het gaat om jongeren welke hierdoor van de straat gehouden worden en werkervaring opdoen... ik vind het een goed initiatief.
Als ze in de toekomst een "echte" baan in de beveiliging willen hebben dan zullen ze zich alsnog hiervoor moeten laten scholen.

waarop baseer jij dat het straatjongeren zijn en zo van de straat afgehouden worden?? en werkervaring op doen wordt ook wel stage genoemd, en om deze werkzaamheden te doen moet je toch echt een opleiding volgen voor zover ik weet;)  

en even een vraagje van mijn kant? hoe zie je de beveiliging?? omdat je echt tussen aanhalingstekens hebt gezet?? is verder geen aanval of wat dan ook!!  ::)
maar ben gewoon even schieuwnierig(A):P
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2009, 16:21:28
waarop baseer jij dat het straatjongeren zijn en zo van de straat afgehouden worden?? en werkervaring op doen wordt ook wel stage genoemd, en om deze werkzaamheden te doen moet je toch echt een opleiding volgen voor zover ik weet;)  

en even een vraagje van mijn kant? hoe zie je de beveiliging?? omdat je echt tussen aanhalingstekens hebt gezet?? is verder geen aanval of wat dan ook!!  ::)
maar ben gewoon even schieuwnierig(A):P

Ik bedoel te zeggen dat ze hierdoor van de straat gehouden kunnen worden, niet dat ze al straatjongeren zijn. Met werkervaring bedoel ik het precies zoals ik het zeg, of dat nou een bijbaantje of een stage is maakt niet uit... ze zullen er vast en zeker iets van opsteken. Als ze bij een normaal beveiligingsbedrijf in dienst gaan zullen ze inderdaad een diploma moeten hebben maar gezien ze hier eerder als winkelhulp gezien worden zal dat blijkbaar niet nodig zijn. In plaats van dat een verkoopmedewerker een stelende klant aanspreekt wordt dit nu gedaan door een van deze jongeren.

Ik heb "echt" tussen aanhalingstekens gezet omdat wat ze nu doen ik meer zie als een tijdelijk(e) bijbaantje/stage dan als een vaste baan. :)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2009, 16:24:53
Ik bedoel te zeggen dat ze hierdoor van de straat gehouden kunnen worden, niet dat ze al straatjongeren zijn. Met werkervaring bedoel ik het precies zoals ik het zeg, of dat nou een bijbaantje of een stage is maakt niet uit... ze zullen er vast en zeker iets van opsteken. Als ze bij een normaal beveiligingsbedrijf in dienst gaan zullen ze inderdaad een diploma moeten hebben, maar gezien ze hier eerder als winkelhulp gezien worden zal dat niet nodig zijn.

Ik heb "echt" tussen aanhalingstekens gezet omdat wat ze nu doen ik meer zie als een tijdelijk(e) bijbaantje/stage dan als een vaste baan :)

wat ik uit het filmpje opmaak is dat er stees over beveiliging/beveiligers wordt gesproken, en zij ook tijdens evenementen aan het werk zullen gaan.. dus de term winkelhulp volstaat niet... bij mijn weten mag dit op deze manier niet, maar misschien dat de mensen , die wel wegwijs zijn tussen alle wetten en regels, hier een mooi antwoord op hebben!

ik als beveiliger, vind het jammer dat dit zo op deze manier kan..
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2009, 16:31:30
wat ik uit het filmpje opmaak is dat er stees over beveiliging/beveiligers wordt gesproken, en zij ook tijdens evenementen aan het werk zullen gaan.. dus de term winkelhulp volstaat niet... bij mijn weten mag dit op deze manier niet, maar misschien dat de mensen , die wel wegwijs zijn tussen alle wetten en regels, hier een mooi antwoord op hebben!

ik als beveiliger, vind het jammer dat dit zo op deze manier kan..

Er lopen meerdere van dit soort projecten in het land waarbij jongeren toezicht houden in winkelcentra of bij evenementen. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat dit werk ook door ongeschoold personeel gedaan wordt. Maar met een beveiliger diploma kun jij overal in de beveiliging aan de slag voor een vaste baan, met de werkervaring welke deze jongeren opdoen vrijwel nergens... ;)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2009, 16:35:53
Er lopen meerdere van dit soort projecten in het land waarbij jongeren toezicht houden in winkelcentra of bij evenementen. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat dit werk ook door ongeschoold personeel gedaan kan worden maar met een beveiliger diploma kun jij overal in de beveiliging aan de slag voor een vaste baan, met de werkervaring welke deze jongeren opdoen vrijwel nergens... ;)

klopt, maar voor winkelsurveillance is zelfs een apart diploma ( en dus ook cursus/opleiding) buiten de reguliere beveiliger 2 opleiding. en wat ik jammergenoeg ook nog steeds regelmatig zie is dat er genoeg mensen rondlopen in horeca gelegenheden die daar als uitsmijter( en deze kreet gebruik ik nu wel) rondlopen ipv gediplomeerde portiers/gastheren.

en dat vind ik het jammere, daardoor krijgt de beveiligingswereld hier en daar een negatief beeld, en kunnen sommige collegas niet aan het werk omdat dat plekje al vergeven is..
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2009, 22:33:18
klopt, maar voor winkelsurveillance is zelfs een apart diploma ( en dus ook cursus/opleiding) buiten de reguliere beveiliger 2 opleiding. en wat ik jammergenoeg ook nog steeds regelmatig zie is dat er genoeg mensen rondlopen in horeca gelegenheden die daar als uitsmijter( en deze kreet gebruik ik nu wel) rondlopen ipv gediplomeerde portiers/gastheren.

en dat vind ik het jammere, daardoor krijgt de beveiligingswereld hier en daar een negatief beeld, en kunnen sommige collegas niet aan het werk omdat dat plekje al vergeven is..

Niet-gecertificeerde portiers in horeca zijn verboden en daartegen kan zowel strafrechtelijk als bestuursrechtelijk worden opgetreden. Gebeurt ook regelmatig.
greetz,  Enrique


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2009, 23:07:36
Niet-gecertificeerde portiers in horeca zijn verboden en daartegen kan zowel strafrechtelijk als bestuursrechtelijk worden opgetreden. Gebeurt ook regelmatig.

klopt, kan helaas ook genoeg tenten aanwijzen waar alsnog niet gecertificeerde portiers staan.... en krijg het idee dat de heren en dames "uniformen" het wel prima vinden.. en buiten dat... ik vind het gewoon pure broodroof van de wel hardwerkende eerlijke mensen(A)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2009, 23:09:58
klopt, kan helaas ook genoeg tenten aanwijzen waar alsnog niet gecertificeerde portiers staan.... en krijg het idee dat de heren en dames "uniformen" het wel prima vinden.. en buiten dat... ik vind het gewoon pure broodroof van de wel hardwerkende eerlijke mensen(A)

Slechte zaak als men het prima vindt. De afdeling horeca/bijzondere wetten zal daar waarschijnlijk anders over denken...
greetz,  Enrique