GRIP 2 Vier kinderen omgekomen bij uitslaande woningbrand Veenmos - Kampen 19-8-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Vier kinderen omgekomen bij uitslaande woningbrand Veenmos - Kampen 19-8-2009  (gelezen 32487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skibedie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
    • www.mariskaaswlsdagboek.web-log.nl
vreselijk, wat erg! We wonen er in de buurt en je hoort 's nachts de sirenes wel, maar het wordt pas echt realiteit als je er 's morgens op weg naar school niet langs kunt. Gelukkig is mijn zoontje nog te klein om het te bevatten, en zijn school staat notabene naast het pand...
Wat erg, mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden...


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Dit zijn van die incidenten die mij de tranen in de ogen geven....Natuurlijk gaan je gedachten uit naar de ouders. Maar ik wil toch ook niet alle collega hulpverleners vergeten die bij deze inzet hun best hebben gedaan om dit drama te voorkomen. Jongens (M/V) Sterkte!!!!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Vier broers dood bij brand Kampen
woensdag 19 augustus 2009 | 05:25 |
Laatst bijgewerkt op: woensdag 19 augustus 2009 | 10:01

KAMPEN - Vier broertjes zijn de afgelopen nacht omgekomen bij een fel uitslaande woningbrand in de wijk Cellesbroek/Midden-wetering in Kampen. De kinderen - een, vier, zes en acht jaar oud - sliepen op zolder. De overige gezinsleden, waaronder nog tien kinderen, konden ontkomen. Voor hen is direct opvang geregeld.
Naar de brandweer nu weet is de brand tussen de eerste en tweede verdieping, bij de trapopgang, ontstaan. De vier overleden kinderen zijn liggend in bed aangetroffen. Verondersteld wordt dat ze in hun slaap zijn overleden. Zo zei burgemeester Oosterhof tijdens een persconferentie vanmorgen. De Kamper brandweercommandant Arjan Schepers vertelde dat de gezinsleden eerst hadden geprobeerd de brand zelf te blussen en hulp hadden gezocht bij de buren. Toen de brandweer arriveerde was er al sprake van een felle uitslaande brand. De vader van het gezin was niet thuis. De binnenschipper zat in Düsseldorf en is met hulp van de Duitse en Nederlandse politie naar Kampen gebracht. Voor buurtbewoners wordt er in de loop van deze ochtend een speciale bijeenkomst in de sporthal in de wijk gehouden.
De reformatische basisschool waar de kinderen op zaten, ving vanochtend klasgenoten en ouders op. Directeur Dirk van Garderen van de Groen van Prinsterschool reageerde geschokt. Zijn teamleden kwamen om acht uur in verslagenheid bij elkaar. De meeste ouders bleven tot 9.15 uur in of buiten school om met elkaar te praten over het gebeuren. Het gezin telt nog twee kinderen die op de Groen van Prinstererschool zitten. Ook op het Pieter Zandt-college in Kampen is onthutst gereageerd op het drama. Een aantal oudere kinderen uit het gezin zit daar op school.
Het gezin woonde in een hoekwoning van een blok met drie huizen. De wijk is inmiddels hermetisch afgesloten met ijzeren hekken met plastic. Over de oorzaak van de brand kan de gemeente Kampen nog geen mededelingen doen. De brand brak om half drie uit en was na een uur geblust. Het gezin woonde in een hoekwoning van een blok met drie huizen. De wijk is inmiddels hermetisch afgesloten met ijzeren hekken met plastic.
Burgemeester Oosterhof heeft de plek van brand vanochtend vroeg bezocht om zich te laten informeren en zijn medeleven te betuigen.
Meer informatie volgt. Bekijk straks ook beelden van de persconferentie.

Foto's en interview met de burgemeester op http://www.destentor.nl/regio/kampen/5397995/Vier-broers-dood-bij-brand-Kampen.ece
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


JeroenE

  • Hoofdbrandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Sterkte, allereerst voor de familie en vrienden, maar ook voor de betrokken collega's.
Alles op persoonlijke titel.


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Van mij ook alle sterkte, allereerst voor de familie en vrienden, maar ook voor de betrokken collega's.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
een gezin met 14 kinderen ?

OT
verschikkelijk nieuws, ook ik denk nu aan de nabestanden. Sterkte
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
een gezin met 14 kinderen ?
Ja, dat komt hier op de 'Bible belt' nog wel vaker voor. Hoe ze 14 kinderen + 2 ouders in een rijtjeshuis krijgen weet ik ook niet.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
verschrikkelijk!
vrijwilliger instructeur


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Vreselijk nieuws voor allen  :'( Mijn gedachten gaan uit naar alle betrokkenen, familie en hulpverleners.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente