Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 209725 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #210 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:29:12
Misschien een vreemde vraag maar waarom moeten de frontflitsers uit? Deze geven toch niet meer "afleiding" dan de lampen op het dak?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #211 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:51:46
Citaat van: Bert65 link=msg=1378206 date=1444649352
Misschien een vreemde vraag maar waarom moeten de frontflitsers uit? Deze geven toch niet meer "afleiding" dan de lampen op het dak?

Als het voertuig in fend-off staat, staan de frontflitsers gericht op de tegenovergestelde rijbaan. Hierdoor wordt deze rijbaan onnodig (extra) gewaarschuwd.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #212 Gepost op: 12 oktober 2015, 14:06:38
Als het voertuig in fend-off staat, staan de frontflitsers gericht op de tegenovergestelde rijbaan. Hierdoor wordt deze rijbaan onnodig (extra) gewaarschuwd.
Ja dan zou de voorzijde van de balk ook uitgeschakeld moeten kunnen worden...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #213 Gepost op: 12 oktober 2015, 17:30:41
Inderdaad. Als de wagen schuin op de rijbaan in fend-off staat, ziet het tegemoetkomend verkeer de flitsers haast niet. Als de auto in fend-off staat op een weg zonder gescheiden rijbanen, is het tegemoetkomend verkeer of stilgezet of ze zijn het incident voorbij gereden eer ze de flitsers zien. Daarom vraag ik mij dus af waarom de flitsers uit moeten.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #214 Gepost op: 12 oktober 2015, 17:47:36
Poppenkast al die regeltjes in Nederland omtrent de daksets.

Als ze die Traffic Advisor van de VW Transporter nou gewoon op de Touran hadden gezet hadden we al dat gezeur niet. Immers daar schijnt het amber licht enkel naar achteren. Als ze de 2 blauwe flitsers op de hoeken dan ook hadden mee laten knipperen had je een ideale set voor IM managment.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #215 Gepost op: 12 oktober 2015, 18:54:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1378213 date=1444651598
Ja dan zou de voorzijde van de balk ook uitgeschakeld moeten kunnen worden...

De balk van mijn bergingsauto heeft die mogelijkheid, en die van veel andere bergers ook. Ik zelf gebruik het ook regelmatig.
Maar wij hebben dan ook geen last van inschrijvingen en zo en kunnen zelf beslissen wat we kopen en wat handig is.  ;-)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #216 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:57:40
Poppenkast al die regeltjes in Nederland omtrent de daksets.

Als ze die Traffic Advisor van de VW Transporter nou gewoon op de Touran hadden gezet hadden we al dat gezeur niet. Immers daar schijnt het amber licht enkel naar achteren. Als ze de 2 blauwe flitsers op de hoeken dan ook hadden mee laten knipperen had je een ideale set voor IM managment.
Het is zowieso al niet helemaal wat het moet zijn. Als een politietouran in fend off staat, is er netto gezien maar 1 blauw lichtje (1 x schuin hoekje van de balk) zichtbaar voor achteropkomend verkeer...
Eigelijk zou je met de neus tegen het verkeer in moeten staan. Valt veel meer op. ::)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #217 Gepost op: 12 oktober 2015, 21:33:38
Citaat van: Bert65 link=msg=1378206 date=1444649352
Misschien een vreemde vraag maar waarom moeten de frontflitsers uit? Deze geven toch niet meer "afleiding" dan de lampen op het dak?
Verder hebben mensen die ervoor hebben geleerd "kuch" besloten dat het hinderlijk is bij een weg met tweezijdig aanrijdend verkeer voor de hulpverleners ter plaatse om in de flitsers te moeten kijken.
Ik heb overigens nog nooit een onderzoek gezien waarin de werkvloer dit onderschrijft.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #218 Gepost op: 4 februari 2016, 22:15:05
Zo kan je natuurlijk het verkeer ook langzamer laten rijden.
https://www.youtube.com/watch?v=zOjYQTkrdl8
Squad 37


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #219 Gepost op: 5 februari 2016, 06:55:55
Ik zou denken dat de bestuurder zwaar art 8 is als ik dat zou zien
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV