GRIP 1 Zeer grote brand café Houtsje Oude Koemarkt - Heerenveen 16-07-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand café Houtsje Oude Koemarkt - Heerenveen 16-07-2009  (gelezen 14512 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

AaldertW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Mechatronicus//
Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2009, 15:30:23
Sja en toen de berger de autos wou ophalen begon er wer eentje te branden.. toen hebben ze joure maar gestuurd:P

Fotos autobrand http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=6879

Ohja hier nog fotos gezien van de brand zelf http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=6877

Op het moment dat ik aan kwam was het alleen aan de achterzijde,, maar zon houten gebouw gaat het snel
Waarom heeft een auto die op diesel rijdt een benzinetank??


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2009, 18:15:21
Je mag het eigenlijk niet zeggen maar dit zijn toch echt de betere branden 8) Geweldige foto's en mooie filmjes.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 16 juli 2009, 19:37:08

GPTVfriesland


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 16 juli 2009, 20:33:15
Je mag het eigenlijk niet zeggen maar dit zijn toch echt de betere branden 8) Geweldige foto's en mooie filmjes.....

Inderdaad een mooi filmpje.

Overigens verbaas ik me over het feit dat deze brand zo snel ontwikkeld is. Normaliter zou je verwachten dat een brand op klaarlichte dag in een centrum eerder opgemerkt zou worden.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar de oorzaak en welke materialen/spullen er aanwezig waren.

En......in het kader van discussie omtrent de binnenaanval ben ik uiteraard benieuwd hoe de eerste inzet is verlopen.

Wat mij opviel is dat de overslag/doorslag naar het linkse pand voor zover ik kan zien bestreden wordt van buitenaf. Uiteraard is het lastig om vanaf beeldmateriaal een goede indruk te krijgen maar mijn indruk is dat men in dit pand geen inzet heeft gedaan.

Iemand meer info hierover?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 16 juli 2009, 20:41:30
Sja en toen de berger de autos wou ophalen begon er wer eentje te branden.. toen hebben ze joure maar gestuurd:P

Fotos autobrand http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=6879

Ohja hier nog fotos gezien van de brand zelf http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=6877

Op het moment dat ik aan kwam was het alleen aan de achterzijde,, maar zon houten gebouw gaat het snel

tjezus wat een volk bij die autobrand. Volgens mij gebeurd daar niet zo veel he :-)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


AaldertW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Mechatronicus//
Reactie #15 Gepost op: 17 juli 2009, 11:43:14
tjezus wat een volk bij die autobrand. Volgens mij gebeurd daar niet zo veel he :-)

Ohja wel hoor,, genoeg autobranden..
Maar als er 100 meter verder van die autobranden een cafe volledig verwoest is, wat opdat moment nog brande, dan was het logischdat erzoveel publiek was ;)
Waarom heeft een auto die op diesel rijdt een benzinetank??


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2009, 11:51:27

GPTVfriesland

OP 1;49, zitten ze daar de TS te koelen / beschermen?


Tijdens de brand vloog een aantal straten verderop een auto in de brand. Omdat de brandweer in Heerenveen al volledig was uitgerukt, was voor deze brand in Heerenveen geen spuitdienst beschikbaar. Het duurde daardoor ruim twintig minuten voordat de brandweer hier aanwezig kon zijn, met als gevolg dat er drie auto uitbranden.

Je huis zal in brand vliegen  ::) Normaliter komt er toch een TS uit een ander dorp VWS staan als er een grote brand is? Hier wel in ieder geval .... Ga er wel vanuit dat hier nog een onderzoekje van komt  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


toverboer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
Reactie #17 Gepost op: 17 juli 2009, 21:14:56
OP 1;49, zitten ze daar de TS te koelen / beschermen?


Je huis zal in brand vliegen  ::) Normaliter komt er toch een TS uit een ander dorp VWS staan als er een grote brand is? Hier wel in ieder geval .... Ga er wel vanuit dat hier nog een onderzoekje van komt  ::)
dan zit het andere dorp dus zonder ts  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2009, 00:14:56
Ja, maar dat zal dan wel weer opgevangen worden door een dorp verderop. Je moet roeien met de riemen die je hebt..... O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2009, 00:22:17
dan zit het andere dorp dus zonder ts  ;)


Een grotere kazerne met twee TS'sen op laten schuiven en de TS van het korps met 1 TS halverwege laten staan, heb in het Noord-Hollandse ook al leuke move's gezien (HW Heemstede in Hoofddorp, TS Amstelveen in Aalsmeer etc)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !