Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 207492 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #100 Gepost op: 25 december 2013, 21:27:55
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1231489 date=1388002700
Gewoon wegsturen, zonder geel zichtbaarheidsvestje NIET op de auto(snel)weg werken. De richtlijnen zijn toch heel duidelijk.


Dat snap ik ook heel duidelijk ^-^, maar dan krijg je weer de discussie ik ben hulpverlener en moet direct hulp verlenen en zo kan ik er nog wel tig argumenten op noemen.

En word alleen maar erger als alles vanuit de wijk moet komen en geen VP.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #101 Gepost op: 25 december 2013, 21:47:58
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1231490 date=1388003275

Dat snap ik ook heel duidelijk ^-^, maar dan krijg je weer de discussie ik ben hulpverlener en moet direct hulp verlenen en zo kan ik er nog wel tig argumenten op noemen.

En word alleen maar erger als alles vanuit de wijk moet komen en geen VP.

Nu moet ik zeggen zit onze meldkamer er bovenop. Er worden in pirincipe geen auto van de wijkteams de snelweg opgestuurd. Kan het niet anders, doordat ze ergens opstuiten is het eerste wat de meldkamer doet een RSA aansturen en vragen of de collega's hun gele vestje aan hebben en zo niet moeten ze het direct aantrekken.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #102 Gepost op: 25 december 2013, 22:01:22
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1231495 date=1388004478
Nu moet ik zeggen zit onze meldkamer er bovenop. Er worden in pirincipe geen auto van de wijkteams de snelweg opgestuurd. Kan het niet anders, doordat ze ergens opstuiten is het eerste wat de meldkamer doet een RSA aansturen en vragen of de collega's hun gele vestje aan hebben en zo niet moeten ze het direct aantrekken.


Kijk dat is pas geregeld 098uo 098uo,kunnen sommige regio's nog van leren.
Maar waar ik rij hebben ze geen VP want daar hebben ze gewoon noodhulp of de wijk.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #103 Gepost op: 25 december 2013, 23:01:09
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1231489 date=1388002700
Gewoon wegsturen, zonder geel zichtbaarheidsvestje NIET op de auto(snel)weg werken. De richtlijnen zijn toch heel duidelijk.
Dus ik mag als fotgraaf mét hesje een agent zonder hesje wegsturen?
Geinig, ga ik een keer proberen ;-) ;-)

Maar zonder gekheid, je hebt natuurlijk gelijk. Alleen zitten de agenten zonder hesje in de auto en eenmaal ter plaatse willen ze zo graag hulp verlenen dat ze dat hesje vergeten. Vervolgens kom ik en wijs op mijn camera. In een enkel geval ben ik wel eens naar de politiewagen gelopen om de hesjes voor de heren op te halen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #104 Gepost op: 25 december 2013, 23:20:34
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1231506 date=1388008869
Maar zonder gekheid, je hebt natuurlijk gelijk. Alleen zitten de agenten zonder hesje in de auto en eenmaal ter plaatse willen ze zo graag hulp verlenen dat ze dat hesje vergeten.
Sorry maar dit gaat er bij mij niet in. Als ik in de auto zit zorg ik dat ik altijd een hesje (of een gele jas) voor het grijpen hebt. Zeker een hesje is makkelijk in het vak van de deur te stoppen waardoor je bij het uitstappen deze in 1 beweging mee kan pakken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #105 Gepost op: 25 december 2013, 23:29:07
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1231506 date=1388008869
Dus ik mag als fotgraaf mét hesje een agent zonder hesje wegsturen?
Geinig, ga ik een keer proberen ;-) ;-)

Maar zonder gekheid, je hebt natuurlijk gelijk. Alleen zitten de agenten zonder hesje in de auto en eenmaal ter plaatse willen ze zo graag hulp verlenen dat ze dat hesje vergeten. Vervolgens kom ik en wijs op mijn camera. In een enkel geval ben ik wel eens naar de politiewagen gelopen om de hesjes voor de heren op te halen.

Ik heb nooit een jas aan in de auto. Die ligt op de achterbank. Al moet ik naar nog zo'n grote klapper. Ik stop op de juiste afstand, zet m'n vtg in de juiste positie en pak mijn gele jas van de achterbank. Mijn collega kan dan al uitgestapt zijn en gaat dan tp de situatie beoordelen.
en zo kan je ook een hesje van de achterbank  of kofferbak pakken. Die 3 seconden maakt echt geen moer uit, het enige wat het kan uitmaken is dat ik geen slechtnieuws gesprek hoef te gaan voeren met zijn vrouw/vriendin of ouders. Heb ik namelijk totaal geen behoefte aan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 26 december 2013, 00:43:49
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1231509 date=1388010034
Sorry maar dit gaat er bij mij niet in. Als ik in de auto zit zorg ik dat ik altijd een hesje (of een gele jas) voor het grijpen hebt.
Ik heb sowieso altijd hesjes in de zijvakken, zowel voor mij als voor een passagier.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #107 Gepost op: 26 december 2013, 00:46:15
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1231509 date=1388010034
Sorry maar dit gaat er bij mij niet in. Als ik in de auto zit zorg ik dat ik altijd een hesje (of een gele jas) voor het grijpen hebt. Zeker een hesje is makkelijk in het vak van de deur te stoppen waardoor je bij het uitstappen deze in 1 beweging mee kan pakken.
Ben ik op zich met je eens, maar de praktijk hier in Kennemerland is helaas anders.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #108 Gepost op: 26 december 2013, 12:35:07
Ik zie de agenten uit de oude regio ijsselland en twente veelal met hesje aan in de auto zitten. Waarbij ook nog vele autos de gele jas ook nog op de achtebank/in de kofferbak hebben liggen O0.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #109 Gepost op: 27 december 2013, 13:06:34
Haageneesch had een mooie foto gemaakt van een aanrijding op de A12 gisteren, leuk voorbeeld van hoe je je auto niet in de fend-off moet zetten. Ohja, die blauwe lampen waren ze ook vergeten.  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.