Wat is dit voor holster?

Auteur Topic: Wat is dit voor holster?  (gelezen 19295 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #40 Gepost op: 20 januari 2012, 23:23:15
Wat wordt er met levels bedoelt?
De manier waarop het wapen in het holster "vastzit"

Holster Retention: Level I, II, or III?


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #41 Gepost op: 20 januari 2012, 23:30:00
Wat wordt er met levels bedoelt?

Ben er niet heel erg in thuis maar zoals ik het eens begrepen heb is dat de mate van veiligheid. Dwz des te moeilijker voor een ander te grijpen of verliezen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #42 Gepost op: 21 januari 2012, 00:55:19
Het huidige holster van Safariland is een level II Retention.
Je hebt helemaal gelijk, al word het holster met de hoodcap als 2+ gezien. Ben nu even niet op kantoor zal later even wat extra neer zetten van retenties
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 21 januari 2012, 01:46:38
Apart dat er voor zo'n onbekend type holster gegaan wordt. Ik had eigenlijk de Safariland wel terug gezien/gewild...Is het principe wel hetzelfde als een Safariland (dus met een roterende kap)? En begrijp ik hieruit dat jullie met een ander holster trainen dan waarmee jullie werken?
Ja, bij de holsters die wij gebruiken met IBT zit een kapje die over de achterkant van de slede komt, waar wij dagelijks mee lopen is onderstaande holster en daarvoor hadden wij een originele Glock holster en daar zat een kapje over het knopje dat je in moest drukken als je je wapen wilde pakken.



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #44 Gepost op: 21 januari 2012, 04:03:53
Net trouwens even op de site van radar gesnuffeld en denk zelf dat het de 6418 gaat worden.
Want de andere holsters zijn level 4 en dat holster heeft een level 3 retentie net als het huidige
safariland. Plus dat holster lijkt ook het meest op het huidige holster waardoor de omscholing
ook minder zal hoeven te zijn.

Ja en nee. Ik heb de verschillende holsters zitten analyseren, en naar mijn huidige mening is er geen holster bij die exact hetzelfde werkt als  de safariland. Wel lastig te bepalen zo vanaf de computer als je het product nog niet in handen hebt gehad. Maar ik vermoed dat het zo zit:


Holster 6418 beschikt over een level 3 retention, exact hetzelfde als de huidige safarailand 6280 maar dan met de optionele sentry lock



Tenzij je bij het Radar holster ook die sentry eraf kunt halen (en het holster dus level II wordt) gaat dit holster 'm niet worden omdat er 2 aparte handelingen nodig zijn.

De 6100 en 6150 holsters van RADAR hebben zover ik het kan zien een "rotoloop" en een automatische lock "evolock" welke beiden ontgrendeld worden door de druk van 1 knop. Dus druk je op de knop dan schiet de "loop" open, blijf je de knop indrukken dan kan het wapen eruit trekken. Laat je de knop los, dan blijft het wapen gelockt (niet alleen geklemd!) in het holster.

Dit is weldegelijk een verbetering tov het huidige holster, waar met een open klep alleen moet vertrouwen op een juist aangedraaide schroef. Maargoed, we gaan 't zien ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #45 Gepost op: 21 januari 2012, 04:14:42
oeps een holster over 't hoofd gezien...De 6298 van RADAR is exact gelijk aan 't huidige safariland holster. Wellicht dat ze daarvoor gekozen hebben. Scheelt weer training!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #46 Gepost op: 21 januari 2012, 04:20:35
Zie nu dat er een mooi filmpje staat over de retenties dus daar zal ik niet verder over uitweiden.

@ patrickSP, het is inderdaad lastig om precies te bepalen hoe en wat aan de hand van foto's. Echter
kom ik een andere foto tegen waarop die sentry niet zit



En ook als ik de tekst lees dan is het feitelijk het naar beneden duwen en naar voren duwen waardoor
het wapen vrij komt. Iets wat ook bij het huidige holster moet gebeuren. We zien wel wat het gaat worden het zal in ieder geval iets slijtvaster zijn dan het huidige holster.

oeps een holster over 't hoofd gezien...De 6298 van RADAR is exact gelijk aan 't huidige safariland holster. Wellicht dat ze daarvoor gekozen hebben. Scheelt weer training!
Zie deze nu ook staan, ja als ze die met een mooie hoodcap kunnen leveren ben ik helemaal om.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #47 Gepost op: 30 januari 2012, 02:59:00
En ook bovenstaande info kan regelrecht de prullenbak in. Aanbesteding is ook definitief niet gegund aan TSA B.V. ivm heraanbesteding dienstwapen.  ::) 98uiye


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #48 Gepost op: 30 januari 2012, 13:57:38
Hoe kan dat nou toch weer...?

Hier snap je toch helemaal niets van...

What's next.... herrie met de pillen, me hearties.... that's what's next. >:D

Anders is de balans weg.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #49 Gepost op: 19 februari 2012, 00:56:53
In dit topic zie ik deze site waarop er op de derde foto een marechaussee te zien is met een Safariland holster i.p.v. de Ghost. Daar heb ik al vaker een marechaussee mee zien lopen, hoe komt dat?