Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen

Auteur Topic: Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen  (gelezen 41283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2010, 12:09:35
miljoenen... dus... misschien had men gewoon eens aan de dienders op straat moeten vragen wat voor systeem zij graag gezien hadden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2010, 12:22:00
miljoenen... dus... misschien had men gewoon eens aan de dienders op straat moeten vragen wat voor systeem zij graag gezien hadden...

Ik hoorde toevallig laatst, dat er een groep willekeurige burgers gevraagd is (in de vorm van een enquete) welke benamingen de incidenten in het systeem kregen.
Vandaar dat een aanrijding materieel er nu in staat als ''aanrijding met uitsluitend materiële schade''  ::) en ruzie als ''twist zonder gevolgen''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2010, 13:29:59
Misschien dat ze gelijk wat maatschappelijke klasses kunnen toevoegen...
Overlast dronkenschap, overlast weersinvloeden, hulpverlening burger enz enz zijn allemaal niet terug te vinden en worden allemaal weggeschreven onder de wat algemenere klasses. Overlast dronkenschap onder overige overlast of overlast zwervers (als de persoon toevallig dakloos is) en de meest gebruikte klasse afhandeling overige meldingen. En ooh wat gaan de veiligheidscijfers omhoog. Ja, als je niet meer kan vastleggen in het systeem dat je overlast hebt van alcoholgebruik dan zie je in de jaarcijfers inderdaad terugkomen dat het aantal meldingen rondom overlast dronkenschap met meer dan 60% is afgenomen... En die andere 40% is nog uit de eerste maanden dat we wel met BPS werkten. En zo kan nog tientallen voorbeelden geven van gegoochel met cijfers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2010, 13:36:40
Politie geeft miljoenen uit om ict te redden

De politie investeert de komende 4 jaar miljoenen om het eigen ict-systeem te verbeteren.

De vraag is natuurlijk ook, wat gaan ze nu met die extra 4 miljoen doen...  ::) :-X

Enorme salarissen ict-top politie
Update: maandag 11 jan 2010, 22:47

Een aantal managers van de ict-tak van de politie verdient veel meer dan de Balkenendenorm (zo'n 180.000 euro), meldt NOVA op basis van vertrouwelijke stukken. De afdeling is verantwoordelijk voor de computers van de politie, het wagenpark en de inkoop van materiaal.

Een aantal topmensen is er vorig jaar vertrokken, waarna een interim-manager is aangesteld, die in een jaar 376.000 euro verdient. Een andere interim-chef ontvangt per jaar 250.000 euro en een auto van het bedrijf.

Verder huurt de organisatie jaarlijks honderden consultants en experts in die jaarlijks zo'n 200.000 euro declareren.
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2010, 13:42:39
Ik hoorde toevallig laatst, dat er een groep willekeurige burgers gevraagd is (in de vorm van een enquete) welke benamingen de incidenten in het systeem kregen.
Vandaar dat een aanrijding materieel er nu in staat als ''aanrijding met uitsluitend materiële schade''  ::) en ruzie als ''twist zonder gevolgen''

nou dan weet je dus ongeveer hoe zorgvuldig dit systeem is gebouwd... ik ben er klaar mee
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2010, 21:15:40
??? dit systeem?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5861267/__Politie_kampt_met_computerstoring__.html

vr 22 jan 2010, 21:02 | lees voor
Politie kampt met computerstoring

DE BILT -  De computers van acht politiekorpsen in Nederland werken door een storing sinds donderdag niet naar behoren. Hierdoor kan de politie onder meer geen aangiften invoeren. Dat heeft een woordvoerder het korpsbeheerdersberaad gezegd.

De aangiften worden voorlopig op papier gezet en later als de storing verholpen is, alsnog ingevoerd. Ook andere computerhandelingen, zoals het zoeken naar verdachten in het systeem, werken traag.

Het gaat om de korpsen in de provincies Gelderland, Drenthe, Groningen, Friesland en Overijssel. De korpschefs zijn donderdag bijeengeweest voor spoedoverleg. De oorzaak van de storing is nog onbekend. De voorziening tot samenwerking Politie Nederland (vtsPN), die onder meer verantwoordelijk is voor de computersystemen, werkt aan een oplossing.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2010, 23:11:57
??? dit systeem?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5861267/__Politie_kampt_met_computerstoring__.html

vr 22 jan 2010, 21:02 | lees voor
Politie kampt met computerstoring

DE BILT -  De computers van acht politiekorpsen in Nederland werken door een storing sinds donderdag niet naar behoren. Hierdoor kan de politie onder meer geen aangiften invoeren. Dat heeft een woordvoerder het korpsbeheerdersberaad gezegd.

