GRIP 2 Vier kinderen omgekomen bij uitslaande woningbrand Veenmos - Kampen 19-8-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Vier kinderen omgekomen bij uitslaande woningbrand Veenmos - Kampen 19-8-2009  (gelezen 32304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Wat een vreselijk drama zeg, ik wil alle hulpverleners en nabestaanden ook van mijn kant heel veel sterkte wensen..  :-\
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Hoe ze 14 kinderen + 2 ouders in een rijtjeshuis krijgen weet ik ook niet.

Door meerdere kinderen in dezelfde ruimte te laten slapen. In dit geval dus ook op zolder. Dat was vijftig jaar geleden trouwens heel gewoon. Toen waren gezinnen met 10 of meer kinderen geen uitzondering.

Hoe dan ook is het een trieste gebeurtenis.......
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
filmpje op youtube.nl



echt verschrikkelijk  :-[ :'(


His Royal Dudeness Mr Pirovano

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Dit forum is het helemaal !
Gaat het om een pleeggezin? Gezien het aantal bewoners?

Bart


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Gaat het om een pleeggezin? Gezien het aantal bewoners?

Bart

Het gaat bij mijn weten om een normaal gezin. Het gezin is gereformeerd en binnen (delen van) die geloofsovertuiging zijn dergelijke grote gezinnen geen uitzondering.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Ik wil de familie, nabestaanden, omwonenden, betrokken en vóóral óók de hulpverleners veel sterkte wensen bij het verwerken van deze tragedie.  :'(

Foto 19 van de 40 op de website 112kampen.nl is echt een hele pakkende foto :o

Respect!


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Lichamen slachtoffers Kampen geborgen  
Uitgegeven: 19 augustus 2009 15:13

KAMPEN - De lichamen van de vier jongens die bij een woningbrand in Kampen zijn omgekomen, zijn woensdagmiddag geborgen. Medewerkers van de technische recherche hebben de stoffelijke overschotten uit het pand gehaald. De lichamen waren aangetroffen liggend in bed op de zolder van het pand aan de Veenmos in Kampen. In de omgeving van het pand staan plasticschermen om publiek op afstand te houden.
Tijdens een bijeenkomst in een sporthal in Kampen zijn 120 wijkbewoners geïnformeerd over de dodelijke brand. Zowel burgemeester Jan Oosterhof als vertegenwoordigers van politie en brandweer hebben de bewoners ingelicht. Woensdagavond vindt een tweede bijeenkomst plaats, bedoeld voor bewoners die de eerste samenkomst gemist hebben. De sporthal blijft de hele dag open voor opvang van buurtgenoten.
 
De Groen van Prinstererschool in Kampen heeft woensdag de hulp ingeschakeld van medewerkers van Eleos, een landelijk werkende instelling voor gereformeerde geestelijke gezondheidszorg. Dat meldde bestuurslid Frank van den Beek van de school, waar drie van de vier omgekomen kinderen op zaten. De medewerkers helpen bij vragen die na de brand bij leerlingen en leerkrachten leven. De school kreeg al vroeg de aanbieding van Slachtofferhulp om medewerkers te sturen, maar besloot na beraad een andere instelling te kiezen. ''Niet dat Slachtofferhulp niet bekwaam is, maar de medewerkers van Eleos kennen onze achtergrond en identiteit.'' http://www.nu.nl/algemeen/2064252/lichamen-slachtoffers-kampen-geborgen.html
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


pelagiapeil

  • Gast
4 kinderen tegelijk,ik mag er niet aandenken :'(
ook voor de hulpverleners is dit geen prettig werk geweest
ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte toe


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Niet dat ik ter plaatse ben geweest, maar wat ik wel weet was dat de straat Veenmos een hele lange kronkelende straat is met zijstraatjes etc. Toen ik gistermiddag bij Google Maps Veenmos 199 intikte (het alarmerings adres) kwam ik ook bij het verkeerde adres uit.

Bedenk je natuurlijk dat het niet alleen de ramptoeristen hoeven te zijn, buurtbewoners lopen er ook genoeg bij.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Hoe het ook zij: kennelijk was er niet genoeg fatsoen om aan de kant te gaan en niet in de weg te staan/lopen.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)