GGB / SIGMA / AMBU-team voertuigen

Auteur Topic: GGB / SIGMA / AMBU-team voertuigen  (gelezen 83396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 31 januari 2010, 18:55:13
De eerste (misschien wel de enige?) in NL die ik zie met een balk ipv de bekende emmertjes....  ::)


Als ik me niet vergis, is daar al eens aandacht aan besteed op het forum. Zou iets te maken hebben met de hoogte van de stalling.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #51 Gepost op: 31 januari 2010, 19:16:56
Als ik me niet vergis, is daar al eens aandacht aan besteed op het forum. Zou iets te maken hebben met de hoogte van de stalling.

Je vergist je niet.  ;) Klopt helemaal.
greetz,  Enrique


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #52 Gepost op: 31 januari 2010, 20:01:07
Hij heeft nog een broertje in Brabant Noord:



Er zijn wel wat verschillen: zo zijn de beugels aan de voorkant kleiner bij de versie van Gelderland Zuid en dat geldt ook voor de richtingaanwijzer op het spatbord voor.
Geloof niet alles wat je denkt.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #53 Gepost op: 31 januari 2010, 20:14:31
Hij heeft nog een broertje in Brabant Noord:



Er zijn wel wat verschillen: zo zijn de beugels aan de voorkant kleiner bij de versie van Gelderland Zuid en dat geldt ook voor de richtingaanwijzer op het spatbord voor.
Ook is dit voertuig (en het voertuig ernaast) van een nieuwere versie dan de andere voertuigen. Hoe komt het dat deze recentere voertuigen hebben?


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #54 Gepost op: 4 februari 2010, 20:22:27
deze zijn zelf aangeschaft en niet via BiZa
ook de 20 824 63-VD-HL Tilburg heeft de balk er ook voor staan maar is wel een ouder type'00.
Dit idd ivm een lage stalling. ik heb helaas geen foto.
1:87 modelletjes:  


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #55 Gepost op: 4 februari 2010, 20:50:50
deze zijn zelf aangeschaft en niet via BiZa
ook de 20 824 63-VD-HL Tilburg heeft de balk er ook voor staan maar is wel een ouder type'00.
Dit idd ivm een lage stalling. ik heb helaas geen foto.

Misschien een gekke of domme opmerking hoor, maar waarom zou een regio zelf SIGMA of AMBU team voertuigen aanschaffen?  ::)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #56 Gepost op: 4 februari 2010, 22:06:44
Was dat niet de regio waar het sigma-voertuig dermate beschadigd is geraakt dat er een nieuwe gekocht moest worden?  ::)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #57 Gepost op: 20 maart 2010, 11:48:31
Deze afwijkende voertuigen zijn verstrekt, heb ik begrepen, omdat de standplaats te laag zou zijn om een verhoogde MB-bus met zwaailampen onbeschadigd in en uit te kunnen rijden.

Nog een afwijkend voertuig. Wat ik heb gehoord is dat dit voertuig ooit in gebruik is genomen bij een lokale variant op het SIGMA en later is deze groep geïntergreerd als SIGMA-groep.






Dienst:                                 GHOR Midden en West Brabant
Post:                                    Woudrichem
Roepnummer:                     20-833
Soort voertuig:                    SIGMA-bus (SIGMA-groep Land van Heusden en Altena)
Merk en type:                      Renault Master
Opbouwer / leverancier:     ?
Geloof niet alles wat je denkt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #58 Gepost op: 20 maart 2010, 16:11:23
Deze afwijkende voertuigen zijn verstrekt, heb ik begrepen, omdat de standplaats te laag zou zijn om een verhoogde MB-bus met zwaailampen onbeschadigd in en uit te kunnen rijden.

Nog een afwijkend voertuig. Wat ik heb gehoord is dat dit voertuig ooit in gebruik is genomen bij een lokale variant op het SIGMA en later is deze groep geïntergreerd als SIGMA-groep.


Dienst:                                 GHOR Midden en West Brabant
Post:                                    ?
Roepnummer:                     20-833
Soort voertuig:                    SIGMA-bus
Merk en type:                      Renault Master
Opbouwer / leverancier:     ?


Wat is die striping op de zijkant lelijk opgeplakt zeg, het zit veel te hoog waardoor de  bovenste strepen te kort zijn en de strepen daaronder zijn veel te lang. Het lijkt zo wel een T5 ambulance die door Visser Leeuwarden afgeleverd word. En het leuke is dat van de Renault hierboven en de T5 ambu's geleverd door Visser nooit tekeningen zijn aangevraagd op ambulance striping.nl. Met deze tekeningen kan het voertuig dan beplakt worden volgens de voorschriften, de maten en afstanden worden op deze tekeningen vermeld.
Ik vind dit echt heel erg jammer want het ziet er niet uit en het is ook nog eens aantoonbaar fout. De afbeelding die ik plaatst is een Fiat Ducato deze is als voorbeeld omdat van de eerder genoemde voertuigen gewoon geen tekeningen zijn gemaakt.
foto ambulancestriping.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 20 maart 2010, 22:15:24
Nog een afwijkend voertuig. Wat ik heb gehoord is dat dit voertuig ooit in gebruik is genomen bij een lokale variant op het SIGMA en later is deze groep geïntergreerd als SIGMA-groep.

Betreft dat niet het voormalige SITMA uit het Land van Heusden en Altena?
(snel inzetbaar team ter medische assistentie)

Zie hier hun (oude) site: http://home.kpn.nl/a.kant.001/
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s