Cell broadcast: NL-Alert

Auteur Topic: Cell broadcast: NL-Alert  (gelezen 202953 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #180 Gepost op: 4 februari 2013, 18:40:22
verzendtijd 12.00 stond er bij
CN NRK


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #181 Gepost op: 4 februari 2013, 21:35:40
Ik heb het niet ontvangen op mijn S2 wel ingesteld.
Mijn klasgenoot die niks in had gesteld heeft het bericht wel gehad.
Mijn moeder heeft ook niets ontvangen op haar (oude) nokia.
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #182 Gepost op: 4 februari 2013, 22:32:45
Flevoland, HTC Desire S, Hi (KPN) en precies om 12 uur netjes het bericht ontvangen.

Ervaarde gelikt. Buiten de WAS sirene's te horen en een telefoon die afgaat met een tekstbericht.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #183 Gepost op: 4 februari 2013, 23:09:29
En juist hierom (ik had eigenlijk niet anders verwacht) begrijp ik *niet* dat ze dit niet vaker doen, totdat duidelijk is dat het systeem goed werkt.
Ik lees wat anders op de site van NL Alert:
Citaat
Hoe weet ik dat ik mijn telefoon goed heb ingesteld op NL-Alert? Kan ik dit controleren?
Kijk bij de instructies op de instelhulp of je je telefoon goed hebt ingesteld. In 2013 zendt de overheid drie controleberichten uit, zodat je kunt nagaan of jouw toestel goed is ingesteld. Het eerste controlebericht wordt op maandag 4 februari rond 12:00 uur uitgezonden (tegelijkertijd met de sirene). De overige controleberichten volgen in mei en in november.


KingValk

  • 1e jaar HBO Verpleegkunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #184 Gepost op: 5 februari 2013, 00:12:25
Hunter, ik las dat jij een Xperia heb. Zelf heb ik die ook en daar heb je in je app menu de app Burgeralarmen zitten. Via deze krijg je hem binnen, maar als jij bij Vodafone zit dan krijg je hem niet omdat die het nog niet ondersteunen (zie een aantal post eerder).

Daarnaast had ik begrepen dat deze test, net als de sirene's, een herhaalde test gaat worden. Als ik goed begrepen had word er 3 maal per jaar een test alarm verstuurd zodat de gebruiker weet dat zijn telefoon nog goed ingesteld staat/is.

Burgeralarmen is inderdaad ook op mijn telefoon (Xperia Arc) te vinden. Alleen heb ik hierin niks kunnen ontvangen. Ben benieuwd of ik in mei wel een controlebericht krijg dan!  :-X


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #185 Gepost op: 5 februari 2013, 08:52:05
Ik lees wat anders op de site van NL Alert:

Ja, maar dan heb je de eerdere discussie gemist denk ik. Ik doelde juist op die 2 herhalingen, waarom niet gewoon structureel elke maand samen met de sirenetesten. Als er nu al zoveel problemen zijn dan red je dat niet met een totaal van slechts 3 testberichten... Doe het dan eens in het kwartaal ofzo, maar 3x en dan nooit meer..?


Probie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #186 Gepost op: 5 februari 2013, 10:45:22
Ja, maar dan heb je de eerdere discussie gemist denk ik. Ik doelde juist op die 2 herhalingen, waarom niet gewoon structureel elke maand samen met de sirenetesten. Als er nu al zoveel problemen zijn dan red je dat niet met een totaal van slechts 3 testberichten... Doe het dan eens in het kwartaal ofzo, maar 3x en dan nooit meer..?

Men kiest hier blijkbaar bewust niet voor omdat je het alarm op je telefoon kunt uitzetten (en dan is het effect van NL-Alert nul) en de sirene niet.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #187 Gepost op: 5 februari 2013, 11:14:42
En toch denk ik dat als je de melding eens per kwartaal krijgt, tegelijk met het alarm op de WAS-palen, dat dit wel onder pijngrens zou blijven.
Zo hou je ook de controle. Denk ook aan nieuwe toestellen e.d.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #188 Gepost op: 5 februari 2013, 14:50:30
Men kiest hier blijkbaar bewust niet voor omdat je het alarm op je telefoon kunt uitzetten (en dan is het effect van NL-Alert nul) en de sirene niet.

Dat is een interessant discussiepunt. De overheid bepaalt dus dat ik wel elke maand naar die sirenes moet luisteren, maar het stukje techniek van deze moderne tijd wordt minder vaak getest, stel je voor dat je de burgers lastig valt. Sorry, maar ik vind dat best discutabel. Juist door 1x per maand zo'n bericht te ontvangen blijf je een beetje scherp. Althans, dat zou toch de bedoeling moeten zijn?


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #189 Gepost op: 5 februari 2013, 15:21:42
Mijn prive telefoon (Samsung Gallaxcy SII, KPN) deed het niet maar mijn werktelefoon (Nokia 2700c, KPN) deed het wel...

Lang leve de 'smart' phone...

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !