Favoriete signalering

Auteur Topic: Favoriete signalering  (gelezen 45146 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #50 Gepost op: 28 april 2010, 14:29:04
Is dit geen goed alternatief voor de Whelen Freedom??
<filmpjes>
Waarom voldoet de Freedom niet dan? :)

Dit daar in tegen vind ik super lelijk:
<filmpje>
Tja, qua zichtbaarheid zit je goed. maar wel typisch Duits dit ;D Toen wij op de autobahn een lekke band hadden van de caravan kwam er ook (toevallig) een polizei langs die achter ons stopte en even zo'n balk aanzette :o Wat een licht zeg! Na 3 tellen er naar kijken komt de koppijn al! ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #51 Gepost op: 28 april 2010, 14:36:27
Tja, qua zichtbaarheid zit je goed. maar wel typisch Duits dit ;D Toen wij op de autobahn een lekke band hadden van de caravan kwam er ook (toevallig) een polizei langs die achter ons stopte en even zo'n balk aanzette :o Wat een licht zeg! Na 3 tellen er naar kijken komt de koppijn al! ;)

Ik denk dat jij de ledversie bedoelt, zelfs overdag een bak licht van verre afstand


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #52 Gepost op: 28 april 2010, 14:41:09
Ik denk dat jij de ledversie bedoelt, zelfs overdag een bak licht van verre afstand
Allicht, maar ik bedoel de gewone strobe-versie zoals op het filmpje, maar dan blauw.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #53 Gepost op: 28 april 2010, 14:50:46
Hier een vergelijking:
&feature=related


sylvester1986

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 28 april 2010, 18:42:55
@ Frank met de Whelen Freedom is niks mis hoor en is qua opties zeker een mooie balk, maar zonder blauwe/amber kappen vind het toch qua uiterlijk minder mooi


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 28 april 2010, 22:30:32
De Hänsch 975 LED is inmiddels ook al een paar keer geleverd in NL.
Het is op zich een alternatief voor een Whelen Freedom, zonder een reclaimeplaatje te willen houden. De lichtopbrengst van deze dakset is bijzonder groot.
Heb zelf meegeholpen aan de certificering voor de Klasse II van deze balk en enkele opties ervoor ontwikkeld.

De blauwe versie wordt inderdaad vrij veel door Ziegler gebruikt op haar nieuwe voertuigen. De techniek die erin zit is identiek aan de Ambulances zoals de Hornis en de Delfis.
De gele versie is ook al op een paar voertuigen te vinden, ook in Nederland.

Sterker nog, er ligt momenteel eentje klaar om morgen opgebouwd te worden op een bergingsvoertuig.
Filmpjes doen de balk alleen geen eer aan. In realiteit is hij veel feller. Zal proberen of ik komende weken wat filmmateriaal kan schieten van deze balken. Zijn weer enkele onderweg voor klanten en eentje voor m'n eigen demobestand. Dus als iemand hem ooit live wil komen bekijken, no problem.

Wat betreft die andere balken, die Hänsch levert, deze worden in eerste instantie voor de Duitse Politie ontwikkeld. Het programma van eisen beschrijft dat deze ten alle tijde van een tekstmatrix moeten zijn voorzien met een minimale schrifthoogte. Deze schrifthoogte van de matrix is veelal bepalend voor de hoogte van de dakset.

En of hij niet ooit opduikt op een politiewagen? Wie weet...;)


Groeten, Ruud


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #56 Gepost op: 4 juni 2010, 02:33:00


Ik zag deze in het topic staan over alles met zwaai- en flitslichten, ik moet zeggen dat ik dit wel een hele mooie balk vind.
Ook lekker functioneel. Hoop dat deze snel naar nederland komt.

Het is een vector V-shape met draaiende spiegels met daarin led verlichting.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2010, 09:20:35
De mooiste signalering vind ik de whelen model 80=roterend en model 8000=strobe,helaas is deze balk hopeloos verouderd en ziet ze niet meer op hulpverleningsvoertuigen.Naar de huidige maatstaven vind ik de Raydian van fedsig mooi politie Noord-oostgelderland gebruikt ze op hun noodhulpvoertuigen.De Haztec Xpert is ook een mooie balk te zien bij brandweer Utrecht.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #58 Gepost op: 30 juni 2010, 10:58:55
Mijn favoriet is de Whelen Edge 9000 met de oude paars/blauw kleurige lenzen en een SA40 speaker erbovenop 8)
De paars/blauw kleurige lenzen zie je bijna niet meer helaas :-\

Als ik voor LED zou moeten kiezen zou het de Hänsch DBS 975 worden, pijp licht komt eraf en toch het Edge model 8)


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #59 Gepost op: 30 juni 2010, 20:22:52
@ HAP-14

Dat is pas een lichtbalk  :o
 O0
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &