Melding slachtoffer

Auteur Topic: Melding slachtoffer  (gelezen 4843 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2004, 22:34:02
Peter for President!!!!!

dan hoef ik me soms niet meer zo te schamen :-[ :-[ :-[


Gast48368

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2004, 12:39:10
Peter for President!!!!!

dan hoef ik me soms niet meer zo te schamen :-[ :-[ :-[

Waar moet jij je voor schamen dan?


Dirk van Oostveen

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2004, 15:33:08

En ja wij (bij de brandweer) hebben denk ik meer mensen ter beschikking dan in de ziekenhuizen.


1 vrijwillige brandweerman 1 jaar lang paraat kost ongeveer evenveel als 1 verpleegkundige 1 maand in vaste dients. Logsich dat er wat meer brandweermannen voorhanden zijn.

Het is niet de bedoeling dat brandweerpersoneel wordt ingezet op de SEH. Maar i.g.v. calamiteiten zijn alle handen welkom.
Het beschreven voorval zal in een groot ziekenhuis niet als een calamiteit worden gezien maar in een streekziekenhuis kan het tot problemen leiden.
De ambulanceverpleegkundige moet dus een weloverwogen ziekenhuiskeuze maken.

Dirk


Gast48368

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2004, 16:00:35
Dirk, zo heb ik er nog nooit over nagedacht, maar wat jij stelt, daar zit zeker wat in. Een ambuVPK zou de situatie van het betreffende ziekenhuis inderdaad in moeten schatten. (in ons geval was het inderdaad ook een streekziekenhuis)

Maar wat mij dus meer zorgen baart, is, dat dit in de praktijk dus veel vaker voorkomt.Je zult er maar liggen, en er is op dat moment geen brandweer- of ander personeel voor handen...............dit is dus de realiteit in de bezuinigingen van het gezondheidszorg-beleid.

Dit moet voor o.a. het SEH personeel ook deprimerend werken, je wilt je werk goed doen, maar je hebt simpelweg de middelen niet.......ik vind het een trieste zaak.......  :-\


Paul SEH

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2004, 23:26:14
Het grote probleem is het geld. De brandweer wordt betaald door het ministerie van binnenlandse zaken en de gezondheidszorg door de zorgverzekeraars. En daar zit dus het knelpunt.