De aangiften worden voorlopig op papier gezet en later als de storing verholpen is, alsnog ingevoerd. Ook andere computerhandelingen, zoals het zoeken naar verdachten in het systeem, werken traag.


Het gaat om de korpsen in de provincies Gelderland, Drenthe, Groningen, Friesland en Overijssel. De korpschefs zijn donderdag bijeengeweest voor spoedoverleg. De oorzaak van de storing is nog onbekend. De voorziening tot samenwerking Politie Nederland (vtsPN), die onder meer verantwoordelijk is voor de computersystemen, werkt aan een oplossing.

het zoeken naar verdachten werkt traag ? dat hele kutsysteem werkt traag... zoeken op adressen, verdachten, voertuigen... het is allemaal vele malen tragen dan de systemen die hiervoor werden gebruikt... ik werk op de meldkamer en het bevragen daar duurt gewoon te lang, zo lang dat het in sommige gevallen gewoon gevaarlijk zou kunnen zijn voor de collega;s die die informatie nodig hebben... nogmaals....


Ik ben er klaar mee...

het hele vtsPN, wordt verzonnen door mensen die verstand hebben van computers, maar politiewerk ho maar... politieauto's worden uitgekozen door mensen die er niet in hoeven te werken. T politie wapen...wordt uitgekozen door iemand die er niet mee hoeft te werken... t uniform, t computersysteem....

KOLDER !!!!!  >:( >:( >:( >:( >:(

Meer de werkvloer betrekken in je processen... dat weet men al jaren in de bedrijfswereld... maar nee... de politie.... oneindig veel management lagen en de verantwoordelijkheden maar afschuiven... negatief... ja absoluut...

De politie hoort boeven te vangen en burgers te helpen.... maak het mogelijk dat die diender daar de juiste spullen voor krijgt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2010, 00:05:49
Ben ik, als 'superuser'( straatdiender maar BVH-hulp op de werkvloer ) , dan 1 van de weinige gebruikers die wel overwegend positief is over het systeem?

Ik geeft toe, er zitten een aantal grove fouten in.
Dingen kunnen en moeten makkelijker en sneller.
Dat moet veranderen.
Maar veel dienders maken ook keer op keer dezelfde fouten met invoeren, raadplegen e.d.
Ik zie dit heel veel om me heen gebeuren, omdat men ( soms dezelfde persoon wel 3x in de week ) tig keer exact hetzelfde komt vragen...
Ook dat kan natuurlijk beter.

Ook veel dingen zijn makkelijker geworden, zoals een zorgformulier aanmaken, standaardbrieven, (af)signaleren voertuigen en personen.

Wel is het absoluut zo dat men totaal weer niet gevraagd heeft aan de straatdienders wat zij het liefst in het systeem zouden willen hebben ( o.a. maatschappelijke klassen ) toen men het systeem begon te ontwikkelen.
Het is inderdaad een systeem ontworpen door burgers voor de politie.
Let wel, het is een grafische Xpol-versie en daar hoorde je vrijwel nooit klachten over!!


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2010, 00:15:20

Let wel, het is een grafische Xpol-versie en daar hoorde je vrijwel nooit klachten over!!


Wat ik al een jaar loop te roepen: de meeste 'klachten' komen ook vanuit de BPS-regio's omdat men de Xpol-structuur niet gewend is. En inderdaad, BVH is voor verbetering vatbaar en daar wordt aan gewerkt...


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #19 Gepost op: 23 januari 2010, 00:26:42
Het signaleren vind ik juist achteruit gegaan. In Xpol ging bij aangifte via intranet de signalering automatisch. Nu moet je apart een J22/J20 aanmaken en het goed op een omslachtige manier signaleren.
(In AA)
Verder had ik Xpol behoorlijk goed onder de knie voor een aspirant en heb ik verder ook niet echt moeite met BVH op zichzelf maar meer met de rompslomp eromheen. Vastlopen etc..