Vrouw daagt ''Wegmisbruikers'' voor de rechter

Auteur Topic: Vrouw daagt ''Wegmisbruikers'' voor de rechter  (gelezen 22465 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #90 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:35:29
als de kans 10 keer bellen  9 keer een bon was, dan is denk ik de kans groter dat men het daadwerkelijk niet doet
en dat is niet alleen met bellen maar met alle overtredingen

*zucht*

Begrijp je het niet? Wil je het niet begrijpen? Of ben je uit op een grenzenloze discussie?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


belle

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 27 augustus 2009, 01:23:25
de taak van een opvallende politiewagen is juist om gezien te worden. dus met de nadruk op preventie ( laten zien dat je er wel degelijk bent ). Ook het aanspreekpunt is hierop bedoelt ( de politie aanspreken ). Maar daar bereik je niet mee dat verkeersinbreuken of misdrijven niet gaan plaats vinden nadat het desbetreffende voertuig van de horizon is verdwenen. Dat bereik je ook niet met een anonieme wagen maar de kans is wel veel groter dat je dan een verkeersinbreuk of misdrijf kan vaststellen. Voor sommige die graag boven de verkeerswet willen staan is dit niet zo leuk natuurlijk . Ik heb al genoeg ongevallen gezien en dan gaat het in 80% van de gevallen over zo een persoon die denkt dat hij boven de verkeerswet staat. Voor mij inzake dat een motivering voor diegene die dat denken aan de kant te zetten . Want de meeste van die mensen vinden zichzelf een zeer goede bestuurder.  Maar dit zou de dag erna wel eens anders in de krant kunnen staan.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #92 Gepost op: 27 augustus 2009, 02:47:49
Als je in een opvallend voertuig rijdt druipt de schijnheiligheid van veel bestuurders er gewoon vanaf.   :P

Helaas heb je dit soort figuren er bij ja.
Alleen heeft een goed agent dat meestal wel in de gaten en vragen ze automatisch om aandacht wat ze dan ook wel krijgen.

...................................... ::) ::) ::) Logisch, als je iets fout doet kost het je geld........jij gaat toch ook<<<voorbeeldje>>> geen 100 rijden waar je 80 mag met een opvallende politiewagen in je spiegel?  8)

Je wordt toch niet boos als ik daar JA op antwoord ?? Ik ben gewend om standaard +20 te rijden en ver vooruit te kijken.
Het enige waar het aanligt is hoe en wat je doet en hoe dat eruit ziet.
En als je het verantwoord doet en daarbij dus niemand in gevaar brengt ligt de zaak al snel heel anders.
Maar dat kan ook aan mijn opleiding liggen die ik in het verleden gehad heb.
Ook ik zigzag door het verkeer op de grote wegen bijvoorbeeld.

Vaak zat van colega's te horen gekregen waarom minder je nu al snelheid of wat kijk jij vaak in je spiegels.
Helaas het is niet anders voor hun.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #93 Gepost op: 27 augustus 2009, 06:58:37
*zucht*

Begrijp je het niet? Wil je het niet begrijpen? Of ben je uit op een grenzenloze discussie?
ik begrijp het zeker en ben zeker niet uit op een genzeloze discussie
maar ik mag mijn mening toch wel verduidelijker?
als dit dan word afgedaan met dit soort opmerkingen dan kan dit forum wel gesloten worden want dan mag 1 persooon zijn / haar mening geven en de rest moet er dan mee eens zijn


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #94 Gepost op: 27 augustus 2009, 07:04:39
de taak van een opvallende politiewagen is juist om gezien te worden. dus met de nadruk op preventie ( laten zien dat je er wel degelijk bent ). Ook het aanspreekpunt is hierop bedoelt ( de politie aanspreken ). Maar daar bereik je niet mee dat verkeersinbreuken of misdrijven niet gaan plaats vinden nadat het desbetreffende voertuig van de horizon is verdwenen. Dat bereik je ook niet met een anonieme wagen maar de kans is wel veel groter dat je dan een verkeersinbreuk of misdrijf kan vaststellen. Voor sommige die graag boven de verkeerswet willen staan is dit niet zo leuk natuurlijk .

dit is eigenlijk wat ik bedoelde.
de politie zien, wat helaas in Nederland steeds minder wordt, behalve in de grote steden


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #95 Gepost op: 27 augustus 2009, 07:08:47
als de kans 10 keer bellen  9 keer een bon was, dan is denk ik de kans groter dat men het daadwerkelijk niet doet
en dat is niet alleen met bellen maar met alle overtredingen

Welja, enig idee hoeveel agenten je dan nodig hebt? 1 agent op 10 burgers ongeveer....dan loopt het hele land vast..

Of laten we om de 50 meter een cam ophangen, ook op de binnenwegen....of gegevens van gsm-masten koppelen aan gps-systeem in het voertuig, als je dan sneller als zoveel km/pu rijdt en tegelijkertijd een gsm-mast aanspreekt met in-of uitgaande gesprekken, automatisch een prent...BB is watching you.... ::)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #96 Gepost op: 27 augustus 2009, 19:19:17

Of laten we om de 50 meter een cam ophangen, ook op de binnenwegen....of gegevens van gsm-masten koppelen aan gps-systeem in het voertuig, als je dan sneller als zoveel km/pu rijdt en tegelijkertijd een gsm-mast aanspreekt met in-of uitgaande gesprekken, automatisch een prent...BB is watching you.... ::)

sstt  breng ze niet op ideeën  dan kunnen er nog meer agenten uit................


belle

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 28 augustus 2009, 01:30:39
Citaat
Of laten we om de 50 meter een cam ophangen, ook op de binnenwegen....of gegevens van gsm-masten koppelen aan gps-systeem in het voertuig, als je dan sneller als zoveel km/pu rijdt en tegelijkertijd een gsm-mast aanspreekt met in-of uitgaande gesprekken, automatisch een prent...BB is watching you...

Dan mag een passagier die meerijd ook niet meer bellen ? :-)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #98 Gepost op: 28 augustus 2009, 06:28:39
Dan mag een passagier die meerijd ook niet meer bellen ? :-)

Ja, die nog wel! Maar dat is op die cam-beelden wel te zien, wie er belt...  ;D