Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht

Auteur Topic: Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht  (gelezen 21258 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:46:05
Ik word hier zo moe van, de KBW vaart ook gewoon nog maar er waren een paar andere puntjes die gedaan moesten worden. Ik heb de boot zelf naar Volendam gevaren en de aandrijving deed het perfect.
En die aandrijvind in een nikolaas klasse krijgt niet op zijn donder als de jet lucht hapt, want de motor neemt automatisch toeren terug als hij merkt dat hij zijn kracht niet kwijt kan. Nog meer dingen, Henk?

En de MK Hof vaart inderdaad ook gewoon prima, daar merk je niks van golven, vandaag hebben we er nog een narrow boat mee los getrokken. Enne dit was niet in Engeland

Je hoeft er niet moe van te worden, ik zei toch dat het mooi was! Ik hou van reddingsboten die varen.

Ik wordt er juist moe van als ze niet varen (zoals de Seeker nu even, ook uuuh ik bedoel wél aandrijvingsproblemen).

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #51 Gepost op: 19 oktober 2009, 23:19:13
Zullen we een foto van voor en na de werfbeurt een foto maken, dan kan je zoek de verschillen doen Henk!
Ja stuur maar op . lijkt me wel leuk om te doen.
maak ze dan ook van de aandrijfas .
weten we zeker dat daar wel of geen  mankementen aan zijn.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 20 oktober 2009, 00:37:02
Ja stuur maar op . lijkt me wel leuk om te doen.
maak ze dan ook van de aandrijfas .
weten we zeker dat daar wel of geen  mankementen aan zijn.

De boot van Huizen heeft aandrijvings-problemen, dat staat vast. De oorzaak en een oplossing daar wordt zorgvuldig naar gezocht. Die zal ongetwijfeld ook gevonden worden. Ik kan me niet voorstellen dat Jeff daar niets van weet.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de oplossingen bedacht voor de boot van Huizen niet zullen toepassn in de boot van Dordrecht, ze zijn immers hetzelfde.

Ik kan me ook niet voorstellen dat een boot feestelijk gedoopt en in gebruik genomen om vervolgens geen dienst te doen als er niets aan de hand is.

Natuurlijk is er een kans dat het allemaal nergens op gegronde "geruchten" zijn die ik van alle kanten hoor en dat de KNRM betrouwbaar varende reddingsboten kort na de te water lating weer uit de vaart haalt om kleine oneffenheidjes weg te werken: niets aan het handje".

Maar als er niets met de boot van Huizen aan de hand was, waarom moet dan de boot van Dordt invallen op een oefening? En hoelang ben je bezig aan een reddingsboot met wat "restpuntjes"?

We zien het wel en misschien zelfs zullen we het naadje van de kous wel nooit te weten komen, de KNRM staat niet bekend om hun openheid op dat gebied. "Daar hebben ze geen zin in" en dat is natuurlijk hun goed recht en begrijpelijk. Beter ook tegenover de gulle schenkers van de boten.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #53 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:18:22
Als je mijn post hier en daar volgt weet je waarom wij in Zeewolde waren.
En ik denk dat iedereen van de KNRM met in de gedachten dat jij misschien wel de "grootste anti KNRMer van Nederland bent" niet aan jou zal vertellen wat er gebeurd en speeld bij de KNRM, of vind je dat vreemd. En die bronnen van jou moet je toch of meer betalen of vriendelijker tegen zijn, want ze blijven je verkeerde informatie geven.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #54 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:47:02
Als je mijn post hier en daar volgt weet je waarom wij in Zeewolde waren.
En ik denk dat iedereen van de KNRM met in de gedachten dat jij misschien wel de "grootste anti KNRMer van Nederland bent" niet aan jou zal vertellen wat er gebeurd en speeld bij de KNRM, of vind je dat vreemd. En die bronnen van jou moet je toch of meer betalen of vriendelijker tegen zijn, want ze blijven je verkeerde informatie geven.

De KNRM is fantastisch, ook gisteren vol bewondering de inzet gevolgd van de boten op het IJsselmeer bij het zoeken naar de drenkeling.

Ik heb soms wat vraagtekens bij sommige optredens van de politie, sommige besluiten van de regering en optredens van de brandweer. Dan ben ik nog niet tegen de politie, regeringen en brandweer...

Volgens mij lijden een aantal mensen aan een ernstige vorm van allergie. Niets dan goeds over de KNRM, anders ben je tegen de heilige KNRM. Nou bij mij is niemand heilig, ook de Paus niet.

Ben je zelfs al anti KNRM als je constateert dat twee net gedoopte vaartuigen niet ingezet worden, maar direkt terug naar de werf gaan en daarna weken uit de vaart zijn?
Na 19 september is er geen uitruk met de NW meer gedaan. En dingen geheim houden als een kapotte aandrijving dat lukt toch niet, dat is hier al lang geen geheim meer.


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #55 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:27:57
Ik zal toegeven ik heb al spijt dat ik de vraag heb gesteld, de negatieve reacties die erop nog meer.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #56 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:53:59
Ik zal toegeven ik heb al spijt dat ik de vraag heb gesteld, de negatieve reacties die erop nog meer.

9910001

Ja joh, volgens mij ben jij ook al anti KNRM! .... ;)  ;D  Vragen stellen over de KNRM, hoe durf je!

Nee, zonder gekheid. Ik denk dat je best vragen mag stellen over de KNRM zonder dat het dak naar beneden komt. Uiteindelijk is de KNRM zowat een overheidsinstelling aan het worden, met publiekstaken (het zorgen voor een adequate reddingsdienst) die eigenlijk door de overheid in stand gehouden zouden moeten worden. Er wordt ook nauw samen gewerkt met de overheidsdiensten, de KNRM zit er helemaal in verweven. Er zit ook heel wat publiek geld is de KNRM, ook al zegt ze van niet. Het is dan vreemd dat het publiek het kennelijk altijd van de informele kontakten moet hebben om er achter te komen wat er speelt als er iets niet helemaal van een leien dakje gaat.  Als je zo geheimzinnig over alles doet moet je niet verbaasd zijn als er vragen gesteld worden, die je als KNRM fan niet altijd even enthousiast kan begroeten.

Van de KNRM hoor je niets, (er is niets aan de hand, we halen boten uit de vaart voor kleine restpuntjes) terwijl ik van verschillende kanten onafhankelijk van elkaar hoor dat er problemen met de aandrijving zijn die om een oplossing vragen.

Tjonge jonge, wat zijn we toch een KNRM haters.  

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #57 Gepost op: 20 oktober 2009, 15:04:50
De boot van Huizen heeft aandrijvings-problemen, dat staat vast. De oorzaak en een oplossing daar wordt zorgvuldig naar gezocht. Die zal ongetwijfeld ook gevonden worden. Ik kan me niet voorstellen dat Jeff daar niets van weet.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de oplossingen bedacht voor de boot van Huizen niet zullen toepassn in de boot van Dordrecht, ze zijn immers hetzelfde.

Ik kan me ook niet voorstellen dat een boot feestelijk gedoopt en in gebruik genomen om vervolgens geen dienst te doen als er niets aan de hand is.

Natuurlijk is er een kans dat het allemaal nergens op gegronde "geruchten" zijn die ik van alle kanten hoor en dat de KNRM betrouwbaar varende reddingsboten kort na de te water lating weer uit de vaart haalt om kleine oneffenheidjes weg te werken: niets aan het handje".

Maar als er niets met de boot van Huizen aan de hand was, waarom moet dan de boot van Dordt invallen op een oefening? En hoelang ben je bezig aan een reddingsboot met wat "restpuntjes"?

We zien het wel en misschien zelfs zullen we het naadje van de kous wel nooit te weten komen, de KNRM staat niet bekend om hun openheid op dat gebied. "Daar hebben ze geen zin in" en dat is natuurlijk hun goed recht en begrijpelijk. Beter ook tegenover de gulle schenkers van de boten.

Henk
Geheimhouding of niet.

Van de schipper zelf uit elburg gehoord, dat de boot uit huizen niet op de oefening aanwezig was vanwege problemen met de aandrijving.

Inzetbaarheids en/of mankementjes daar praten wij hier gewoon over met de knrm jongens uit elburg.

niet alleen over andere stations maar ook zeker die van ons zelf.zodoende houden we rekening met elkaar,voor wat betreft de inzetbaarheid.

maar ssssssttt dit is eigenlijk geheim.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #58 Gepost op: 20 oktober 2009, 15:16:18
Blijkbaar wel een erg bijzondere boot van Dordt dat er 6 pagina's over "gepraat" wordt...  :-X


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #59 Gepost op: 21 oktober 2009, 09:08:46
Het gaat hier eigenlijk meer over de nieuwe Nicolaas-klasse van de KNRM..

Het bijzondere aan de boot, vind ik dat de KNRM met deze boot, hele andere fundementele keuzes over wat er aan reddingsboot moet voldoen..

Simpele keuzes die anders zijn, dat er geen kantelzak meer op hoeft.. Deze boot is niet zelfrichtend..
De nieuwe boot is geen rib meer met extra luchtkamers, maar heeft een stootrannd.

De jetaandrijving is niet echt nieuwe keuze..  Echter met een nieuwe boot, krijg je wel kinderziekten, die er uit gehaald moeten worden..
Deze boot is oorspronkelijk ontworpen als een MOB-boot voor zeegaande schepen en aangepast als reddingsboot voor zee, bij Noorwegen, Zweden en denemarken..
Als je zo'n boot in gaat zetten in een geheel andere omgeving, kan dat wederom leiden tot aanpassingen..

Ik vind persoonlijk dat de KNRM een moedige keuze gemaakt heeft met deze klasse..  Ik denk dat de lessen uit de Antjes-klasse meegenomen zijn..