Buitenlandse politievoertuigen (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse politievoertuigen (verzameltopic)  (gelezen 207275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #90 Gepost op: 19 september 2011, 00:00:06
2x Poliisi Helsinki

wwwrescue911.de
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #91 Gepost op: 19 september 2011, 01:59:32
2x Poliisi Helsinki

wwwrescue911.de

Ik vind die verlichting in/op de spielgels wel een stuk beter zichtbaar dan wat wij in Nederland in de grill hebben.
Ziet er goed uit wat verlichting betreft en uit de 1e wagen stappen ze netjes in gevechtstenu uit.
Goed geregeld daar  098uo  098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #92 Gepost op: 19 september 2011, 08:27:10
Korps: An Garda Síochána / Police, nationale Ierse politie
Post: Pearse Street
Soort voertuig: surveillancevoertuig
Roepnummer:
Merk en type: Ford Mondeo
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 07-D-5797
Bouw/dienstjaar: 2007
Bijzonderheden: intersection lights


Wordt met 'intersection lights' die lampjes aan de zijkant naast de koplampen bedoeld? Zo ja, weer wat geleerd.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #93 Gepost op: 19 september 2011, 09:17:42
Wordt met 'intersection lights' die lampjes aan de zijkant naast de koplampen bedoeld? Zo ja, weer wat geleerd.

Klopt, je heb idd weer wat bij geleerd. O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #94 Gepost op: 19 september 2011, 11:41:13
Wordt met 'intersection lights' die lampjes aan de zijkant naast de koplampen bedoeld? Zo ja, weer wat geleerd.
Dat klopt inderdaad, maar bij de MX7000 worden de bewegende lampen in de onderbak ook wel intersection lights genoemd.
Het kan in sommige gevallen dus beide O0

Voorbeeld MX7000 met intersection lights (bewegende witte lampen in de onderbak):
CODE 3 MX7000 STROBE/HALOGEN ROTATOR LIGHT BAR
User: ctcohio


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 21 september 2011, 22:56:38
Bijzonderheden: Verhoogd dak met geintegreerde verlichting. LED`s in de spiegels en niet in de grille.
Alle modellen van vóór de T5 GP hadden normale zwaaibalken op het dak alsmede een rode lamp op de motorkap tbv een stopteken.

T5 met deze geintegreerde opbouw bestaat ook :)







Dienst: Politie Finland
Standplaats: ?
Wagenparknummer: 353
Soort voertuig: surveillancebus*
Merk & type: Volkwagen Transporter T5
Bijzonderheden: bijzondere op- en inbouw.

Deze wijze zoals dit voertuig is opgebouwd vond ik wel mooi. Signalering geïntegreerd in het dak, mooi arrestantencompartimentje (vergelijkbaar met sommige Limburgs en Brabantse korpsen), bank met EHBO-lade, LCD scherm (mobiele werkplek denk ik), ME schild. Al met al zag het er gelikt uit :)
Nadeel vind ik dat dit voertuig niet/nauwelijks reflectie heeft en slecht opvalt. Misschien is dat gezien de taakstelling van het voertuig ook de bedoeling, dat weet ik niet.

*Weet iemand hier of dit een standaard surveillancevoertuig is in Finland, of dat dit een bijzondere eenheid is? (gezien het schild, arrestantencompartiment, enz.)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #96 Gepost op: 7 oktober 2011, 21:54:51
Korps: Mestska Policie (= stadspolitie), Praag
Post:
Soort voertuig: surveillancevoertuig
Roepnummer: ?
Merk en type: Smart fortwo
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 2A3 2733
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden:


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #97 Gepost op: 10 november 2011, 22:15:19




Politie Finland, Helsinki
Soort voertuig: Noodhulp
Merk voertuig: Volkswagen Transporter T5 GP
Wagenparknummer:102
Kenteken: BOL293
Bijzonderheden: Verhoogd dak met geintegreerde verlichting. LED`s in de spiegels en niet in de grille.
Alle modellen van vóór de T5 GP hadden normale zwaaibalken op het dak alsmede een rode lamp op de motorkap tbv een stopteken.
Mij onbekend hoe het bij de T5 GP is geregeld.
Zie als voorbeeld de foto van wikipedia

Fantastisch! Eindelijk een mooie gestroomlijnde oplossing! Als korpschef zou ik ze zo bestellen, lekkere motor (140pk) erin en gaan met die banaan! Rondom zichtbaar, mooie tekstbak erin, oranje flitsers, groen lampje. Super voor hondengeleiders, chef/IP van dienst/07 (geef t 'n naam), verkeerscontroles, opleiding blabla. Zelfs het ontsnappingsluik zou er nog in kunnen!

Die bak ff overzetten op de volvo svp, zijn we eindelijk van de enorme windherrie af!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #98 Gepost op: 13 december 2011, 10:19:31
ach met een beetje geluk heb je zo een enkele pit ter hoogte van de D-stijl


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #99 Gepost op: 14 december 2011, 01:42:14
ach met een beetje geluk heb je zo een enkele pit ter hoogte van de D-stijl

Zeker, dat hopen we! Maar de Vw bus op skippy02's post ziet er gewoon super uit! Uitermate professioneel en super strak! Ik zou de foto bijna uitprinten naast mijn bed hangen  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens