Shockerende (buitenlandse) voorlichtingsfilms verkeersveiligheid

Auteur Topic: Shockerende (buitenlandse) voorlichtingsfilms verkeersveiligheid  (gelezen 27205 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

wesses

  • VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2013, 11:42:59
Dit is een filmpje van Metro Trains in Melbourne om de veilighied om het spoor te vergroten. Is het tegenovergestelde van heftig...
(Waarschuwing: het blijft wel hangen...)

http://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw

Deze is echt GEWELDIG! en inderdaad, blijft goed hangen!
VPK in opleiding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2014, 12:30:06
Speed ad - Mistakes
Speed ad - Mistakes
NZTransportAgency
Gepubliceerd op 5 jan 2014
Citaat
No one should pay for a mistake with their life. When we drive, we share the road with others, so the speed we choose to travel at needs to leave room for any potential error.

For more information about this campaign visit http://www.nzta.govt.nz/about/adverti...
Samen sterk in de hulpverlening!


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2014, 13:30:49
Toevallig onlangs gezien. Nadruk ligt wel sterk op snelheid en niet zo zeer op kijken.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2014, 17:43:42
Precies. Die met het kind achterin kijkt wel maar ziet niet
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 9 januari 2014, 17:56:57
Dan hebben jullie de boodschap dus niet begrepen!

"No one should pay for a mistake with their life."

Het gaat in deze campagne juist NIET om de fouten van anderen (die iedereen een keer kan maken), maar om je eigen defensieve rijgedrag!

Other people make mistakes
Slow Down


http://www.nzta.govt.nz/about/advertising/speed/mistakes.html

Citaat
Mistakes
Updated: 6 January 2014

Last year, 83 people were killed and 408 were seriously injured in speed-related crashes.

Most road users recognise the risks of driving at speed and support police enforcement of the speed limit. But these statistics show that drivers don't always practice this when driving: speed is still a contributing factor in 20% of all fatal and serious injury crashes on New Zealand roads.

Our approach
Previous campaigns have shown that the faster you go the less time you have to react, the longer it takes to stop and the bigger the mess when you do stop. But people still deny this truth or think it doesn't apply to them. Their speed may be over the limit but it is minimal, e.g. 107 km/h in a 100 km/h area. In their minds they're not 'speeding', but driving comfortably, and they feel in control.

This campaign aims to reframe the way that people look at their speed when they're driving. A person may be a good driver but they can't deny that people do make mistakes – after all, to err is only human. And in life, mistakes are made often. We usually get to learn from our mistakes; but not when driving - the road is an exception. Even the smallest of mistakes on the road can cost us our life, or someone else's.

In a Safe System no one should pay for a mistake with their life. When we drive, we share the road with others so the speed a person chooses to travel at needs to leave room for any potential error – whether it is theirs or someone else's. At speed, there is less opportunity for a driver to react to a mistake and recover, and this is the key message for this campaign.

The target audience
Our new campaign targets competent drivers who regularly drive and put the 'Ks' in. These people drive 'comfortably' fast; typically a bit faster than the posted speed limit or other traffic. But they don't consider it to be wrong or anti-social because it's not really 'speeding' in their minds. They feel competent and in control of their vehicle.

The campaign
This campaign launched on 5 January 2014 and encourages the audience to be conscious of other road users and to choose a safer speed that factors in the chance for human error.
Samen sterk in de hulpverlening!


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #25 Gepost op: 9 januari 2014, 22:14:29
Citaat van: Live link=msg=1235599 date=1389286617
Dan hebben jullie de boodschap dus niet begrepen!
Die heb ik prima begrepen O0

Probleem is dus dat de boodschap teveel op snelheid ligt. Veel ongevallen kunnen voorkomen worden door juist goed te kijken ::)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #26 Gepost op: 9 januari 2014, 22:49:51
Probleem met snelheid is dat die bijna niet wordt meegenomen in de portemonnee.

Er is een ongeval op een voorrangsweg, het op de voorrangsweg rijdende voertuig rijdt 100km/h waar 50km/h is toegestaan.
De verzekeringen keren bijna altijd uit vanuit het de voorrangsweg oprijdende voertuig ( voorrangsfout ), de hardrijder krijgt alles vergoed ( in 80% van de gevallen ).  :'( >:(
Wanneer de wet zou worden veranderd en de hardrijder net zo hard in zijn portemonnee wordt geraakt als de man die een kijkfout maakt zal ook de hardrijder zijn weggedrag aan gaan passen en niet meer zoveel risico's nemen.  O0

En dat "goed" kijken is voor een ieder verschillend. Zelf kan ik geen diepte zien en heb door levenservaring dit kunnen opvangen door anders te kijken. Alleen grote snelheidsverschillen kunnen wegvallen doordat de achtergrond niet veranderd.   :-\
Vb. op een lange weg zonder bomen kan een auto voor mijn gevoel de juiste snelheid blijven rijden terwijl in werkelijkheid hij veel sneller op mij af komt. Zo ook als er een brug op de voorgrond ligt waardoor ik geen afwijkende achtergronden zie.
In veel van de gevallen komt mijn ervaring met voertuigen en het verkeer mij dan weer goed uit want ik genereer hele andere kijktechnieken, waardoor ik toch zie hoe snel men rijdt. Maar in die gevallen waar ik zeker weet dat ik normaal de weg kan oprijden en ineens iemand dicht bij mij in de buurt is vervloek ik dan toch weer die meneer die in mijn kofferruimte koffie wil drinken, want als er een ongeval had plaats gevonden was ik fout terwijl hij te hard reed.  :-X

Nu is de wetgever al bezig met aanpassingen in het persoon van de rechter. Steeds meer ongevallen met hoge snelheden worden in gedeelde schuld gevonnist. En toch zeg ik dat die persoon die willens en wetens + 25 km/h bibeko rijdt en daarbij een ongeval krijgt doordat iemand anders zijn snelheid niet juist in schat veel hoger mag worden bestraft. Ik zou er geen traan om laten wanneer de snelheid nog meer wordt meegenomen in de uiteindelijke schuldvraag.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #28 Gepost op: 4 maart 2014, 08:50:23
Zo he, dat vindt ik nog eens een goede! Die mogen ze van mij ook in Nederland uit gaan zenden!

Citaat van: Live link=msg=1247757 date=1393891193
:D

http://www.youtube.com/watch?v=Q5ZuvmyQ_p4
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #29 Gepost op: 5 maart 2014, 00:54:06
Vind ik zelf nog één van de beste ooit gemaakt  O0

Take Longer To Look For Bikes