betaald worden als taxi chauffeur

Auteur Topic: betaald worden als taxi chauffeur  (gelezen 34253 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bigdad

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 22 juni 2009, 18:01:00
Hallo Beste mensen.

De meeste huisartsen chauffeurs worden nog steeds betaald via het taxi cao. Per 1 januari 2010  wordt er een nieuw cao van kracht dat betekent dat alle toeslagen komen te vervallen ,dus de ort en de haptoeslag.
Daarmee komt het salaris van een hap chauffeur nog lager te liggen ongeveer op het sociaal minimum. Het grootste gedeelte van de chauffeurs hier in Groningen hebben net het cvv diploma huisartsen chauffeur gehaald (arts assisterende handelingen en rijvaardigheden) en die worden dan beloond met een nog lager loon.

Tussen het loon van een hapchauffeur die valt onder huisartsenzorg en de chauffeur die valt onder taxi cao zit zomaar 500 euro verschil als je uitgaat van 30 uur per week.

En de werkgevers en huisartsen posten zijn doof en blind als het om geld gaat.




Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2009, 10:53:13
Mijn werkgever gaat het zo regelen (hoe is ook voor hen nog niet helemaal duidelijk, want het moet wel volgens de regels) dat het inkomen van de chauffeurs er niet op achteruit gaat. Ik zou daar ook bij jouw baas op aandringen! Het is overigens wel bizar dat een CAO zo een grote groep benadeeld. Het lijkt alsof de vakbonden geen oog hebben voor de beroepsgroep hap-chauffeur!


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2009, 13:53:14
Het is overigens wel bizar dat een CAO zo een grote groep benadeeld. Het lijkt alsof de vakbonden geen oog hebben voor de beroepsgroep hap-chauffeur!
Misschien een stomme opmerking he, maar ik vind ook niet dat een hap-chauffeur onder de taxi cao moet vallen.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2009, 14:36:27
Het is overigens wel bizar dat een CAO zo een grote groep benadeeld. Het lijkt alsof de vakbonden geen oog hebben voor de beroepsgroep hap-chauffeur.
tsja en wat denk je van de groep taxi chauffeurs die alleen maar s nachts werkt.volgens de bond was die groep maar ongeveer 500 man en bij 20.000 leden telden die niet........


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2009, 23:37:12
Misschien een stomme opmerking he, maar ik vind ook niet dat een hap-chauffeur onder de taxi cao moet vallen.

Je bent niet de enigste die daar zo over denkt.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2009, 11:29:42
Nou zullen hier misschien geen reguliere taxichauffeurs lezen, maar kan iemand mij vertellen wat voor de meerderheid die onder de CAO vallen de grote voordelen van de nieuwe regeling zijn? Die zouden er toch moeten zijn.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2009, 21:43:28
Nou zullen hier misschien geen reguliere taxichauffeurs lezen, maar kan iemand mij vertellen wat voor de meerderheid die onder de CAO vallen de grote voordelen van de nieuwe regeling zijn? Die zouden er toch moeten zijn.

Die voordelen zullen er vast wel zijn, alleen..................ik kan het zo één twee drie niet bedenken. :-\


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2009, 13:06:10
Wat ik gehoord heb is, dat ze twee maanden geleden een vergadering hebben gehad in Utrecht omtrent het taxi cao. Daarin vertelde een lid die op een rolstoelbus rijd dat hij vond dat hij meer recht had op centen dan de hap chauffeurs. Hij had vond ie verantwoordelijker werk en de hap chauffeurs lagen toch een halve nacht te pitten en hoefde daarvoor geen loon te ontvangen. Als ik het uit het nieuwe cao begrijp kan je dus beter op een schoolbusje rijden dan hap chauffeur zijn. Het word maar eens tijd dat ze de huisartsenposten gelijk gaan trekken, met andere woorden, de chauffeurs zelf in dienst nemen. De taxibedrijven verdienen goed aan de posten maar willen de chauffeurs daar niet naar betalen. De chauffeurs van de hap worden doodgegooit met opleidingen en krijgen steeds meer verantwoording maar betalen ho maar. Als er niet genoeg loon word betaald, word het maar eens tijd dat de chauffeur zich alleen maar bemoeit met het vervoeren van de huisarts van a naar b en verder niets meer doet lijkt mij...


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2009, 16:32:28
Als je met een blauwe kenteken rijdt, lijkt het mij zeer logisch dat je onder de taxi cao valt. want je werkt de meeste keren voor een taxibedrijf.
over rolstoelbusjes gesproken proef ik eenbeetje een denigrerende houding tegenover die chauffeurs. ook die chauffeur met rolstoelen heeft een grote verantwoordelijkheid. je rijdt wel in sommige gevallen met 4-8 rolstoelen achterin je auto. dat zijn er iets meer dan 1 huisarts die mee gaat. bovendien werkt de HAP chauffeur wanneer hij medisch assisterende handelingen doet onder supervisie van de huisarts (niet functioneel zelfstandig). dus verantwoordelijkheid laat ik in het midden. hooguit zou ik het opleidingsniveau willen benoemen.
dat er dan toevallig 1 taxichauffeur is die zich meer voelt dan een ander, beetje egocentristisch denkwijze vind ik dat.

als je rieel bent zijn het 2 verschillende beroepen. niet met elkaar te vergelijken.
wanneer we kijken naar opleidingsniveau vind ik dat de hapchauffeurs dichter in de buurt van ambulance chauffeur komen dan taxichauffeur. met andere woorden of het 1 of het ander. je kan niet voor een handje vol mensen het hele CAO omgooien. ik snap dan ook niet waarom men voor de CAO als taxichauffeur wordt beschouwd, ik zie de overeenkomst niet.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2009, 17:15:09
Ik zeg één ding;

It's all about the money.... !!!!