Rijbewijs C

Auteur Topic: Rijbewijs C  (gelezen 28532 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #50 Gepost op: 21 januari 2016, 20:08:13
Citaat van: prio link=msg=1401141 date=1453397201
Dat geloof ik!, maar heb je naar de tijd niet een ongelooflijk rot gevoel?.. ik zou dat wel hebben.
Ooit met de auto heel zachtjes een paaltje aangetikt, daar lag ik echt wakker van!.
Struikel punt van mij zelf, een hele slechte  :P

Ik heb geen moment wakker gelegen van schade aan een ambulancebus. We hebben monteurs en schadeherstellers in dienst die ook iets te doen moeten hebben. Tientallen brandweermannen en paramedics hebben mijn hele avontuur gezien. Schade aan het ego zorgt dat je nachtje wat slechter slaapt ;)


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #51 Gepost op: 21 januari 2016, 20:54:46
Toen ik afreed voor mijn busrijbewijs deed ik dat direct nadat ik mijn c rijbewijs had gehaald en koste 4 lessen maar bij de lesbus zaten de wielen op dezelfde plek als bij een vrachtwagen. Was klein en had zelfs geen stuurbekrachtiging dus was wel hard werken in de stad.
Ben benieuwd of de eisen van de bus zijn bijgesteld dat de wielen achter de bestuurder moeten zitten of dat je ook nog een makkelijk bus kunt kiezen om af te rijden want dat van mij was begin jaren 90 denk ik.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #52 Gepost op: 23 januari 2016, 00:49:59
Citaat van: oma link=msg=1401177 date=1453403293
Ik heb geen moment wakker gelegen van schade aan een ambulancebus. We hebben monteurs en schadeherstellers in dienst die ook iets te doen moeten hebben. Tientallen brandweermannen en paramedics hebben mijn hele avontuur gezien. Schade aan het ego zorgt dat je nachtje wat slechter slaapt ;)

Ah als zelfs Oma er rustig op terug kan kijken ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #53 Gepost op: 3 februari 2016, 22:54:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1400890 date=1453305111
Nagenoeg alle Sprinters ambulances hebben een maximaal laadvermogen van 3880 kilo. Dat is boven de 3500kg en dus een C(1) verplicht. Enkele ambulanceregio's gebruiken nog de Transporter of hebben de Sprinters laten terugkeren maar met een ledig gewicht van 3180 kg heb je ernstig weinig laadvermogen in combinatie met het gewicht van de inzittenden, en dan zijn ze vaak goedgekeurd zonder brancard en apparatuur.

Dat ze op op kenteken in de normale personenwagenreeks zitten heeft te maken met het feit dat er in een vrachtauto geen passagiers achterin mogen.
En bij mijn baas kun je met een C1 bij bijna alle posten terecht, alleen op zuid niet
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #54 Gepost op: 4 februari 2016, 04:41:48
Wat voor voertuig staat er op Zuid waarvoor een C1 niet voldoende is?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #55 Gepost op: 4 februari 2016, 09:25:10
De MICU's..
TMM van ongeveer 12t, zo even uit mijn hoofd..
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #56 Gepost op: 8 februari 2016, 21:47:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1403963 date=1454557308
Wat voor voertuig staat er op Zuid waarvoor een C1 niet voldoende is?
https://twitter.com/micu_asd
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-