Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 205629 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #30 Gepost op: 20 augustus 2013, 00:24:35
Citaat van: Sylvester link=msg=1193192 date=1376892086
Wordt deze eigenlijk wel eens gebruikt in Nederland? Ik denk bij center-out aan eiland vorming en volgens mij wil men in Nederland dat juist voorkomen of denk ik verkeerd?

Nee klopt idd. in het kader van IM is het zelfs niet toegestaan. (eilandjes, verkeer links en rechts erlangs.)
Het is dus of alles naar rechts of alles naar links...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 20 augustus 2013, 00:29:30
Citaat van: CopVR3 link=msg=1193488 date=1376951075
Nee klopt idd. in het kader van IM is het zelfs niet toegestaan. (eilandjes, verkeer links en rechts erlangs.)
Het is dus of alles naar rechts of alles naar links...

Theoretisch een mooi verhaal, in de praktijk gaat het (gelukkig) wel eens anders...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #32 Gepost op: 20 augustus 2013, 01:36:07
Ik mag hopen van niet.. Ik wil maar aan 1 kant gevaar (verkeer) hebben en zal iets dergelijks ook altijd afdwingen. Een andere werkwijze bestaat er voor mij niet..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2013, 08:44:34
Ik kan wel een situatie verzinnen...

Je hebt een verkeerslicht met verkeer in 3 richtingen. Rechtdoor is gestremd. Ga ik na het verkeerslicht op de weg staan met center out aan hoor


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #34 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:23:34
Ik kan alleen maar adviseren om dat nooit te doen. Je moet ruimte hebben om veilig te werken. Daarnaast lopen er ook bestuurders rond die 'nog nooit een aanrijding hebben gehad', van slag zijn en dus totaal niet meer opletten.

Kies altijd voor veiligheid en zorg dat je een groot gebied vrij beschikbaar hebt waar mensen vrij kunnen lopen en nutteloos kunnen bellen.

File na een ongeval is niet erg, een 2e aanrijding wel..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #35 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:42:04
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1193533 date=1376983414
Ik kan alleen maar adviseren om dat nooit te doen. Je moet ruimte hebben om veilig te werken. Daarnaast lopen er ook bestuurders rond die 'nog nooit een aanrijding hebben gehad', van slag zijn en dus totaal niet meer opletten.

Kies altijd voor veiligheid en zorg dat je een groot gebied vrij beschikbaar hebt waar mensen vrij kunnen lopen en nutteloos kunnen bellen.

File na een ongeval is niet erg, een 2e aanrijding wel..
Ik lees in het bericht van EvEs dat rechtdoor gestremd is; na de kruising. Dan kan je toch best vóór de kruising de dienstauto neer kunnen zetten met center-out?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #36 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:35:54
Citaat van: EvEs link=msg=1193525 date=1376981074
Ik kan wel een situatie verzinnen...

Je hebt een verkeerslicht met verkeer in 3 richtingen. Rechtdoor is gestremd. Ga ik na het verkeerslicht op de weg staan met center out aan hoor
Citaat van: Haageneesch link=msg=1193535 date=1376984524
Ik lees in het bericht van EvEs dat rechtdoor gestremd is; na de kruising. Dan kan je toch best vóór de kruising de dienstauto neer kunnen zetten met center-out?

In dat geval wel ja, maar hoe los je dat op bij de overkant? Waar dus nog ander verkeer uit andere richtingen naar toe kan? Met 1 auto kun je eigenlijk alleen maar de vijf kegels neerzetten om die baan af te sluiten en het voertuig in de straat. Met meerdere voertuigen zet je inderdaad de center=>out aan. O0

Wanneer het voor de kruising is zet je altijd de ra en rd af om een zo groot mogelijk werkvak te creëren. Soms zou ik tot zelfs verder gaan en de hele poot er uit gooien voor de veiligheid van de mensen die in het IM-vak aan het werk zijn. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #37 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:57:08
Hoe zou er gereageerd kunnen worden dan in de volgende situatie?
Ze hadden hier toch ook een wagen kunnen plaatsen met center out aan...



Als je de foto niet duidelijk vind klik dan even hier:
http://www.gelderland.nl/?id=21401

en dan optie 3 A325 voor een beter beeld
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 20 augustus 2013, 12:01:04
Citaat van: thetwin84 link=msg=1193578 date=1376992628
Hoe zou er gereageerd kunnen worden dan in de volgende situatie?
Ze hadden hier toch ook een wagen kunnen plaatsen met center out aan...


Dat is een makkelijke, rs 3 en 4 en 5 dicht en alles voorbij het incident weer laten terugvoegen. >:D
De file zal hier toch wel ontstaan omdat je hier de rechtdoor iig moet uitschakelen.


      I I
     X I
     X I
  X X I I
X X X I I

Krijg je dan
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #39 Gepost op: 20 augustus 2013, 12:21:09
HIT geeft het enige goede antwoord. Doorstroming is economisch interessant en de doorstroming moet je ook in stand houden om te voorkomen dat men gaat spookrijden.

Maar gewoon praktisch denkend:
Waarom zou je de hoogste prio bij de doorstroming leggen? Je staat daar met een club hulpverleners en betrokkenen. Er worden brancards tevoorschijn gehaald, etc. Je moet ruimte hebben om te werken..

Daarnaast; rijdend verkeer is m'n grootste vijand en vooral dodelijk. Een vijand aan 1 zijde is te overzien, aan 2 kanten langsrijdend verkeer is lastig om in de gaten te houden.. De bestuurders die langsrijden zijn sowieso niet in jouw veiligheid geïnteresseerd, alleen maar in de zichtbare ellende..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי