Medewerkers 112 Maastricht opgepakt voor 40 brandstichtingen - 15-07-2009

Auteur Topic: Medewerkers 112 Maastricht opgepakt voor 40 brandstichtingen - 15-07-2009  (gelezen 31008 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid848479/webmaster-5-kompanen-opgepakt-na-tientallen-brandstichtingen.aspx

Webmaster en 5 kompanen opgepakt na tientallen brandstichtingen

16/07 Een 37-jarige webmaster uit Maastricht werd, samen met vijf andere verdachten, aangehouden op verdenking van verscheidene brandstichtingen en het aanzetten tot brandstichtingen. De man maakte foto's van branden, ondermeer in Belgisch Limburg, en bood die aan de pers aan. De schade loopt in de honderdduizenden euro.

W.L., de webmaster van de website 112Maastricht.nl, werd aangehouden nadat twee broers belastende verklaringen aflegden.
Foto's

De 23-jarige B.C en M.C. (20) zouden in opdracht van de dertiger meerdere branden hebben aangestoken. W.L. maakte vervolgens foto´s, die hij op zijn website plaatste en deels aan week- en dagbladen aanbood.

Inmiddels werden 6 personen aangehouden. Het gaat om W.L., de twee broers en drie 'medewerkers' van de webmaster. De website 112Maastricht.nl staat nu offline.


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid848479/webmaster-5-kompanen-opgepakt-na-tientallen-brandstichtingen.aspx

Webmaster en 5 kompanen opgepakt na tientallen brandstichtingen

16/07 Een 37-jarige webmaster uit Maastricht werd, samen met vijf andere verdachten, aangehouden op verdenking van verscheidene brandstichtingen en het aanzetten tot brandstichtingen. De man maakte foto's van branden, ondermeer in Belgisch Limburg, en bood die aan de pers aan. De schade loopt in de honderdduizenden euro.

W.L., de webmaster van de website 112Maastricht.nl, werd aangehouden nadat twee broers belastende verklaringen aflegden.
Foto's

De 23-jarige B.C en M.C. (20) zouden in opdracht van de dertiger meerdere branden hebben aangestoken. W.L. maakte vervolgens foto´s, die hij op zijn website plaatste en deels aan week- en dagbladen aanbood.

Inmiddels werden 6 personen aangehouden. Het gaat om W.L., de twee broers en drie 'medewerkers' van de webmaster. De website 112Maastricht.nl staat nu offline.
is heel fijn dat w.l zo bekend was,dan wordt in ieder geval alle aandacht op hem gevestigd.tenslotte willen we alleen maar sensatieberichten horen over bekenden.het is alleen jammer dat de verhalen in de media zo gauw geloofwaardig zijn voor de lezers,en er dus ook zo gauw be-en veroordeeld wordt.is er hier eigenlijk wel iemand die het echte verhaal kent,en dan ook weet wie er van wat beschuldigd wordt?volgens mij niet.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
is heel fijn dat w.l zo bekend was,dan wordt in ieder geval alle aandacht op hem gevestigd.tenslotte willen we alleen maar sensatieberichten horen over bekenden.het is alleen jammer dat de verhalen in de media zo gauw geloofwaardig zijn voor de lezers,en er dus ook zo gauw be-en veroordeeld wordt.is er hier eigenlijk wel iemand die het echte verhaal kent,en dan ook weet wie er van wat beschuldigd wordt?volgens mij niet.

Jij bent het boegbeeld van 112maastricht. Dan is het ook heel normaal dat de aandacht naar jou uitgaat  Eerlijk is dat zeker niet want er waren 6 personen. Maar je was er blijkbaar wel bij betrokken. De meeste mensen kennen het verhaal niet, en een enkeling kent het gedeeltelijk. Ik zou zeggen als je behoefte hebt om jouw kant van het verhaal neer te zetten, doe dan dan.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
ik ben niet wl zelf,maar iemand wat wel kort naast hem staat.Zou het alleen fijn vinden als men niet van die grove uitingen zouden doen,als men het werkelijke verhaal niet kent.


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Dan maak ons blij en vertel de andere kant van het verhaal ........

Zitten ze dan toch voor niks vast..... ??


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Ben nu ook zeer benieuwd naar het hele verhaal.

W.L. heeft net als ex-112drenthe-oprichter last van PTSS? Een slechte jeugd gehad etc.?
Of heeft geld opgestreken, door het leed van anderen te fotograferen, waarbij het leed door hemzelf veroorzaakt?

Nou, laat het horen, misschien dat de meningen dan worden bijgesteld


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
ten eerste is er geen andere kant van het verhaal,en heb ik dat ook niet gezegt.ik bedoel alleen maar dat iedereen te gauw met zijn vinger naar 1 persoon wijst en in dit geval de bekenste.trouwens iedereen is hier in nederland onschuldig totdat het tegendeel door de rechter uitgesproken wordt.en 1591,helaas is jouw auto ook de dupe van deze zaak geworden door 1 van hen,maar ook de van meeste jouw uitingen gaan veel te ver en zijn veel te persoonlijk.ook jij weet niet wie het gedaan heeft.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
ten eerste is er geen andere kant van het verhaal

--------------------------------

trouwens iedereen is hier in nederland onschuldig totdat het tegendeel door de rechter uitgesproken wordt.

Als er geen andere kant van het verhaal is....trekt men vanzelf conclusies.  ::)


guest4965

  • Gast
is heel fijn dat w.l zo bekend was,dan wordt in ieder geval alle aandacht op hem gevestigd.tenslotte willen we alleen maar sensatieberichten horen over bekenden.het is alleen jammer dat de verhalen in de media zo gauw geloofwaardig zijn voor de lezers,en er dus ook zo gauw be-en veroordeeld wordt.is er hier eigenlijk wel iemand die het echte verhaal kent,en dan ook weet wie er van wat beschuldigd wordt?volgens mij niet.

Als er dan geen andere kant is, vertel dan het echte verhaal. Ik luister graag naar jouw versie.

ps. misschien kun je spaties en hoofdletters na een punt gebruiken, dat komt de leesbaarheid heel erg ten goede! O0


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
1591,helaas is jouw auto ook de dupe van deze zaak geworden door 1 van hen,maar ook de van meeste jouw uitingen gaan veel te ver en zijn veel te persoonlijk

Lees ik het nu goed, ben je die aktie nu aan het goedpraten??