Piepertest / proefalarm verplicht?

Auteur Topic: Piepertest / proefalarm verplicht?  (gelezen 9823 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #30 Gepost op: 9 februari 2004, 20:32:20
Dat zou inderdaad de verklaring wel eens kunnen zijn. Het gebeurd namelijk heel onregelmatig.

Als ik kijk naar onze alarmeringscodes en daar zit inderdaad een er inderdaad eindigend op 0 en 5 tussen dus zal ik deze daar wel mee verwarren. Al lijken deze dus erg op onze codes.
Brandwacht 1e klas + WVD


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #31 Gepost op: 9 februari 2004, 20:41:12
Dat zou inderdaad de verklaring wel eens kunnen zijn. Het gebeurd namelijk heel onregelmatig.

Als ik kijk naar onze alarmeringscodes en daar zit inderdaad een er inderdaad eindigend op 0 en 5 tussen
dus zal ik deze daar wel mee verwarren. Al lijken deze dus erg op onze codes.
En nog steeds snap ik niet wat je bedoelt, en blijven gestelde vragen onbeantwoord. Ik neem aan dat je tooncodes hoort waarna geen gesproken woord volgt??

Groeten, Peter.


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #32 Gepost op: 11 februari 2004, 21:53:38
En nog steeds snap ik niet wat je bedoelt, en blijven gestelde vragen onbeantwoord. Ik neem aan dat je tooncodes hoort waarna geen gesproken woord volgt??

Groeten, Peter.


Even een stukje terugspoelen ;D:
Het onderwerp begon dus over de proefalarmering. Ik vertelde dat naast de vaste proefalarmering(dinsdags) ik ook af en toe de tooncode (of erg gelijkende aan die van ons korps) voor alarmeringen hoor langs komen over de scanner, zonder dat daarbij de pieper afgaat, of dat er gesproken woord volgt. Het is een reeks verschillende tooncodes (volgens mij van alle korpsen uit de regio???)

De redenering waar ik vanuit gegaan ben, is dat de tooncodes (omdat ik deze erg vond lijken op de (alarmerings)tooncodes) te maken hadden met het testen van een deze codes voor de piepers. En dat de tests  als een soort  'stil alarm' waren voor meldkamer.

Dit bleek dus niet juist te zijn.

Ik hoop dat ik de vragen zo bij je hebt beantwoord?

Alvast bedankt
Brandwacht 1e klas + WVD