betaald worden als taxi chauffeur

Auteur Topic: betaald worden als taxi chauffeur  (gelezen 34186 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

theo53

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #50 Gepost op: 20 april 2010, 18:55:19
Hoezo de vakbond niet reageert.
Het zijn de chauffeurs die niet reageren,de vakbond is in friesland geweest en in Braband, Noord holland en alle hapchf.aangeschreven maar niemand reageert dus niet afschuiven naar de vakbond.
Hand in eigen boezem steken.
Lid van de vakbond zijn van de hapchauf. maar bitter weinig,van de 800 chf. in nederland zij er 45 lid.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #51 Gepost op: 22 april 2010, 16:38:18
Hoezo de vakbond niet reageert.
Het zijn de chauffeurs die niet reageren,de vakbond is in friesland geweest en in Braband, Noord holland en alle hapchf.aangeschreven maar niemand reageert dus niet afschuiven naar de vakbond.
Hand in eigen boezem steken.
Lid van de vakbond zijn van de hapchauf. maar bitter weinig,van de 800 chf. in nederland zij er 45 lid.

 :-\ Volgens mij schrijf ik in andere woorden precies hetzelfde, dus is je reactie mij wat vreemd. Ik schrijf dat het geen zin heeft hier op het forum te klagen, maar dat je met je argumenten bij de vakbond of de OR moet zijn en je actiever moet opstellen. Met andere woorden: lid worden of je verkiesbaar stellen. Ik zal in het vervolg nog explicieter schrijven wat ik bedoel om te voorkomen dat er onduidelijkheden bestaan  ;D .


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #52 Gepost op: 1 mei 2010, 00:29:26
We zijn nu 6 maanden verder en moet zeggen dat mijn mening enigzins is veranderd. Een hogere beloning voor wat er verwacht wordt van je is wel op z'n plaats. Echter is het wel zo dat je vaak gewoon chauffeurtje bent. Dit ligt vaak aan de arts. Voor die keren dat het noodzakelijk is dat je assisteert kan ik me de gedachte goed voorstellen dat je geen chauffeurs salaris wilt hebben. Over het geheel gezien ben ik van mening dat wij niet thuis horen in de Taxi cao en de daarbij behorende regels. Om nu gelijk te zeggen dat we thuis horen in bv waar een Ambu-chauffeur thuis hoort is weer teveel van het goede. Dat we niet in het taxi cao thuishoren baseer ik op het feit dat het totaal niks te maken heeft met wat wij doen. We rijden in aangepaste auto's voorzien van ambu striping en OGS, we moeten indien nodig assisteren. Dit heeft dus niks met taxiwerk te maken. De papieren die erbij horen ( EHBO, Reanimatie , AED , (S)ALS en ga zo maar door) laat ik buiten beschouwing. Dit is een toegevoegde waarde die weliswaar noodzakelijk is voor ons beroep, maar ook op prive gebied enorm handig is. Ook de medische kennis die opgedaan wordt is een leuk extraatje. Om dan te zeggen van : Ik heb al deze papieren en ik vervoer een arts dus ik hoor veel meer te verdienen is dan kort door de bocht. Is het zelfde dat de vakkenvuller bij de AH voorzien van EHBO, reanimaite+AED zegt dat ie geen vakkenvuller salaris wilt om dat hij deze vaardigheden heeft. Al met al is dit een discussie die nog jaren zal gaan duren en geen idee waar dit zal eindigen. Dus blijf lekker met plezier je werk doen, geniet van de ervaring die je opdoet. En als je bij jezelf blijft zeiken over het salaris, ga dan gewoon wat anders doen^^.

Groetjes


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #53 Gepost op: 1 mei 2010, 19:11:15
Hoezo de vakbond niet reageert.
Het zijn de chauffeurs die niet reageren,de vakbond is in friesland geweest en in Braband, Noord holland en alle hapchf.aangeschreven maar niemand reageert dus niet afschuiven naar de vakbond.
Hand in eigen boezem steken.
Lid van de vakbond zijn van de hapchauf. maar bitter weinig,van de 800 chf. in nederland zij er 45 lid.

44 nu.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #54 Gepost op: 6 mei 2010, 19:24:29
Hoi,

Ben wel lid van een 'vakbond' maar niet van de FNV.
Ik ben om principiële redenen lid van de RMU www.rmu.org.


Leo
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #55 Gepost op: 7 mei 2010, 15:59:45
Hee leo, ben jij niet ooit tx chf geweest bij rotax breda in de nacht???????????

pim


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #56 Gepost op: 7 mei 2010, 18:22:27
Hoi Pim,

Je zegt het goed:
Dat ben ik niet geweest!

Leo
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #57 Gepost op: 7 mei 2010, 19:09:07
hierbij een goed bedoeld advies voor een ieder die in deze discussie zich kritisch uit (wil) laten: Niet doen!
Werkgevers lezen mee, en bij de eerste de beste gelegenheid lozen ze je.

Mij is dit enkele jaren geleden overkomen. Ik werkte in Friesland als HAP chauffeur. Dat was in de beginperiode van het HAP gebeuren. Toen we als chauffeur werden aangenomen werd ons verteld dat we de arts alleen maar naar de patient hoefden te brengen, en er van ons verder niets werd verwacht. Op zo'n moment ben je inderdaad taxichauffeur, al is het een auto met wat afwijkende kleuren. Dus een salaris als taxi chauffeur was op zijn plaats.
Al vlot bleken we allerlei "bijscholingen" moesten volgen op verzoek van de artsen. Op dat moment kregen we meer verantwoordelijkheden dan een reguliere taxi chauffeur. Naar mijn idee was op dat moment de CAO taxivervoer dan ook niet meer van toepassing.

In die tijd was ik moderator van het HAP deel van dit forum. Ik heb op (naar mijn idee) op een nette manier mijn mening hierover gegeven via dit forum. Dat mijn toenmalige werkgever daar niet blij mee was, kwam ik achter op een moment dat mijn contract zou moeten worden verlengd. Dat gebeurde niet, en ik kon vertrekken!

Bij sollicitaties bij andere organisaties die HAP chauffeurs in dienst hebben, kreeg ik letterlijk te horen of lezen dat gezien mijn uitspraken (ik plaatste ondermeer de HAP chauffeur tussen de taxi chauffeur en de ambu chauffeur wat salaris en werkzaamheden betrof), en het feit dat ik mod was hier op het forum, ik geen voet meer aan de grond zou krijgen binnen de HAP wereld.
Dit is waarheid gebleken  :'(
Ook als ambu chauffeur heb ik nooit een baan gekregen (vermoedelijk en niet te bewijzen) dankzij berichten van mijn toenmalige werkgever, die ook het ambu vervoer in deze regio voor een deel in handen had destijds.

Nu heb ik geen moment spijt van wat en hoe ik dingen hier op het forum heb gezegd, maar ik wil met mijn verhaal wel even kwijt ter waarschuwing van anderen. In een voorkomend geval zou ik het op dezelfde manier weer doen.

Let dus goed op hoe je hier zaken neerzet, al zie je ze niet, werkgevers zijn er wel degelijk. (bij een sollicitatie kreeg ik zelfs printjes van het forum onder ogen, met wat ik had gezegd.)

Volgens mij zijn mijn bijdrages uit die tijd nog altijd wel online te vinden hier in het forum, waaruit zal blijken dat ik geen onredelijke of onfatsoenlijke bewoordingen heb gebruikt. Ik ben naar mijn mening voor de chauffeurs opgekomen, ipv voor werkgevers. Helaas kan dat dus tegen je werken, in ieder geval in mijn geval.

Dus wees gewaarschuwd  ;)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #58 Gepost op: 7 mei 2010, 19:09:57
hierbij een goed bedoeld advies voor een ieder die in deze discussie zich kritisch uit (wil) laten: Niet doen!
Werkgevers lezen mee, en bij de eerste de beste gelegenheid lozen ze je.

Mij is dit enkele jaren geleden overkomen. Ik werkte in Friesland als HAP chauffeur. Dat was in de beginperiode van het HAP gebeuren. Toen we als chauffeur werden aangenomen werd ons verteld dat we de arts alleen maar naar de patient hoefden te brengen, en er van ons verder niets werd verwacht. Op zo'n moment ben je inderdaad taxichauffeur, al is het een auto met wat afwijkende kleuren. Dus een salaris als taxi chauffeur was op zijn plaats.
Al vlot bleken we allerlei "bijscholingen" moesten volgen op verzoek van de artsen. Op dat moment kregen we meer verantwoordelijkheden dan een reguliere taxi chauffeur. Naar mijn idee was op dat moment de CAO taxivervoer dan ook niet meer van toepassing.

In die tijd was ik moderator van het HAP deel van dit forum. Ik heb op (naar mijn idee) op een nette manier mijn mening hierover gegeven via dit forum. Dat mijn toenmalige werkgever daar niet blij mee was, kwam ik achter op een moment dat mijn contract zou moeten worden verlengd. Dat gebeurde niet, en ik kon vertrekken!

