Favoriete signalering

Auteur Topic: Favoriete signalering  (gelezen 45203 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2009, 02:27:52
Strobes en led's , maar die kan ik niet kiezen :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #11 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:41:39
Op zeker LED. Is voor wat betreft stroomgebruik uitermate zuinig (motor kan wel een tijdje uit), komt voor wat betreft snel repeterende flitsen/flitspatronen in de buurt van strobes maar kan ook de langzame patronen van de halogeenlampen weergeven (waaronder ook de traffic advisor functies). Bovendien zijn ze afhankelijk van het type LED's heel fel. Het enige nadeel is (voor sommige typen) de beperkte zichtbaarheidshoek, waardoor wat aandacht besteed moet worden aan de 360 graden zichtbaarheid.

En omdat ik alle lichtbalken bij de diverse leveranciers óf functioneel te beperkt óf te duur vind heb ik mijn eigen balk in elkaar geknutseld. Het zal dan ook niet verbazen dat die ook de favoriet is  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2009, 20:09:19
Eigen projecten ALTIJD leuk om te laten zien ;)  ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:20:37
Dan moet ik dus op zoek naar een werkende videocamera...  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 11 september 2009, 14:23:52
Persoonlijk ga ik voor de LED.
Wat volgens mij een goede balk is met veel mogelijkheden voor een redelijke prijs is een balk van Soundoff die ik bij Sirennet.com heb gezien.

Ik heb het over de balk met als naam: SoundOff EPL9000 Pinnacle Series Exterior Lightbar

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #15 Gepost op: 11 september 2009, 14:54:23
Mooi ding idd. Zat er eigenlijk al op te wachten dat amber gewoon in de blauwe led units verwerkt zou worden (tweekleurig dus) zal je de komende tijd ook steeds vaker terug gaan zien vermoed ik.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 september 2009, 20:56:06
Wordt aan gewerkt op meerdere fronten!


De 2010 Whelen Liberty krijgt bijvoorbeeld ook dual colour heads (blauw/rood of blauw/geel) alleen de vraag of ze dat in NL ook goedkeuren.


Groeten, Ruud


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #17 Gepost op: 13 november 2009, 22:58:45
Wordt aan gewerkt op meerdere fronten!


De 2010 Whelen Liberty krijgt bijvoorbeeld ook dual colour heads (blauw/rood of blauw/geel) alleen de vraag of ze dat in NL ook goedkeuren.


Groeten, Ruud

Ze moeten in NL eens leren niet overal regels voor op te stellen, de chauffeurs van diverse hulpdiensten weten zelf ws het beste wat goed werkt en wat niet. Niet e.o.a. klerk op een kantoor.

Blijf altijd met rijzende nekharen als t aan komt op onze fijne overheid :S

Sorry als deze reactie te negatief is.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gast

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2009, 00:27:45
Je reactie is niet te negatief maar wellicht niet helemaal doordacht.
De regels zijn niet alleen Nederlands maar ook nog eens Europees. Daarnaast denk ik niet dat een ambu-chauffeur voorkeur voor strobe of LED heeft, tenzij hij zich er al een beetje voor interesseert, als hij maar door het verkeer komt.


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #19 Gepost op: 14 november 2009, 10:06:44
Ik heb eens zitten neuzen op Sirennet.com.

Wat een kermis-site zeg.
Hoe iets eenvoudigs als een zwaailamp volstrekt blijkt te kunnen evolueren naar een disco-achtige kerstboom.

Lichtunits met tientallen 'flashpatterns'. Wat is daar in hemelsnaam het nut van?
Motoren waarbij ieder gaatje wordt opgevuld met een lampje hier, een LEDunitje daar, liefst alle verkrijgbare kleuren.
LEDS of strobes die in alle denkbare hoeken en gaten worden geprutst. etc etc.

Wat mij betreft is het allemaal enorm door aan het slaan.

Een zwaailamp heeft voor mij maar één betekenis: "Maak ruimte".
Daarbij maakt een knipper- of flitspatroon toch geen r**t uit?
Een chauffeur van een voorrangsvoertuig hoeft wat mij betreft maar één knop in de auto te hebben: AAN of UIT.
Een hele batterij knoppen om allerhande flitspatroontjes te kunnen selecteren is toch waanzien?


Of vloek ik hier nu in de kerk? :D