Bezuinigingen op brandweer A'dam: personeel voelt zich niet veilig

Auteur Topic: Bezuinigingen op brandweer A'dam: personeel voelt zich niet veilig  (gelezen 19937 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #40 Gepost op: 9 juli 2009, 14:15:44
Kijk, dat vind ik nou jammer. Volgens mij begon de discussie over de zorgen over de bezuinigingen. Nu zijn we al in de fase van de borrelpraat aangeland dat de managers "alleen" maar over papiertjes beschikken en "geen flauw benul hebben wat er op de werkvloer leeft". Er zullen best wat mensen bij zijn die wel eens wat meer gevoel voor de praktijk hadden mogen hebben. Maar om te generaliseren en de schuld neer te leggen bij deze mensen vind ik onterecht. Ik ken er genoeg die wel degelijk gevoel hebben bij de werkvloer en begaan zijn met de mensen die het werk op straat moeten doen.

En toch heeft dit alles ook met bezuinigingen te maken. Ik zie re-organisaties waar het aantal staff-leden fors uitbreidt, maar waar een tekort aan werkvloer personeel is. En dan moet er ineens weer bezuinigd worden.. E.e.a. heeft dus wel degelijk met elkaar te maken. Maar, je hebt ook wel een beetje gelijk. Het was een onderbuikgevoel die ik beter voor me had kunnen houden.  O0
En nee, het was niet mijn intentie alles over 1 kam te scheren. Er zitten er ook zat die allen het beste voor hebben met korps of organisatie.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #41 Gepost op: 9 juli 2009, 15:49:11
Uitrukken met 7 man? Ik dacht dat in Amsterdam met 2xTS (14) + 2xAL (4) = 18 man wordt uitgerukt bij binnenbrand?


His Royal Dudeness Mr Pirovano

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #42 Gepost op: 9 juli 2009, 15:53:15
Je kunt het schrappen v/d 7e persoon ook zien als het rekken van het mogelijk sluiten van kazernes!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 9 juli 2009, 16:24:53
Uitrukken met 7 man? Ik dacht dat in Amsterdam met 2xTS (14) + 2xAL (4) = 18 man wordt uitgerukt bij binnenbrand?

In de binnenring(binnenstad) in ieder geval wel. In de buitenring wordt in principe, uitzonderingen daargelaten, met 2x autospuit(2x6=12)en 1x ladder(2)uitgerukt. Dan kom je op 14 man uit.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 9 juli 2009, 16:25:14
Je kunt het schrappen v/d 7e persoon ook zien als het rekken van het mogelijk sluiten van kazernes!

Amen.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #47 Gepost op: 10 juli 2009, 17:00:54
Ach in Amsterdam 1 man minder op een TS 6 ipv van 7, in Den Haag halen ze een komplete TS weg. Omdat ze door de Arbeidstijden wet, het nieuwe rooster, wat nu na 8 mnd. weer gewijzigd gaat worden en de regionalisatie de boel niet rond krijgen. Leidraad oefenen, wat is dat, is na 18 mnd. een vroege dood gestorven en nu rommelen we maar wat aan. 8)
Slagkracht in de regio is verdwenen, iedereen rekent op elkaar als er een groter klus is, maar als er echt iets zoals Enschede plaats vindt moeten we gewoon nee verkopen aan de burger. Vandaag een stroomstoring, zelfs de AC lag plat, en wat denk je. Hadden ze zo'n mooi nieuw roepnummer systeem ingevoerd, en wat bleek, de RAC moest met een portofoon en een lijstje gaan werken en om overzicht te houden gebruikten ze  gewoon weer de bekende oude en duideliijke roepnamen.  ;D
Kwaliteit personeel, na de instroom van zoveel jonge nieuwe jongens is de ervaring op een TS minimaal. En wat zegt de leiding, als je denkt dat je het niet aan kan moet je opschalen, en als je vindt dat dat je personeel het niet aan kan, blijf je gewoon buiten.... Tja zo kan het ook natuurlijk. :-[
Ambulance dienst onvoldoende capaciteit bij rampen stond laatst in de media, nou de brandweer is er niet veel beter aan toe.
Maar de managers hebben de stoelendans bij de regionalisatie al achter de rug, en hun nieuwe posities veilig gesteld. Zelfs de  >:( die het rooster heeft ingevoerd is beloond met een mooi nieuwe job. In het bedrijfsleven had je een schop onder je ... gekregen. >:(
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #48 Gepost op: 10 juli 2009, 18:51:52

Voorbeeld 2: Gemeente Diemen, brandweer begroting flink omhoog, derhalve voor de bewoners meer OZB maar niet meer kwaliteit. HV2, welke voor Diemen voldoende is/was volgens alle rapporten risicodekking wordt nu vervangen door HV1, 95% zal dit voertuig in de regio worden ingezet en hooguit 5% in Diemen waarbij de vraag blijft welk onderdeel/gereedschap in het voertuig zal gebruikt worden wat niet al tot de standaard bepakking van de TS behoort.

EEEEEEEEEhhhhh, TRAMVIJZELEN,misschien,en aangezien je van BAA bent weet je ook dat dit een serieus onderwerp is momenteel.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #49 Gepost op: 10 juli 2009, 19:17:58
klopt, maar die zitten ook in de HV container van/voor de rampenbestrijding, inzetten dus, je behoeft toch niet te wachten tot de burgemeester, op advies van, een incident tot ramp verklaart. Goede voorbereiding en bekendheid met materiaal is veel belangrijker, dus gebruiken in de dagelijkse praktijk.