Bij sollicitaties bij andere organisaties die HAP chauffeurs in dienst hebben, kreeg ik letterlijk te horen of lezen dat gezien mijn uitspraken (ik plaatste ondermeer de HAP chauffeur tussen de taxi chauffeur en de ambu chauffeur wat salaris en werkzaamheden betrof), en het feit dat ik mod was hier op het forum, ik geen voet meer aan de grond zou krijgen binnen de HAP wereld.
Dit is waarheid gebleken  :'(
Ook als ambu chauffeur heb ik nooit een baan gekregen (vermoedelijk en niet te bewijzen) dankzij berichten van mijn toenmalige werkgever, die ook het ambu vervoer in deze regio voor een deel in handen had destijds.

Nu heb ik geen moment spijt van wat en hoe ik dingen hier op het forum heb gezegd, maar ik wil met mijn verhaal wel even kwijt ter waarschuwing van anderen. In een voorkomend geval zou ik het op dezelfde manier weer doen.

Let dus goed op hoe je hier zaken neerzet, al zie je ze niet, werkgevers zijn er wel degelijk. (bij een sollicitatie kreeg ik zelfs printjes van het forum onder ogen, met wat ik had gezegd.)

Volgens mij zijn mijn bijdrages uit die tijd nog altijd wel online te vinden hier in het forum, waaruit zal blijken dat ik geen onredelijke of onfatsoenlijke bewoordingen heb gebruikt. Ik ben naar mijn mening voor de chauffeurs opgekomen, ipv voor werkgevers. Helaas kan dat dus tegen je werken, in ieder geval in mijn geval.

Dus wees gewaarschuwd  ;)


 


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #59 Gepost op: 9 mei 2010, 00:50:05
hierbij een goed bedoeld advies voor een ieder die in deze discussie zich kritisch uit (wil) laten: Niet doen!
Werkgevers lezen mee, en bij de eerste de beste gelegenheid lozen ze je.

Mij is dit enkele jaren geleden overkomen. Ik werkte in Friesland als HAP chauffeur. Dat was in de beginperiode van het HAP gebeuren. Toen we als chauffeur werden aangenomen werd ons verteld dat we de arts alleen maar naar de patient hoefden te brengen, en er van ons verder niets werd verwacht. Op zo'n moment ben je inderdaad taxichauffeur, al is het een auto met wat afwijkende kleuren. Dus een salaris als taxi chauffeur was op zijn plaats.
Al vlot bleken we allerlei "bijscholingen" moesten volgen op verzoek van de artsen. Op dat moment kregen we meer verantwoordelijkheden dan een reguliere taxi chauffeur. Naar mijn idee was op dat moment de CAO taxivervoer dan ook niet meer van toepassing.

In die tijd was ik moderator van het HAP deel van dit forum. Ik heb op (naar mijn idee) op een nette manier mijn mening hierover gegeven via dit forum. Dat mijn toenmalige werkgever daar niet blij mee was, kwam ik achter op een moment dat mijn contract zou moeten worden verlengd. Dat gebeurde niet, en ik kon vertrekken!

Bij sollicitaties bij andere organisaties die HAP chauffeurs in dienst hebben, kreeg ik letterlijk te horen of lezen dat gezien mijn uitspraken (ik plaatste ondermeer de HAP chauffeur tussen de taxi chauffeur en de ambu chauffeur wat salaris en werkzaamheden betrof), en het feit dat ik mod was hier op het forum, ik geen voet meer aan de grond zou krijgen binnen de HAP wereld.
Dit is waarheid gebleken  :'(
Ook als ambu chauffeur heb ik nooit een baan gekregen (vermoedelijk en niet te bewijzen) dankzij berichten van mijn toenmalige werkgever, die ook het ambu vervoer in deze regio voor een deel in handen had destijds.

Nu heb ik geen moment spijt van wat en hoe ik dingen hier op het forum heb gezegd, maar ik wil met mijn verhaal wel even kwijt ter waarschuwing van anderen. In een voorkomend geval zou ik het op dezelfde manier weer doen.

Let dus goed op hoe je hier zaken neerzet, al zie je ze niet, werkgevers zijn er wel degelijk. (bij een sollicitatie kreeg ik zelfs printjes van het forum onder ogen, met wat ik had gezegd.)

Volgens mij zijn mijn bijdrages uit die tijd nog altijd wel online te vinden hier in het forum, waaruit zal blijken dat ik geen onredelijke of onfatsoenlijke bewoordingen heb gebruikt. Ik ben naar mijn mening voor de chauffeurs opgekomen, ipv voor werkgevers. Helaas kan dat dus tegen je werken, in ieder geval in mijn geval.

Dus wees gewaarschuwd  ;)
Je bent niet alleen. Mij is hetzelfde overkomen toen ik me kritisch opstelde op dit forum. Ook contract niet verlengd (Medi-Expresse). Ze hadden printouts van al mijn postings op dit forum. Er werd gezegd: "We kunnen niks met mensen zoals jij die kritische vragen stellen en de boel opruien..."
Dus wees gewaarschuwd!