Shockerende (buitenlandse) voorlichtingsfilms verkeersveiligheid

Auteur Topic: Shockerende (buitenlandse) voorlichtingsfilms verkeersveiligheid  (gelezen 26666 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2009, 16:39:36
-eten / drinken / een combinatie daarvan (denk aan kop koffie tussen de benen)
Koffie tussen de benen lijkt me nog het minst verantwoord van allemaal. Als je al geen ongeluk krijgt krijg je wel een bakje kokend hete koffie over je benen heen en heb je alsnog (brand)wonden.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2009, 16:51:09
Koffie tussen de benen lijkt me nog het minst verantwoord van allemaal. Als je al geen ongeluk krijgt krijg je wel een bakje kokend hete koffie over je benen heen en heb je alsnog (brand)wonden.

Hoogstens 1ste graads dus dat valt wel mee. Het is de daarmee gepaard gaande schrikreactie die gevaarlijker is.. Maar goed, je snapt wat ik bedoel? Als je autorijdt, moet je bezig zijn met autorijden en niet met andere dingen. En zeker je ogen niet langer als een sec. van de weg houden..en bij druk verkeer al helemaal niet.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2009, 19:48:09
Iemand een idee waar je de volledige video kan vinden!?


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2009, 22:50:52
Hier een Duits voorlichtingsfilmpje over drugs in het verkeer.
 
(je moet wel een beetje Duits kunnen begrijpen).

&feature=player_embedded

En deze is van de Engelsen.
Let op zeer realistisch en heftige beelden.
Sms-en achter het stuur.
Na het zien van dit filmpje doe je het niet meer......

&feature=player_embedded


Wat is Nederland dan eigenlijk soft met de voorlichtingsfilmpjes...
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #14 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:16:13
hier is de rest van de filmpjes ook te zien:
http://www.youtube.com/user/richardjonm#play/uploads/2/AjrQlVauHxg


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #16 Gepost op: 10 december 2012, 20:15:28
Er circuleren momenteel diverse filmpjes om jongeren (maar ook volwassenen) te waarschuwen voor allerlei gevaren. Wat vinden jullie van deze filmpjes? Is het goed duidelijk of wordt het te heftig?

Ik weet van een filmpje uit australie waar je allerlei ongelukken ziet gebeuren met volwassenen en kinderen door alcohol, weet hem alleen even niet terug te vinden...

Let op: het gaat me hier dus om filmpjes die bewust in elkaar gezet zijn om als educatie te gebruiken, geen filmpjes met een verzameling van heftige crashes in allerlei landen die erom bekend staan, die zijn op bepaalde sites genoeg te vinden.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #17 Gepost op: 10 december 2012, 20:23:36
Misschien niet helemaal het goede topic omdat het hier niet om een fotograaf of journalist gaat, maar wel een aangrijpende video over de gevolgen van beschonken achter het stuur zitten.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6469662/4b42740b/vader_heeft_boodschap_voor_dronken_bestuurders.html

Deze is van een vader die zelf een boodschap heeft gemaakt. (uit een ander topic gehaald)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2012, 20:05:29
Deze mogen ze van mij ook op nationale TV uitzenden. Ik zou zeggen, twitter er op los!
http://www.dumpert.nl/mediabase/6501792/40617c97/je_bent_een_run..._bam_hand_weg_.html


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2013, 23:05:39
Dit is een filmpje van Metro Trains in Melbourne om de veilighied om het spoor te vergroten. Is het tegenovergestelde van heftig...
(Waarschuwing: het blijft wel hangen...)

http://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw