Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 205608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 20 augustus 2013, 12:37:59
Er zijn zat voorbeelden te bedenken dat het wel gebruikt kan worden. Dat je op een (auto-/snel)weg geen eiland gaat creëren lijkt me duidelijk.
Het voorbeeld van het kruispunt met drie voorsorteervakken (linksaf-rechtdoor-rechtsaf) met gestremde baan voor rechtdoor is daar een van.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #41 Gepost op: 20 augustus 2013, 12:40:16
Wat te denken van een pechgeval op een puntstuk?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #42 Gepost op: 20 augustus 2013, 13:49:15
Citaat van: Jerommeke link=msg=1193590 date=1376995079
Er zijn zat voorbeelden te bedenken dat het wel gebruikt kan worden. Dat je op een (auto-/snel)weg geen eiland gaat creëren lijkt me duidelijk.
Het voorbeeld van het kruispunt met drie voorsorteervakken (linksaf-rechtdoor-rechtsaf) met gestremde baan voor rechtdoor is daar een van.
Dan voer je het IM dus niet uit. Iets wat de Arbodienst je niet in dank af zal nemen. IM is uit ervaringen opgesteld en uitgewerkt ter voorkoming van nieuwe gevaren. Op het moment dat het verkeer tweezijdig kan langsrijden moet je dus op enig moment door het rijdende verkeer want een vrije ruimte heb je niet. Verkeer dan tijdelijk stilzetten heeft als risico dat je kop staart ongevallen krijgt in de file, want ipv door rijden staat het ineens weer stil. Verkeer eenzijdig laten doorrijden voorkomt het door het verkeer moeten lopen.

Citaat van: petre link=msg=1193592 date=1376995216
Wat te denken van een pechgeval op een puntstuk?

Bij een op/afrit zal RWS er voor kiezen om tijdelijk de afrit dicht te gooien en bij file gecontroleerd laten rijden. Maar dat kan dan ook alleen maar doordat de snelheid dan al zo laag ligt.
Overigens bij een pechgeval zal geen berger/monteur zich wagen om een voertuig te repareren, die gaan gelijk over tot een IM berging. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #43 Gepost op: 20 augustus 2013, 13:52:26
Citaat van: petre link=msg=1193592 date=1376995216
Wat te denken van een pechgeval op een puntstuk?
Dan gaat de afrit (of oprit) eruit en de naastgelegen rijstrook.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #44 Gepost op: 20 augustus 2013, 14:03:04
Citaat van: HIT link=msg=1193617 date=1376999355
Bij een op/afrit zal RWS er voor kiezen om tijdelijk de afrit dicht te gooien en bij file gecontroleerd laten rijden. Maar dat kan dan ook alleen maar doordat de snelheid dan al zo laag ligt.
Overigens bij een pechgeval zal geen berger/monteur zich wagen om een voertuig te repareren, die gaan gelijk over tot een IM berging. O0
....Helaas al netjes getyped toen ik mij bedacht dat ik ook wel erg offtopic ging... maar wissen is ook sund....
 
haha, ja dat denk jij ;) Helaas zie ik het nog maar al te vaak anders.

Al 2 keer zien gebeuren dat er in een bocht op de overgang van de A50>A73 knp Ewijk een auto met pech staat (linker achterband lek) net na de brug met een smalle vluchtstrook.
Zicht vanaf de weg dus pas vanaf een meter of 20. Adviessnelheid vorige bocht is 70, dus hier ligt het al vele malen hoger.
1e maal zat de berger vrolijk een bandje te vervangen terwijl hij zelf op de streep zat. 2e maal zat de berger op zijn hurken de band te inspecteren o.i.d.

Voor de duidelijkheid, het bergingsvoertuig stond voor de auto met pech en de matrixborden bleven angstvallig leeg. Gelukkig heb je dan nog een oplettende verpleegkundige welke langs rijd en voor de berger dan maar dat kruis gaat aanvragen... Blijkbaar zijn sommige (professionals) nog steeds levensmoe :'(

(helaas ivm de nieuwe situatie nog geen maps beschikbaar)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #45 Gepost op: 20 augustus 2013, 14:06:53
Citaat van: cavia link=msg=1193631 date=1377000184
Blijkbaar zijn sommige (professionals) nog steeds levensmoe :'(

Die kennen we allemaal :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #46 Gepost op: 20 augustus 2013, 14:30:33
Citaat van: Haageneesch link=msg=1193535 date=1376984524
Ik lees in het bericht van EvEs dat rechtdoor gestremd is; na de kruising. Dan kan je toch best vóór de kruising de dienstauto neer kunnen zetten met center-out?
Is een slechte optie. Een kruising is een conflictpunt waar een bestuurder z'n aandacht er bij moet hebben. Als je na de kruising geen eilandvorming wenst, dan ervoor ook niet.

Een afsluiting, zonder dat er gewerkt wordt, is voor mij de enige uitzondering waarbij eilandvorming wel toegestaan is..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #47 Gepost op: 20 augustus 2013, 14:35:24
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1193636 date=1377001833
Is een slechte optie. Een kruising is een conflictpunt waar een bestuurder z'n aandacht er bij moet hebben. Als je na de kruising geen eilandvorming wenst, dan ervoor ook niet.

Een afsluiting, zonder dat er gewerkt wordt, is voor mij de enige uitzondering waarbij eilandvorming wel toegestaan is..

Wat ik wel regelmatig zie is dat bij convoi exceptional wel de center out functie word gebruikt. Alleen in die situatie snap ik het nooit. Want center out geeft eigenlijk aan dat je er omheen mag en bij een Con. excep. moet je er vaak achter blijven.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #48 Gepost op: 20 augustus 2013, 14:59:01
Ik gebruik het regelmatig bij de brandweer als zich in een woonwijk een incident afspeelt en net na de kruising is de weg dicht.
Met een center-out patroon kun je dan aangeven dat zowel de straat links als rechts gebruikt kan worden, door het langzame verkeer niet gevaarlijk maar wel duidelijk. ;)


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #49 Gepost op: 20 augustus 2013, 15:49:42
Ik denk dat de epb'er bij een convoy exceptionell met z'n transparant aan wil geven dat het een breedtetransport betreft. Een andere logica kan ik niet verzinnen..

Het voorbeeld van Michael lijkt me wel een goed voorbeeld. Handig als je er over beschikt, duidelijk genoeg zal 't sowieso nooit zijn.. ::)
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי