Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 205591 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Gepost op: 7 juli 2009, 16:40:54
Ik zie de auto-drips nu ook regelmatig bij private bedrijven verschijnen. Iemand enig idee wat zo'n geintje achter op je pickup nog moet kosten?

Was vorige week bij de IM Veiligheidsdag in Veldhoven en daar werd tussen neus en lippen door een bedrag van € 16000 genoemd voor zo'n speeltje.


Servo Per Amikeco


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2009, 00:20:46
Zijn de procedures die op die dag besproken zijn ook al ergens online te vinden?


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2009, 18:58:31
Zijn de procedures die op die dag besproken zijn ook al ergens online te vinden?

Vast wel.... denk dat je de meeste kans maakt op http://www.incidentmanagement.nl/ ;D

En anders even www.wordsatwork.nl in de gaten houden wanneer er weer een dag wordt georganiseerd. Bij mijn baas wordt het gezien als scholingsdag ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2009, 20:26:42
Vast wel.... denk dat je de meeste kans maakt op http://www.incidentmanagement.nl/ ;D

En anders even www.wordsatwork.nl in de gaten houden wanneer er weer een dag wordt georganiseerd. Bij mijn baas wordt het gezien als scholingsdag ;)

Nog bedankt voor het tasje ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2009, 18:57:44
Steeds meer wegbeheerders komen met auto's die gelijken op de RWS auto's. Dit is i.o.m. RWS gedaan, om een zo opvallend en duidelijk mogelijke uitstraling te krijgen naar buiten toe nu IM ook steeds meer op het onderliggend wegennet gebruikt gaat worden.


Glenn2

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2009, 21:02:27
Steeds meer wegbeheerders komen met auto's die gelijken op de RWS auto's. Dit is i.o.m. RWS gedaan, om een zo opvallend en duidelijk mogelijke uitstraling te krijgen naar buiten toe nu IM ook steeds meer op het onderliggend wegennet gebruikt gaat worden.
Provincie Noord-Holland heeft in ieder geval dezelfde auto en DRIP, maar wel een andere striping. Best netjes inderdaad!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2009, 09:29:12
Zijn de procedures die op die dag besproken zijn ook al ergens online te vinden?
Misschien een beetje offtopic, maar omdat het hier genoemd is: is er al wat meer bekend over de eerste veiligheidsmaatregelen bij tweezijdig verkeer of is dat verhaal nog steeds in conceptvorm? En beter nog: mag of moet het al toegepast worden?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2009, 09:57:17
Misschien een beetje offtopic, maar omdat het hier genoemd is: is er al wat meer bekend over de eerste veiligheidsmaatregelen bij tweezijdig verkeer of is dat verhaal nog steeds in conceptvorm? En beter nog: mag of moet het al toegepast worden?

Het is ons wel helemaal uitgelegd maar er werd bij verteld dat het allemaal nog pril is. In de bijgevoegde folder staat echter nog dat het in conceptvorm is. Maar zoals het verteld werd begrepen we dat we het al kunnen toepassen.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2009, 10:44:29
Het is ons wel helemaal uitgelegd maar er werd bij verteld dat het allemaal nog pril is. In de bijgevoegde folder staat echter nog dat het in conceptvorm is. Maar zoals het verteld werd begrepen we dat we het al kunnen toepassen.

(misschien moeten we er ergens een apart draadje voor maken..): Wat ik ook wel erg apart vond tijdens mijn IM-dag, was dat ze zeiden dat het eerste HV-voertuig ter plaatse (ongeacht of dit politie, ambu en brw is) het personeel in het kader van IM voertuigen stoptekens moesten gaan geven om verkeer stillte zetten en aanwijzingen te geven en dat zij daartoe 'bevoegd' zijn. Op zich prima en heel goed zelfs, maar ik vraag me toch af hoe het juridisch in elkaar gaat steken als een automobilist de stoptekens en aanwijzingen van bijv. ambulancepersoneel niet opvolgt....

grtz Michel


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2009, 16:27:26
(misschien moeten we er ergens een apart draadje voor maken..): Wat ik ook wel erg apart vond tijdens mijn IM-dag, was dat ze zeiden dat het eerste HV-voertuig ter plaatse (ongeacht of dit politie, ambu en brw is) het personeel in het kader van IM voertuigen stoptekens moesten gaan geven om verkeer stillte zetten en aanwijzingen te geven en dat zij daartoe 'bevoegd' zijn. Op zich prima en heel goed zelfs, maar ik vraag me toch af hoe het juridisch in elkaar gaat steken als een automobilist de stoptekens en aanwijzingen van bijv. ambulancepersoneel niet opvolgt....

grtz Michel
In Duitsland heeft de brandweer ook altijd stopbordjes bij zich...
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!