betaald worden als taxi chauffeur

Auteur Topic: betaald worden als taxi chauffeur  (gelezen 34191 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #40 Gepost op: 28 augustus 2009, 13:58:07
DEEL 2

Feit is alsmede dat men op het taxi rijden neerbuigend kijkt, maar tegenwoordig wordt het als een vak/beroep gezien, het is wat er al is geschreven over rolstoelvervoer, vip, ziekenvervoer(hoe gaat U om met anderhalf uur heen en terug) praten over kanker, prognoses, kinderen etc etc, moeder die de zoon overleeft, onze zoon van 22 heeft zojuist gehoord, opgegeven en nog maar kort te leven......... i sommige hap chaufs denken blijkbaar dat hun de enigste zijn die ellende zien, nou ik kan zo naar de uitgeverij gaan voor een boek. Het is misschien kort door de bocht maar wel kenmerkend voor de mens op zich..
Ook wat een ander heeft geschreven provisie, overval , je weet waar je aan begint, wat je verdient, ik ben er mee eens, Ik ben zelf 2 x mishandeld, 1 x beroofd, 1 beroving heterdaad door klant, bedreiging ernstig 1 x, klanten wagen uitgegooid, regelmatig., niet willen betalen, 1x (gelukkig maar)plezier heel veel, niet te tellen, en kijk; daar doe je het voor. Voor je plezier, en de hap chaufs doen het (als het goed is) uit naastenliefde, de zieke medemens, de ervaring en het leerzame en daar moet je je voldoening uit halen en niet in een hoger loon omdat je hap chauf bent, zelf heb ik de haparts van de wagen zelf geholpen, terwijl de hap-chauff niet wist wat ie moest doen,  later kreeg ik wel een schriftelijk compliment over mijn handelen en het helpen van de arts. Als ik alles wat we erbij doen, naast het rijden dan kan ik moord en brand gaan roepen voor een hoger salaris, trouwens weet U, toch wel dat je blij moet zijn met een baan er zijn zat mensen, die geen baan hebben, dus hou op met het gillen dat je minder hebt en minder verdient, beter dat als je baan. pim


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #41 Gepost op: 28 augustus 2009, 18:16:29
Hallo PIM,

Ik heb je 2 reacties gelezen. Ik wilde daar toch wel even op reageren.
Zelf heb ik ook wat jaartjes op de taxi gereden, rolstoel/zorgvervoer, deeltaxi en zakenvervoer. Heb veel gezien en gehoord. De verhalen die jij verteld, heb ik ook allemaal wel gehoord. Daarnaast heb ik ook wel verschillende "dingen" gezien terwijl ik onderweg was met de taxi...
Wat me bijstaat uit mijn tijd als taxichauffeur, is dat je zeker niet standaard alleen maar avonden/nachten en weekenden hoeft te werken. Als HAP-chauffeur is dit een ander verhaal. Tuurlijk kies je ervoor, maar wanneer je als taxichauffeur alleen maar onregelmatig werkt, doe je dat toch ook ?
En ja de ene hap-chauffeur gereageerd anders dan de ander, zo ook met artsen en ( je raad het al... ) taxichauffeurs.

Volgens mij is vrijwel iedereen op dit forum het er over eens dat taxichauffeurs ook wel meer zouden behoren te krijgen. Maar een vergelijking tussen de hap en taxichauffeur is niet helemaal op zijn plaats. Wij krijgen ook te maken met agressie ( patienten al dan niet veroorzaakt door de ziekte, familie en omstanders ) Onderschat dit ook zeker niet ! Bij verkeersongevallen etc, kan iedereen uitkomen, maar als hap-chauffeur zie je meestal wel meer (ernstige) trauma's dan als taxichauffeur.
Ik denk dat de voldoening die je krijgt uit het helpen ( bv met succes reanimeren van een jong slachtoffer ) niet in salaris is uit te drukken. Dit neemt niet weg dat er best een fatsoenlijke beloning tegenover het werk mag staan. Een beetje hap-chauffeur doet zeker niet onder voor een ambulancechauffeur !
En in elke beroepsgroep willen mensen ( ook al doen ze het werk omdat het leuk is etc.. ) een goede beloning hebben. Dat is menselijk.

