Cell broadcast: NL-Alert

Auteur Topic: Cell broadcast: NL-Alert  (gelezen 201884 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #290 Gepost op: 17 maart 2014, 15:41:04
Citaat van: StevenQ link=msg=1217944 date=1383825338
wel ontvangen, maar het bericht dat om 11.49 was verstuurd kwam pas om 12.51 binnen(62 minuten later dus)

Volgens mij kun je dat bij Cell Broadcast niet zo stellen. Het kan wel zo zijn dat een bericht vanaf 11:49 (continu) uitgezonden wordt en pas later voor het eerst op je telefoon verschijnt. Als ze stoppen met uitzenden komt het niet later alsnog 'binnen'.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #291 Gepost op: 20 mei 2014, 00:34:51
Landelijke publiekscampagne NL-Alert van start

http://www.nctv.nl/actueel/nieuws/landelijke-publiekscampagne-nl-alert-van-start.aspx?cp=126&cs=59950
Nieuwsbericht | 12-05-2014

Vanaf 12 mei tot en met 2 juni 2014 voert de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid een landelijke publiekscampagne. Doel van de campagne is het publiek bekend te maken met NL-Alert, hoe je NL-Alert kunt instellen op je mobiele telefoon en het aankondigen van het NL-Alert controlebericht.

NL-Alert is een alarmmiddel voor op de mobiele telefoon. Met NL-Alert kan de overheid mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat je op dat moment het beste kunt doen. Zo kunnen meer mensen worden bereikt en worden mensen beter geïnformeerd. NL-Alert wordt ingezet bij levens- of gezondheidsbedreigende situaties, zoals een grote brand waarbij giftige rook vrijkomt, explosiegevaar of een overstroming.

Controlebericht
Maandag 2 juni rond 12.00 uur zendt de overheid een NL-Alert controlebericht uit in heel Nederland. Wanneer je het bericht ontvangt, weet je zeker dat jouw mobiel juist is ingesteld voor NL-Alert. Zo ben je direct op de hoogte als er echt een noodsituatie is. Aan de hand van het controlebericht kun je nagaan of jouw telefoon juist is ingesteld om NL-Alert te ontvangen.

Ga nu naar nl-alert.nl en stel je mobiel in.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #292 Gepost op: 27 mei 2014, 13:52:37
Landelijk controlebericht NL-Alert

http://www.nctv.nl/actueel/nieuws/landelijk-controlebericht-nl-alert.aspx
Nieuwsbericht | 27-05-2014



Op maandag 2 juni aanstaande rond 12.00 uur zendt de overheid een NL-Alert controlebericht uit in heel Nederland. Door dit bericht kan men nagaan of de mobiele telefoon goed ingesteld is. Er wordt duidelijk aangegeven dat het om een controlebericht gaat en dat mensen niets hoeven doen.

Met NL-Alert kan de overheid mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat mensen op dat moment het beste kunnen doen. Zo kunnen meer mensen worden bereikt en beter worden geïnformeerd. Sinds de introductie is NL-Alert al 30 keer ingezet, onder andere bij grote branden, noodweer en het onschadelijk maken van een opgegraven bom.

Steeds meer mobiele telefoons zijn automatisch ingesteld om NL-Alert te ontvangen. Op sommige toestellen moet u dit zelf doen. Op www.nl-alert.nl staan de instructies om mobiele telefoons in te stellen. NL-Alert werkt op basis van cell broadcast en niet met sms-berichten. Daardoor werkt NL-Alert óók als het netwerk overbelast is. NL-Alert is gratis en anoniem.
Samen sterk in de hulpverlening!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #293 Gepost op: 27 mei 2014, 21:50:42
Ik krijg zodra ik op buitenlands netwerk zit om de paar minuten een info-bericht met alleen cijfers erin. Toen ik NL Alert uit zette kreeg ik ze niet meer. Hoe kan ik die info berichten uitzetten in het buitenland en in NL gewoon behouden zonder wat moeilijks te doen of steeds verwijderen enzo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #294 Gepost op: 28 mei 2014, 09:01:43
Met het stappenplan op de NL alert website zet je alleen het kanaal open voor NL alert (de optie mijn kanaal aanvinken). Je krijkt dan alleen de berichten binnen die over dat kanaal gestuurd worden. Mochten de buitenlandse providers hun berichten ook over dat kanaal versturen dan zit er niets anders op dan CB steeds aan en uit zetten.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #295 Gepost op: 28 mei 2014, 09:22:09
Met het stappenplan op de NL alert website zet je alleen het kanaal open voor NL alert (de optie mijn kanaal aanvinken). Je krijkt dan alleen de berichten binnen die over dat kanaal gestuurd worden. Mochten de buitenlandse providers hun berichten ook over dat kanaal versturen dan zit er niets anders op dan CB steeds aan en uit zetten.

Okee. Ik heb f nagekeken en heb alle instellingen staan hoe hun het willen (volgens het stappenplan). Wordt dan toch eraf halen want zit vaker ongemerkt f op buitenlands netwerk (grensstreek, Limburg). En niet altijd bewust op buitenlands netwerk....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #296 Gepost op: 2 juni 2014, 13:52:25
Ook fijn, heb je een paar weken terug een nieuwe telefoon gekocht. Had gelijk gekeken of hij NL alert kon ontvangen (er stonden automatisch alle alerts aan, zelfs amber) dus ik verwachte vandaag ook bericht te krijgen. Niks ontvangen. Net even gekeken op de site blijkt dat alleen 2- en 3g klanten het ontvangen heb. Dus als je een nieuwe telefoon heb met 4g dan heb je pech.  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #297 Gepost op: 2 juni 2014, 13:56:04
Niet mee eens, mijn hagelnieuwe 4g telefoon ontving het bericht prima.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #298 Gepost op: 2 juni 2014, 14:00:46
Van de drie telefoons hier (twee 4g en één 3g), heeft alleen het 3G toestel een alert ontvangen. Dus er zit zeker een kern van waarheid in dat het niet werkt op 4G


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #299 Gepost op: 2 juni 2014, 14:02:00
Helaas, ook op mijn Iphone 5 (4G T-mobile netwerk) niks mogen ontvangen. Telefoon staat wel juist ingesteld.
Vorig NL-alert wel ontvangen (op zelfde locatie, zelfde telefoon alleen met 3G netwerk)