Buitenlandse politievoertuigen (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse politievoertuigen (verzameltopic)  (gelezen 206753 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #110 Gepost op: 15 mei 2012, 21:52:42
Alle berichten omtrent de nieuwe Duitse waterwerper afgesplitst naar onderstaan topic.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=30319.0


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #111 Gepost op: 16 mei 2012, 01:14:29
Tijdens mijn zeer korte verblijf in Boedapest (zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=63088.0) heb ik toch nog een politiewagen op de gevoelige plaat vastgelegd:




Wat een aparte striping. Had zo van het eerste de beste schoonmaakbedrijf kunnen zijn :-\


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #112 Gepost op: 16 mei 2012, 12:25:20
En toch moet ik zeggen dat ze daar aardig opvallen. En de witte auto's heb je op sommige locaties ook groen, wat daar precies het verschil tussen was durf ik je niet te zeggen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #113 Gepost op: 20 mei 2012, 17:01:03
En toch moet ik zeggen dat ze daar aardig opvallen. En de witte auto's heb je op sommige locaties ook groen, wat daar precies het verschil tussen was durf ik je niet te zeggen.
Ik vond de striping zelf wat magertjes, het is dat er een lichtbalk op zit want anders....  :-X Daarnaast heeft het ook geen enkele extra flitsers in de grill of spiegels o.i.d.

Over de groene auto's, ik neem aan dat je deze bedoelt?:

Bron:http://www.flickr.com/photos/conner395/favorites/page156/?view=lg
Dit zijn voertuigen van de Hongaarse Politie die werkzaam zijn op/bij vliegvelden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #114 Gepost op: 20 mei 2012, 23:40:20
Dat is inderdaad de auto die ik bedoel. Echter heb ik deze voertuigen ook in kleine dorpjes gezien waar toch echt geen vliegveld in de buurt was
Zie mijn eigen gemaakte foto
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #115 Gepost op: 25 mei 2012, 18:31:09
Amai zeg, konde de grillflitsers in dat busje nog kleiner... ;D
En de striping op de achterkant vd auto lijken op de VKR striping kleur: geel\rood. Zal ik voor mezelf daar ook zo een autoke bestellen? Ik moet het nu alleen met zo een armmoedige sticker uit de Brandweerwinkel doen.  :(  ;D

Zijn geen flitsers maar verstralers. Wel welkom in besneeuwde donkere buitengebieden neem ik aan. :)


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #116 Gepost op: 24 juni 2012, 12:03:02
Dat is inderdaad de auto die ik bedoel. Echter heb ik deze voertuigen ook in kleine dorpjes gezien waar toch echt geen vliegveld in de buurt was
Zie mijn eigen gemaakte foto

Klopt allebei: groene voertuigen zijn van de grenswacht, die vroeger Határörség op de deuren hadden staan aangevuld met border guard. Sinds 1 januri 2008 is de grenswacht opgegaan in de algemene politie Rendörség, maar heeft wel haar eigen taken en de groene kleur van de voertuigen behouden. Je vindt ze dus op vliegvelden en in plaatsen in de buurt van de grens.
Groet,
paulg


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #117 Gepost op: 24 juni 2012, 12:48:21
Dank je voor de informatie!  O0


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #118 Gepost op: 19 juli 2012, 23:24:42

Dienst: Straz Miejska
Plaats: Krakou, Polen
Merk/Type: ?
Bijzonderheden: Elektrisch aangedreven (afgaande op groene tekst, mijn Pools is niet al te best).

De Straz Miejska is een gemeentelijke dienst die vergelijkbaar is met de Nederlandse gemeentelijke BOA's. Men heeft (beperkte) bevoegdheden, maar voor zover ik begreep nog een vrij uitgebreid takenpakket op het gebied van openbare orde in de stad. Men is in ieder geval bewapend met een grote wapenstok (Amerikaanse variant met zijgreep) en handboeien.
Senior GGP / Oost-Brabant


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #119 Gepost op: 20 juli 2012, 01:01:15

Dienst: Straz Miejska
Plaats: Krakou, Polen
Merk/Type: ?
Bijzonderheden: Elektrisch aangedreven (afgaande op groene tekst, mijn Pools is niet al te best).

zo te zien Toyota Prius