Ik raad hap-chauffeurs aan om gewoon de informatie van de bestuurder en or van het bedrijf waar zei bij werken. In de gaten te houden, deze spreken samen over aanvullende arbeidsvoorwaarden.


Groet, Rene


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #42 Gepost op: 3 september 2009, 22:11:54
Vanaf 1 oktober kan ik dus meepraten over hoe het is als HAP chauffeur cq. M.M.A. (Mobiel Medisch Assistent) .Nog geen 2 weken geleden gesolliciteerd voor deze functie en nu dus aangenomen. Ik moet ook naar aanleiding van mij sollicitatie gesprek en het meer te weten komen over wat de functie nu precies inhoud , toch zeggen dat ik nu meer begrip heb over het feit dat jullie klagen over het salaris. Heel kort door de bocht te zijn dacht ik dat als HAP chauffeur je de huisarts van A naar B brengt en het assisteren als hulpje van de huisarts. Echter deze illusie is heel snel de wereld uitgeholpen en dat er dus veel meer bij komt kijken dan genoemde gedachten. Echter is mijn eerste gedachte nog steeds dat het mij niet te doen is om het salaris , maar omdat ik het leuk vind om te gaan doen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik er op dit moment misschien nog wat rooskleurig tegen aan kijk en ik niet klaag over het salaris cq CAO. Tot dan blijf ik toch zeggen dat je dit soort werk met plezier moet doen en dan moet het niet uitmaken of het nu wel of niet goed betaald.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #43 Gepost op: 4 september 2009, 03:07:26
Welkom Defflynn !

Plezier in je werk moet idd bovenaan het lijstje staan! Dit is namelijk niet te betalen... Maar neemt niet weg dat het salaris wel in verhouding moet staan tot o.a. de kosten voor levensonderhoud. Ik ken collega's ( 1 verdieners ) met een jong gezin. Die het met al die stijgende prijzen toch echt niet makkelijk hebben.

Wens je via deze weg veel succes/plezier in je job ! Waar werk je eigenlijk en is het je fulltime job ?


Groet, Rene


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #44 Gepost op: 25 september 2009, 14:58:30
Hoi Renee,

Ja, ik herken een heleboel uit je vehaal, maar er zijn enkele dingen veranderd, het feit is dat de chauf voor een e, hap, ambu allenmaal onder de cao taxi-ambulance-vervoer vallen, gelet op het zwaardere aspect van de ambu-chauf (rugklachten/brancard) vindt ik dat de verloningvoor die chauf wat hoger zou kunnen wezen, maar er is op dit moment een herziening in het loongebouw toegepast en de grote meerderheid gaat er 35,- euro per jaar op vooruit, en de minderheid, happers en nachtwerkers op achteruit, er kan zeker over een onderwerp als dit veel worden geschreven, maar de cao is al bindend verklaard en zal lopen t/m 2013. Tegenwoordig is het zodanig dat je wel altijd sávonds en s'nachts/weekends mag rijden. Een jong of oud leven redden met klein of (zeer) groot letsel/trauma is niet uit te drukken, zeker is het feit dat een baan als chauf van een e klasse of van een geel wagentje/busje niet simpel en te onderschatten is. Alsmede de verloning voor dit soort banen is altijd te laag. (geweest en nu nog). Degene met een nieuwe baan succes en veel plezier in je job en ik ga zometeen klokje rond rijden. met vriendelijke groeten pim :D


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #45 Gepost op: 25 september 2009, 15:13:04
Renee,

1 vraagje, waar of voor wie heb je taxi gereden, en waar  of voor welke hap rijdt je tegenwoordig.
Ik ben zo vrij om dat te vragen, misschien zijn we weleens op straat tegengekomen, zodoende.


firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #46 Gepost op: 16 april 2010, 01:26:43
Ik vind het salaris voor een HAP-chauffeur ook onder de maat
de bedrijven maken zo winst over de rug van de werknemer
wij zitten in een Txi-CAO en dat is alleen maar dat de bedrijven dan meer geld voerhouden voor hun zelf
wij moeten allerlei vakbewkame opeleidingen doen en er staat een schijntje tegenover
ik vind dat we als HAP-chauffeurs eens met zijn alleen hier tegen moeten knokken want met elkaar sta je sterker dan alleen
wij zijn geen taxichauffeurs wij zijn gediplomeerde mensen die mensen kunnen redden
weliswaar geen ambu-chauffeur maar we zouden wel in de CAO kunnen maar dan in een andere waarderingsschaal
al die extra rompslomp die je hebt mnet boekjes en pasjes
dat is toch onzin
wij hebben geen vaste rijtijden en moeten toch zo een boekjje invullen
ik hoop dat we eens een beter CAO krijgen en er eens goed gekeken wordt na wat wij doen en kunnnen en daar aan een CAO koppelen
ik weet dat er een bedrijf een eigen CAO heeft wat meer betaald dan de taxi -CAO
en er zijn idd veel verschillen met betrekking tot betalingen van CAO's


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #47 Gepost op: 16 april 2010, 08:00:48
Citaat
wij zijn geen taxichauffeurs wij zijn gediplomeerde mensen die mensen kunnen redden
Niet lullig bedoeld, maar waarin ben jij de schakel hierin?
Je mag dingen aangeven aan de huisarts en rijden thats it.
gediplomeerd....ehbo, reanimatie en een rijopleiding.
Dat je hoger loon wil, is logisch....maar dat is niet mogelijk....helaas hebben de verschillende organisaties in 2001 een dermate lage verhuurprijs neer weten te leggen waardoor de marges minimaal zijn.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #48 Gepost op: 16 april 2010, 10:29:55
Ik vind het salaris voor een HAP-chauffeur ook onder de maat
de bedrijven maken zo winst over de rug van de werknemer
wij zitten in een Txi-CAO en dat is alleen maar dat de bedrijven dan meer geld voerhouden voor hun zelf
wij moeten allerlei vakbewkame opeleidingen doen en er staat een schijntje tegenover
ik vind dat we als HAP-chauffeurs eens met zijn alleen hier tegen moeten knokken want met elkaar sta je sterker dan alleen
wij zijn geen taxichauffeurs wij zijn gediplomeerde mensen die mensen kunnen redden
weliswaar geen ambu-chauffeur maar we zouden wel in de CAO kunnen maar dan in een andere waarderingsschaal
al die extra rompslomp die je hebt mnet boekjes en pasjes
dat is toch onzin
wij hebben geen vaste rijtijden en moeten toch zo een boekjje invullen
ik hoop dat we eens een beter CAO krijgen en er eens goed gekeken wordt na wat wij doen en kunnnen en daar aan een CAO koppelen
ik weet dat er een bedrijf een eigen CAO heeft wat meer betaald dan de taxi -CAO
en er zijn idd veel verschillen met betrekking tot betalingen van CAO's

Waarom heb je die baan en voorwaarden dan geaccepteerd.. ?, Waarom ben je bij die werkgever gaan werken..  ?
Klagen dat je werkgever winst maakt..  Ja anders had jij geen baan.. En ook de ambulancediensten maken winst..
Je oproep van CAO is prima, maar de argumenten die je gebruikt zijn erg ondoordacht..


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #49 Gepost op: 16 april 2010, 14:06:27
Waarom heb je die baan en voorwaarden dan geaccepteerd.. ?

Inderdaad! En een aansluitende vraag: wat bereik je er mee om dit hier op een forum te zetten? Volgens mij moet je met je argumenten naar de OR of de vakbond! Hopen dat er een betere CAO komt heeft geen zin. Dan zal je je toch echt actiever moeten opstellen.