Cell broadcast: NL-Alert

Auteur Topic: Cell broadcast: NL-Alert  (gelezen 203151 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #150 Gepost op: 4 februari 2013, 12:38:39
Ik heb hem toch heel mooi gehad, 2x zelfs voor de zekerheid 098uo. Kreeg ook gelijk een geluidje mee wat op de sirene lijkt, al weet ik niet of dit aan mijn telefoon lag of aan het berichtje e050. En dat KPN het niet verstuurd vind ik vreemd aangezien de dochter er van HI het dus blijkbaar wel verstuurd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #151 Gepost op: 4 februari 2013, 12:42:10
Hier, In Enschede-Noord, niets ontvangen op de S2... :(
Groet Nico_B


KingValk

  • 1e jaar HBO Verpleegkunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #152 Gepost op: 4 februari 2013, 12:57:56
En dat KPN het niet verstuurd vind ik vreemd aangezien de dochter er van HI het dus blijkbaar wel verstuurd.

Hier geen NL alert ontvangen. Heb een Sony Ericsson Xperia Arc, die volgens de site de berichten gewoon moet kunnen ontvangen. Mijn provider is Hi, dus ook niet iedereen van Hi heeft de berichten gekregen!  98uiye


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #153 Gepost op: 4 februari 2013, 13:03:42
Hier een Samsung Galaxy S Advance, ingesteld volgens de instelhulp (maar dan eigenwijs alle kanalen geactiveerd, i.p.v. alleen kanaal 919).
Gebruik Telfort (i.e. KPN dus) maar ook ik heb niets gehad.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #154 Gepost op: 4 februari 2013, 13:04:09
hierzowelzo
Hobby Bobby eenheid Den Haag


KingValk

  • 1e jaar HBO Verpleegkunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #155 Gepost op: 4 februari 2013, 13:07:50
Moet je je nu wel aanmelden voor dit systeem of niet? Volgens de instelhulp staat het automatisch ingesteld op mijn mobiel. Alleen hoor ik net op 3FM dat mensen dat veel mensen die zich aangemeld hadden voor deze dienst, geen bericht hadden ontvangen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #156 Gepost op: 4 februari 2013, 13:10:09
Regio Rotterdam, KPN, simpele Nokia van een paar tientjes; geen problemen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #157 Gepost op: 4 februari 2013, 13:10:58
Moet je je nu wel aanmelden voor dit systeem of niet? Volgens de instelhulp staat het automatisch ingesteld op mijn mobiel. Alleen hoor ik net op 3FM dat mensen dat veel mensen die zich aangemeld hadden voor deze dienst, geen bericht hadden ontvangen.
Klopt, je moet je wel aanmelden via NL Alert.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #158 Gepost op: 4 februari 2013, 13:11:23
Ik lees veel verschillende dingen door elkaar. Enerzijds is het de grote vraag; heeft elke netwerkoperator deze berichten daadwerkelijk verzonden? Zo ja, via welke netwerken? Als ik de (technische) verhalen op internet lees dan lijkt dit niet altijd goed te werken op 3G, het is dan ook oorspronkelijk ontworpen voor 2G (GSM) en "zou" overgenomen zijn in het UMTS protocol, de vraag is echter of het ook in de telefoons zelf is opgenomen. CB werd in het begin van GSM onder andere door Vidafone (Libertel) gebruikt om regio's aan te geven. Je zag dan in het display van je telefoon 1 of meerdere netnummers waarbinnen je goedkoper kon bellen. Er bestonden toen zogenaanmde Regiovoordeel abonnementen en zelfs Piek&Dal. Leuk en aardig, maar tegenwoordig niet meer van toepassing en ik vraag me af wat er nog meer voor toepassingen zouden zijn voor deze techniek.

Voorts, als een Telfort of Hi-telefoon het bericht wel heeft ontvangen, dan is het niet door hun verzonden, maar door KPN. Hi en Telfort hebben geen eigen netwerken, dit zijn merknamen van KPN.

Zelf heb ik een Sony Xperia (Vodafone) en heb geen bericht ontvangen :(


Probie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #159 Gepost op: 4 februari 2013, 13:13:06
Moet je je nu wel aanmelden voor dit systeem of niet? Volgens de instelhulp staat het automatisch ingesteld op mijn mobiel. Alleen hoor ik net op 3FM dat mensen dat veel mensen die zich aangemeld hadden voor deze dienst, geen bericht hadden ontvangen.

Het is een kwestie van je telefoon goed instellen (als provider en fabrikant dit al ondersteunen) maar je hoeft je niet aan te melden zoals bij b.v. AED-Alert