Cell broadcast: NL-Alert

Auteur Topic: Cell broadcast: NL-Alert  (gelezen 202773 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #140 Gepost op: 4 februari 2013, 10:10:37
Op de laatste tweet helaas geen reactie meer gekregen, jammer genoeg staan de 4G masten in Eindhoven al klaar en heeft het dus al geen zin om het voor volgend jaar te activeren.

Dat je op de laatste tweet geen antwoord krijgt is logisch, beetje kinderachtig. Als het echt zo eenvoudig was geweest dan had het al lang gedraaid op 3G. Ook snap ik niet wat 4G ermee te maken heeft. Landelijke dekking is zo gerealiseerd, overal 'een beetje' dekking. Dat betekent echter niet dat overal *goede* dekking is, dat kennen we nog wel uit de begintijd van 2G en 3G.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #141 Gepost op: 4 februari 2013, 10:49:24
Vanmiddag een korte vraag gesteld aan Vodafone of ik morgen netjes mijn NL-Alert ontvang.
Op de laatste tweet helaas geen reactie meer gekregen, jammer genoeg staan de 4G masten in Eindhoven al klaar en heeft het dus al geen zin om het voor volgend jaar te activeren.
Ben benieuwd of ik het morgen krijg.
Beetje kort door de bocht vindt je niet? We hebben jaren zonder gedaan, als er nu iets gebeurd is het niet dat je ineens dood neer zult vallen omdat jij geen NL-Alert bericht krijgt...

Geef het wat tijd.


guest14264

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 4 februari 2013, 11:37:12
Jullie hebben gelijk, liet mij gisteren beetje mee slepen door mijn frustratie naar Vodafone over ook paar kleine andere dingen. Lees het nu terug komt inderdaad een beetje kinderachtig over.

Wat ik wel raar blijf vinden dat zoon grote provider niet sneller inspelen op dit soort dingen.


Probie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #143 Gepost op: 4 februari 2013, 12:10:04
Ik kreeg net om 12.01 gewoon een NL-Alert via mijn Samsung S3 met een Vodafone abonnement maar of dat die via 2G of 3G is gekomen durf ik niet te zeggen ;)


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #144 Gepost op: 4 februari 2013, 12:26:54
Hier niets gekregen, was wel benieuwd naar de tekst 98uiye


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #145 Gepost op: 4 februari 2013, 12:27:42
Rogier Vriezen @rogiervriezen

Als Vodafone/T-Mobile-gebruikers en veel smartphone gebruikers het bericht niet ontvangen. Wat is dan nog het bereik van #NLAlert?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #146 Gepost op: 4 februari 2013, 12:30:01
Alarmsysteem NL-Alert getest
De overheid heeft zojuist het nieuwe alarmsysteem NL-Alert getest. In heel Nederland kregen mensen met een daarvoor geschikt mobieltje een testbericht, waarmee ze kunnen controleren of hun telefoon goed staat ingesteld.

NL-Alert bestaat sinds november vorig jaar. De overheid kan er mensen mee waarschuwen als er zich in hun directe omgeving een noodsituatie voordoet. In het bericht staat wat de ontvangers dan het beste kunnen doen.

Dat gaat niet via sms, maar met cell broadcast. Met die techniek stuurt de overheid via zendmasten een tekstbericht naar iedereen in de buurt van de ramp, die NL-Alert heeft ingesteld. Dat werkt niet op alle telefoons. Veel smartphones, zoals de iPhone of de Nokia Lumia, zijn er nog niet voor geschikt. Volgens het ministerie werkt het alarmsysteem inmiddels op meer dan de helft van de gsm's.

Het alarmsysteem werd sinds de invoering twee keer ingezet, in Tolbert en in Meppel. In beide gevallen wegens een grote brand met veel rookontwikkeling.
http://nos.nl/artikel/470186-alarmsysteem-nlalert-getest.html


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #147 Gepost op: 4 februari 2013, 12:31:52
#NLalert is trending topic op twitter, maar voornamelijk berichten van twitteraars die geen alert hebben gehad.  98uiye


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #148 Gepost op: 4 februari 2013, 12:32:05
En voeg daar ook nog maar KPN bij wat schijnbaar met T-Mobile samen zit want daar zie ik ook berichten van dat ze niks hebben ontvangen.
Nog een leuk iets mensen met oude gsm's hebben wat ik zie wel redelijk goed het bericht ontvangen.
Blijf het vreemd vinden dat er nog zoveel mensen geen bericht hebben gehad die het wel hebben ingesteld dus inderdaad een terechte vraag wat mij betreft wat is zoiets dan nog waard om te gebruiken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #149 Gepost op: 4 februari 2013, 12:34:20
De Samsung Galaxy S3 gebruiker heeft hem bij ons ook niet gehad. De andere 3 bij ons zijn I-phones, dus dat wisten we al.

Maar ja....wel zijn we allemaal T-mobile en heeft mijn man een zakelijk abonnement (telefoon nummer 5 dus) via Vodafone.

Vooralsnog zijn wij nog op de sirenes aangewezen  :-\.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear