BHV Pas

Auteur Topic: BHV Pas  (gelezen 13361 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Gepost op: 26 juni 2009, 14:19:58
Hallo Allen,

Begin dit jaar heb ik het geluk gehad dat ik een BHV opleiding heb mogen volgen voor mijn werkgever.
Bij mijn vorige werkgever hadden alle bhv-ers een BHV-pas. Afgegeven door een of andere BHV instantie.

Nu heb  ik via mijn nieuwe werkgever een opleiding gevolgd via een MoBHV keurmerk voerende opleidingsinstantie.
Wij hebben wel op papier bevestigd gekregen dat we voldaan hebben aan de opleidingseisen maar hebben geen pas ontvangen.

Mijn grote vraag is nu: Dien je als BHV-er altijd een pas te krijgen waaruit blijkt dat je BHV-er bent?




helm

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2009, 15:24:28
Mijn grote vraag is nu: Dien je als BHV-er altijd een pas te krijgen waaruit blijkt dat je BHV-er bent?

Bedoel je of dat van de wet moet? Dan is het antwoord: neen.


mg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2009, 15:41:46
Ok. Wettelijk gezien hoef het dus niet.

Anders: is het gebruikelijk? Hebben andere mensen die via een MoBHV-keurmerk voerende organisatie ooit een pas gehad? Of is dit beperkt tot NIBHV?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2009, 18:26:22
Ok. Wettelijk gezien hoef het dus niet.

Anders: is het gebruikelijk? Hebben andere mensen die via een MoBHV-keurmerk voerende organisatie ooit een pas gehad? Of is dit beperkt tot NIBHV?

Beetje afhankelijk van de opleider. Ik ken opleiders die ze met hun bedrijfslogo uitgeven. Maar vind het pasje geen toegevoegde waarde hebben. Neem aan dat je bij een inzet je hesje draagt of dat de personeelsleden bekend zijn met de BHV-ers binnen hun organisatie.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2009, 19:05:21
Als je een basis-bhv opleiding hebt genoten ben je nog geen BHV-er, dat ben je pas als je werkgever dat zegt dat je dat bent..

Je hebt de functie bedrijfshulpverlener in een bepaalde organisatie..  Hoeveel pasjes je ook hebt, je werkgever bepaald wat je bent binnen zijn organisatie bent..


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2009, 22:12:05
als het wettelijk niks uitmaakt waarom zou je dan een pasje willen hebben
Er zijn ook opleiders die de gehele opleiding in 1 dag doen ipv. 2 dagen en de herhalingen in een halve dag ipv 1 hele dag en dan krijg je er nog een pasje te grote van een creditcard erbij er zit dus veel verschillen in waar je het volgd en natuurlijk de kosten
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


mg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2009, 10:52:29
Wel, ik heb mijzelf voorgedragen voor ons BHV team. Ons team bestaat uit 4 BHVers en een VGM functionaris. Waarbij alle BHVers nieuw zijn met deze taak binnen ons bedrijf.
De VGM functionaris gaf aan dat voorheen de BHVers ook een pasje vanuit het opleidingsinstituut kregen. Ik ben er wel achter dat met de wijziging van onze P&O functionaris er ook geswitched is van opleidingsinstituut. Sterker nog er is niet eens vastgelegd om alle BHVers bij het zelfde opleidingsinstituut te laten opleiden. Met als gevolg dat er omtrent dit punt onduidelijkheid is ontstaan. Mijn persoonlijke ervaring in het verleden met NIBHV was dat er een pasje met foto werd overhandigd, maar dat is al weer een jaar of 6 terug. Hierdoor werd ook fraude bemoeilijkt.

Uiteraard ben je in een bedrijf pas BHVer als de werkgever je daarvoor heeft aangewezen (zoals eerder hier vermeld).


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2009, 11:18:15
Voor welke fraude ben je dan bang ?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2009, 11:19:18
Wel, ik heb mijzelf voorgedragen voor ons BHV team. Ons team bestaat uit 4 BHVers en een VGM functionaris. Waarbij alle BHVers nieuw zijn met deze taak binnen ons bedrijf.
De VGM functionaris gaf aan dat voorheen de BHVers ook een pasje vanuit het opleidingsinstituut kregen. Ik ben er wel achter dat met de wijziging van onze P&O functionaris er ook geswitched is van opleidingsinstituut. Sterker nog er is niet eens vastgelegd om alle BHVers bij het zelfde opleidingsinstituut te laten opleiden. Met als gevolg dat er omtrent dit punt onduidelijkheid is ontstaan. Mijn persoonlijke ervaring in het verleden met NIBHV was dat er een pasje met foto werd overhandigd, maar dat is al weer een jaar of 6 terug. Hierdoor werd ook fraude bemoeilijkt.

Uiteraard ben je in een bedrijf pas BHVer als de werkgever je daarvoor heeft aangewezen (zoals eerder hier vermeld).

Hoezo fraude MG?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2009, 11:19:50
Voor welke fraude ben je dan bang ?

Oeps je was me voor  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.