Cell broadcast: NL-Alert

Auteur Topic: Cell broadcast: NL-Alert  (gelezen 201824 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #50 Gepost op: 5 juli 2011, 08:50:11
Heb ik ook ontvangen en eerder schreef ik :

Heel vaag, want ik heb me wel degelijk afgemeld. Ga eens verder snuffelen, dit klopt niet helemaal..
Heb je al wat kunnen vinden/achterhalen?


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #51 Gepost op: 7 juli 2011, 09:36:10
Zojuist weer twee smsjes vlak na elkaar.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #52 Gepost op: 10 juli 2011, 15:52:13
Heb je al wat kunnen vinden/achterhalen?

Ik heb mezelf wederom getracht af te melden via 4422 dmv "alert uit" maar kreeg geen bevestiging.
Vervolgens ben ik gaan zoeken en kwam op deze website : http://www.rondjepontje.nl

Onderin staat :

NIEUW: Sms Alert Service Pontjes
Altijd op de hoogte blijven van actuele meldingen? Meld je nu aan voor de Alert Service Pontjes. Via deze abonnementsdienst word je op de hoogte gehouden van gewijzigde afvaartijden en geannuleerde afvaarten bij bijvoorbeeld te harde wind. Sms alert aan naar 4422 en je ontvangt een sms als een pontje uit de vaart is (kosten per ontvangen bericht bedragen € 0,55). Afmelden kan via alert uit naar 4422 te sturen.

Vervolgens heb ik maar even contact gezocht via info@rondjepontje.nl met de mededeling dat het afmelden niet goed gaat en ik krijg zojuist deze reaktie :

Citaat
Geachte heer Hunt,

Als het goed is, is uw afmelding goed ontvangen, er blijkt echter een probleem te zijn met de bevestiging van de afmelding.

Ik ga zorgen dat uw telefoonnummer uit de lijst verwijderd wordt.

Dus, gewoon even proberen af te melden en als het niet goed gaat, mailen :)


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #53 Gepost op: 12 juli 2011, 10:59:50
Afgemeld en voor de zekerheid een mailtje gestuurd :)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #54 Gepost op: 12 juli 2011, 15:28:34
Ik heb mijzelf ook diverse keren afgemeld.
Helaas zonder succes, maar na een mailtje werd ik persoonlijk gebeld voor Rondje Pontje, dat ze mij uit de sms-lijst zouden halen.
Er schijnt wat mis te gaan in hun server, waardoor afmeldingen ook als aanmelding gezien wordt.
Ze zagen mijn afmeldingen staan in de server.
Ik kreeg netjes telefonisch excuses voor het ongemak.

Ze zijn druk bezig om het probleem op te lossen.


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #55 Gepost op: 13 juli 2011, 11:52:43
hier ook een mailtje terug dat ik ben uitgeschreven.
Toch raar dat ik ooit ben aangemeld... ik heb me heel ergens anders voor ingeschreven  :D


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #56 Gepost op: 15 augustus 2011, 11:56:51
Kon het topic niet meer vinden,

Testfase voor de invoer van NL-Alert
In augustus 2011 voert de overheid tests uit voor de invoer van NL-Alert. NL-Alert alarmeert mensen bij een (dreigende) ramp of noodsituatie via een bericht op hun mobiele telefoon.

Er wordt getest in drie regio's: Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond en Twente. Als de tests goed verlopen wordt het nieuwe waarschuwings- en alarmeringssysteem in heel Nederland ingevoerd.

Wie ontvangt de testberichten?

Als je tijdens de testfase in de regio Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond of Twente bent, ontvang je mogelijk één of meer testberichten op je mobiele telefoon. In het bericht staat vermeld dat het om een testbericht gaat. Je hoeft hier niets mee te doen. Niet iedereen zal de testberichten ontvangen. Dat komt omdat momenteel slechts een gedeelte van de mobiele telefoons is ingesteld om NL-Alert berichten te kunnen ontvangen. Voor de tests maakt dit niet uit.

Meer informatie over dit nieuwe alarmeringssysteem voor burgers op: www.nl-alert.nl

Bron: BrandweerBrabantNoord


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #57 Gepost op: 1 september 2011, 08:24:13
Iemand testberichten ontvangen? Woon zelf in twente en heb niets gemerkt van de testen in augustus waar het bovenstaande artikel het over heeft.


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #58 Gepost op: 1 september 2011, 08:56:47
Mij hebben ze ook benadert, maar hier in twente krijgen we tussen 5 en 7 september het alert op de gsm.

zie mail van het Enschedepanel;

U heeft zich opgegeven voor het onderzoek naar het bereik van NL-Alert. In deze mail leest u wat uw medewerking aan het onderzoek inhoudt en wat u kunt verwachten.

Wat kunt u verwachten?
Uw medewerking aan de test houdt concreet in dat wij u vragen om de instellingen van uw telefoon aan te passen. Zo kunt u telefoonberichten van NL-Alert ontvangen. Vervolgens ontvangt u tussen 5 en 7 september enkele testberichten van NL-Alert op uw mobiele telefoon. Dit is alleen het geval als uw telefoon goed staat ingesteld, u in het testgebied aanwezig bent en de test slaagt. Daarna ontvangt u kort nadat de tests zijn uitgevoerd een korte vragenlijst. Het is belangrijk dat u deze vragenlijst invult ook als u de testberichten niet heeft ontvangen.

Uw telefoon instellen
Om de testberichten van NL-Alert te kunnen ontvangen, is het belangrijk dat u probeert om uw telefoon goed in te stellen. Hiervoor ontvangt u een stappenplan dat u helpt dit te doen. Het instellen van uw telefoon kost u enkele minuten. U komt bij het stappenplan door de volgende link aan te klikken:
Groet Nico_B


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #59 Gepost op: 1 september 2011, 12:02:47
Ah ok, dan wachten we nog even af.