Nepmeldingen

Auteur Topic: Nepmeldingen  (gelezen 2822 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rover1

  • Gast
Gepost op: 5 februari 2004, 21:10:30
Ik vraag me af met wat voor frequentie jullie te maken krijgen met fakers, ofwel nep-112meldingen waarbij mensen met opzet de hulpdiensten mobiliseren bij wijze van grap.
Komt het dagelijks voor? wekelijks? maandelijks?
En hoe gaan jullie ermee om?




Gast48368

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2004, 21:30:15
Bij eerdere postings kun je hier ook info over vinden ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2004, 22:13:47
Ik vraag me af met wat voor frequentie jullie te maken krijgen met fakers, ofwel nep-112meldingen waarbij mensen met opzet de hulpdiensten mobiliseren bij wijze van grap.
Komt het dagelijks voor? wekelijks? maandelijks?
En hoe gaan jullie ermee om?

ik durf bijna te zeggen,weinig tot nooit ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2004, 22:20:12
ik durf bijna te zeggen,weinig tot nooit ;)

Heppie een bijbaantje bij de AC ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2004, 22:27:13
Heppie een bijbaantje bij de AC ;D
nee maar ik mag wel uitrukken als de pieper gaat,en wij hebben eigenlijk geen last van nepmeldingen ;)


Smitfire

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2004, 04:39:54
Dan hebbie goeie centralisten zitten,of slechte neppers !!! Er zitten neppers tussen waar ik met boter en suiker inga hoor; niet van echt te onderscheiden. Gelukkig gebeurt het niet vaak, maar je komt ze tegen :-\


René S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2004, 01:19:36
Dat je op de AC gefopt wordt.... tuurlijk gebeurt dat.

Vaak vallen bij die meldingen de achtergrond geluiden op, of hoe de mensen praten..... En wanneer je vraagt naar een telefoonnummer hangen ze vaak snel op. Zeker als je met een ander toestel dat nummer meteen belt en blijkt dat het nummer niet juist is en je verteld dat de melder.....   Of wat dacht je van de 112-meldingen, doorverbonden door "Drieberen", met de voor-aankondiging dat er wordt gebeld zonder SIM-kaart. Die maken je ook erg alert op een mogelijke fopper.

Maar wat "Smitfire" zegt, er zitten hele goede acteurs bij. En geef toe, bij bepaalde twijfelgevallen kun je gewoon geen risico nemen..... en dan maar een keer voor niets de wagens op pad sturen toch ???

Maar de frequentie..... er zit niet echt een regelmaat in eigenlijk, maar de frequentie ligt niet hoog.

Groetjes,
René


reddingssite

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2004, 13:48:05
Hiero in Zeeland pas 2 x een uitslaande woningbrand gemeld (één in Vlissingen en één in Middelburg), beiden was al middelbrand voor gegeven geloof ik.. je raadt het al.. beiden ook loos alarm..
Wat je hier zoal hoort op de scanner wat een valse melding betreft wordt dit vaak gedaan via de telefooncel terwijl bijna iedereen een mobieltje heeft.. opvallend  ;) ;D

Maargoed.. zonde van de tijd, moeite en het geld.. en slecht voor mensen die écht hulp nodig hebben..

Groetjes
Roland ;)