Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 207144 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #80 Gepost op: 9 september 2013, 17:43:51
Een verkeersdienst of gewoon goede IM scholing? Buiten de groot-stedelijke regio's is er nergens budget voor een verkeersdienst.
Ik heb het KLPD verkeer ook wel eens dingen zien uitspoken op de snelweg die niet helemaal helemaal niet conform IM zijn en dat is ook een verkeersdienst ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #81 Gepost op: 9 september 2013, 18:31:06
Citaat van: HJ94 link=msg=1200064 date=1378738365
Dit getuigt helaas ook niet van veel kennis van het IM-principe... Klik hier.

Wat een prachtige foto's.  In dit geval goed te gebruiken als leer doeleinden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #82 Gepost op: 9 september 2013, 18:50:28
Citaat van: HIT link=msg=1200058 date=1378737075
Gevolg van RWS komt ter plaatse, laat geen ruimte over tussen voertuig en ongeval en de berger ziet geen betere oplossing als erachteraan te sluiten.

Volgens mij hoort de berger ook niet tussen WIS en ongeval, maar voorbij het ongeval.
Het kan ook dat de berger eerder was en fend-off stond, en de WIS dit op de foto net heeft overgenomen.



De andere foto's zijn (zonder iemand te willen beledigen) typerend voor de regio politie, ergens hebben ze weleens gehoord over schuin staan en pionnen, maar hoet het precies zit?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #83 Gepost op: 9 september 2013, 22:27:52
Ondanks dat ik er niet snel mee te maken heb bekijk ik altijd de 1e week van het nieuwe kwartaal de 2 IM Video's en lees de laatste IM versie door en het gebeurd vaak dat ik ergens midden in het kwartaal ook alles nog eens doorneem.
Moet alleen nog eens het IM boek in een multomap met doorzichtige insteekhoezen doen en standaard in de auto leggen als naslagwerk puur omdat ik dat prettig vind om bij me te hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 4 december 2013, 23:54:09


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #85 Gepost op: 5 december 2013, 15:22:43
Pol.auto op oranje overgeschakeld  O0

Anwb voor incident geparkeerd :-X
Kmar met blauw voorbij ongeval in fend-off?!  :-\ 2e ongeval in staart geweest ofzo
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #86 Gepost op: 5 december 2013, 15:37:25
Citaat van: DiNozzo link=msg=1200082 date=1378741431
Buiten de groot-stedelijke regio's is er nergens budget voor een verkeersdienst.

Zeeland heeft een verkeersdienst gelijkend op die van de grote regio's, zij zijn dan ook uniek omdat de LE verkeer niet of nauwelijks in de provincie rijdt.
Vwb IM, wat mij het meest opvalt van de blauwe tak bij een incident:

- Voertuig niet in de fend-off
- Niet indraaien van de wielen
- Blauwe lampen ipv oranje
- Voertuig niet op goede locatie neerzetten, bijv voor het ongeval als 2e/3e auto, soms zelfs voor de auto die in fend-off staat en dan natuurlijk kaarsrecht zonder verlichting.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #87 Gepost op: 8 december 2013, 15:44:06
Citaat van: silque link=msg=1225946 date=1386254245
Zeeland heeft een verkeersdienst gelijkend op die van de grote regio's, zij zijn dan ook uniek omdat de LE verkeer niet of nauwelijks in de provincie rijdt.
Vwb IM, wat mij het meest opvalt van de blauwe tak bij een incident:

- Voertuig niet in de fend-off
- Niet indraaien van de wielen
- Blauwe lampen ipv oranje
- Voertuig niet op goede locatie neerzetten, bijv voor het ongeval als 2e/3e auto, soms zelfs voor de auto die in fend-off staat en dan natuurlijk kaarsrecht zonder verlichting.

Moet je eens op je bureau vragen of men weet waar de oranje en groene lampen voor zijn   >:D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #88 Gepost op: 8 december 2013, 17:50:58
Ha toevallig laatst nog aan een collega uitgelegd waar die groene lamp voor was.  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 12 december 2013, 23:20:44
Ziet er rommelig uit.
https://www.youtube.com/watch?v=pxA8oFPm6jc
Nathan Bayne