Flager / stopmannetje

Auteur Topic: Flager / stopmannetje  (gelezen 4879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2009, 20:19:46
Vlak onze oer-hollandsche ''klaar-overs'' ook niet uit hoor.... ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2009, 22:16:13
Oh, hij is er al weer. zdnet.nl lag een beetje plat kennelijk. Het 'stopmannetje' bestaat werkelijk, en wel in de VS en in sommige andere landen en wordt daar 'flagger' genoemd. Het enige wat hij hoeft te doen is bij het begin van een werkvak te staan en zijn bordje van 'STOP' naar 'GO' draaien en terug. Dodelijk saai werk en je bent ook nog eens de eerste die ze van de sokken rijden als het fout gaat  :D

In italië ook gezien...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2009, 22:21:28
In italië ook gezien...  ;)

Tsjechië idem!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2009, 22:24:18
Ook bekend van The Dukes of Hazard 8)
Zelfs in die tijd moesten verkeersregelaars al wegspringen voor hun leven :-X ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2009, 22:31:24
Oh, hij is er al weer. zdnet.nl lag een beetje plat kennelijk. Het 'stopmannetje' bestaat werkelijk, en wel in de VS en in sommige andere landen en wordt daar 'flagger' genoemd. Het enige wat hij hoeft te doen is bij het begin van een werkvak te staan en zijn bordje van 'STOP' naar 'GO' draaien en terug. Dodelijk saai werk en je bent ook nog eens de eerste die ze van de sokken rijden als het fout gaat  :D

Gelukkig zijn deze mensen wel wat intelligenter dan een stoplicht dat op tijd ingesteld staat... Staat er aan één kant een lange rij dat weet ik wel wat ik liever zou willen dan hoe we het in NL meestal regelen... ;)


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2009, 23:05:47
Oh, hij is er al weer. zdnet.nl lag een beetje plat kennelijk. Het 'stopmannetje' bestaat werkelijk, en wel in de VS en in sommige andere landen en wordt daar 'flagger' genoemd. Het enige wat hij hoeft te doen is bij het begin van een werkvak te staan en zijn bordje van 'STOP' naar 'GO' draaien en terug. Dodelijk saai werk en je bent ook nog eens de eerste die ze van de sokken rijden als het fout gaat  :D
In italië ook gezien...  ;)
Tsjechië idem!

We kwamen er ook hier in Frankrijk afgelopen week twee tegen bij wegwerkzaamheden. ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2009, 09:19:20
Gelukkig zijn deze mensen wel wat intelligenter dan een stoplicht dat op tijd ingesteld staat... Staat er aan één kant een lange rij dat weet ik wel wat ik liever zou willen dan hoe we het in NL meestal regelen... ;)
Da's wel iets makkelijker gezegd dan gedaan... met name bij een lang werkvak heb je ook een hele lange 'ontruimingstijd': de tijd dat het duurt voordat de laatste auto de werkzaamheden is gepasseerd. Dat is dus ook de tijd dat je aan beide kanten van het werkvak stil staat. Totale wachttijd aan één kant is dus de tijd waarin de auto's mogen rijden + de ontruimingstijd. En dat heb je met een 'flagger' of een verkeersregelaar ook...  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2009, 10:43:00
Da's wel iets makkelijker gezegd dan gedaan... met name bij een lang werkvak heb je ook een hele lange 'ontruimingstijd': de tijd dat het duurt voordat de laatste auto de werkzaamheden is gepasseerd. Dat is dus ook de tijd dat je aan beide kanten van het werkvak stil staat. Totale wachttijd aan één kant is dus de tijd waarin de auto's mogen rijden + de ontruimingstijd. En dat heb je met een 'flagger' of een verkeersregelaar ook...  ;)

Een persoon aan de ene kant kan doorgeven dat de laatste auto een witte volvo is... :) Een stoplicht wacht gewoon zijn tijd af...  ;) Ook kunnen personen inspelen op de tijdelijke verkeersdrukte aan een van de kanten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 27 juli 2009, 12:33:40
Ik heb ze in de VS ook regelmatig bij wegwerkzaamheden gezien met een bordje SLOW in de hand. Het enige wat ze deden was de hele dag met dat bordje zwaaien :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #19 Gepost op: 27 juli 2009, 13:15:15
Een persoon aan de ene kant kan doorgeven dat de laatste auto een witte volvo is... :) Een stoplicht wacht gewoon zijn tijd af...  ;) Ook kunnen personen inspelen op de tijdelijke verkeersdrukte aan een van de kanten.
Ja en nee. Na de witte volvo moeten beide zijden van het werkvak nog steeds wachten totdat die witte volvo inderdaad regelaar 2 gepasseerd is. De meeste tijdelijke verkeerslichten (en zeker die op wegen met veel verkeer) zijn momenteel uitgerust met een soort van camera/detectieapparaat, waarmee kan worden waargenomen of er al dan niet een wachtrij is, dus hij wacht niet gewoon zijn tijd af. Waar hij wel aan gebonden is, is de maximale tijd om op groen te staan, want die tijd wordt in de regels vastgelegd (ook voor gewone verkeerslichten trouwens). Een verkeersregelaar is daar niet aan gebonden, maar je begrijpt zelf ook dat de regelaar het niet zomaar kan maken om iemand 10 minuten te laten staan onder het motto "och, het is er maar 1" omdat er aan de andere kant veel drukte is. Dan kun je je nog eens afvragen of dan wel de juiste afzetting gekozen is, want dan zou eenrichtingsverkeer vanuit de drukke richting en omleiden van de rustige richting meer voor de hand liggen. Allemaal technische praat...  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill