Medische keuring brandweerduiker

Auteur Topic: Medische keuring brandweerduiker  (gelezen 12051 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 6 februari 2004, 19:45:25
Een jaarlijkse duikmedische keuring voor de brandweerduiker is sinds de aanbevelingen naar aanleiding van enkele waterongevallen verplicht gesteld.

Wat houdt deze extra keuring in, en is de 4 jaarlijkse keuring ook nog steeds van kracht of wordt dit door sommige korpsen samengevoegd en gezien als 1 keuring??




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2004, 09:58:06
Is hier niemand op dit forum die hier een antwoord op weet?????
 ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2004, 17:43:16
Na morgenavond meer nieuws Ronald.

Dan ben ik zelf weer aan de beurt :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2004, 22:24:28
Weten jullie trouwens in Den Bosch dit soort dingen zelf niet, Jordi? ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2004, 22:29:25
Jawel, maar we moeten hier op stel en sprong op duikkeuring (voor het eerst) en ondertussen zijn de eerste duikers al geweest.

Ik heb het idee dat het niet anders is als een normale medische keuring voor een brandweerman alleen nu gedaan door een duikerarts!! Beetje krom allemaal maar we zien wel.

Ik was eigenlijk benieuwd hoe het in andere korpsen geregeld is maar ik denk dat er weinig brandweerduikers meelezen die al gekeurd zijn ???


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2004, 22:36:17
Ik weet er wel 1, en heb die ook aangeschreven, maar die heeft het nogal druk..... :-\


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2004, 22:38:20
ahaa de zogenaamde onderduiker  ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2004, 22:40:03
Brandweeronderduiker dan..... ;)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2004, 22:51:39
Jawel, maar we moeten hier op stel en sprong op duikkeuring (voor het eerst) en ondertussen zijn de eerste duikers al geweest.

Ik heb het idee dat het niet anders is als een normale medische keuring voor een brandweerman alleen nu gedaan door een duikerarts!! Beetje krom allemaal maar we zien wel.

Ik was eigenlijk benieuwd hoe het in andere korpsen geregeld is maar ik denk dat er weinig brandweerduikers meelezen die al gekeurd zijn ???

Ik weet dat er in Goes vorige week een aantal duikers al wel (goed)gekeurd zijn.... maar van de inhoudelijke kant heb ik geen kaas gegeten :-)

Gr
Erik


Paulus

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2004, 16:07:16
De keuring voor brandweerduiker is een uitgebreide variant van de bekende keuring. Zaken als longvolumetesten met helium, het maken van een rontgenfoto en een aantal kleine aanvullende testen zijn aan de keuring toegevoegd. Daarnaast dient de keuring te worden uitgevoerd door een erkende duikarts. Bekende onderdelen als de fietsproef maken onderdeel van de keuring uit. Eigenlijk zijn deze regels al veel langer van kracht alleen veel korpsen hebben deze niet toegepast en worden nu door de nieuwe regelgeving hiertoe gedwongen. De jaarlijkse duikkeuring geeft iemand tevens het recht om adembescherming te dragen en vervangt in die zin dan ook de vierjaarlijkse keuring.