Water te hoog voor dienstauto?

Auteur Topic: Water te hoog voor dienstauto?  (gelezen 3564 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Gepost op: 10 februari 2004, 10:46:49
Brandweercommandant Breskens raakt tijdens storm vast in water
Ophef over gebruik dienstauto
door Raymond de Frel

BRESKENS - In het vissersdorp Breskens is commotie ontstaan over het optreden van brandweercommandant N. Moskie bij de vissershaven tijdens de noordwesterstorm van zondag.

Moskie nam rond drie uur met zijn brandweerjeep poolshoogte bij het hoge water in de vissershaven. Plots weigerde de motor van het voertuig dienst, waardoor Moskie, vergezeld van zijn vrouw, in het water bleef stilstaan.

Zijn collega’s moesten het voertuig vervolgens op het droge trekken. Waar de ene toeschouwer het tafereel met een glimlach aanschouwde, wekte het bij menig ander ergernis. Want waarom was Moskie daar met die auto, betaald met gemeenschapsgeld, in het water aan het spelen, zo werd er cynisch gesteld.

Loco-burgemeester R. Leentfaar benadrukt dat Moskie in functie was toen hij bij de vissershaven een kijkje nam. „En al was hij dat niet, dan kan ik mij nog goed voorstellen dat hij daar als brandweercommandant gaat kijken wat er aan de hand is. Wij zullen volgende week, als burgemeester Sala terug is van vakantie, nog eens nagaan wat er die middag allemaal is gebeurd. Dan heb ik het over het totaal, dus niet specifiek over het optreden van Moskie.“ Paraat

Moskie toonde zich gisteren logischerwijs niet blij met de commotie en wilde daarom graag uitleggen hoe hij in het water terecht was gekomen. „Ik had weekdienst als officier van dienst. Dan moet je 24 uur per dag, zeven dagen per week standby zijn. Dus als ik bijvoorbeeld boodschappen doe, doe ik dat met die wagen. Want je moet paraat zijn. Dat verklaart ook waarom mijn vrouw naast mij in de auto zat. Om half acht ’s ochtends heb ik vanwege het weer al een kijkje genomen op de Panoramaweg. ’s Middags wilde ik dat weer doen, maar toen was de weg vanwege de storm al afgesloten“, verklaart Moskie. Normaal gesproken mag de brandweerjeep geen problemen hebben met een ritje door laagstaand water, weet Moskie uit ervaring.

Discussiepunt

„Het discussiepunt is of ik een inschattingsfout heb gemaakt of dat het pure pech was. Wij hebben met dit soort voertuigen ook oefeningen op het strand gedaan. Toen reden we zonder problemen door het lage water. Nu kwam het water tot aan de stoeprand. Dat mag normaal gesproken geen probleem zijn, maar op onverklaarbare wijze viel de wagen stil. Misschien is er ergens kortsluiting ontstaan, al is dat onwaarschijnlijk omdat het een diesel betreft. Maar je mag niets uitsluiten. Wij willen wel weten wat de oorzaak is geweest, want dat is in het belang van ieders veiligheid.“

Nadat het brandweervoertuig uit het water was getrokken, raakte ook een Belgische auto vast in het water. Ook die werd door de brandweer op het droge gesleept.


bron: pzc.nl




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2004, 10:47:51
Misschien dat er nog iemand de foto van heeft, die stond nl. niet digitaal in de krant..... ;)


origamie

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2004, 11:52:09
;D ;D ;D hahahah ik vind het eigenlijk wel een goeie ::), sta je daar dan hulpeloos een beetje in het water te dobberen met je vrouw naast je hahahaha ;D ;D, voel je je ook knap lullig :-X, had de gezichten wel willen zien van de overige korpsleden, ik denk wanneer ik dit had mogen aanschouwen dat ik dan wel lol zou hebben gehad  ::) ;D


reddingssite

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2004, 14:52:33
Jaja voor deze ene x dan: een fototjuh  ;D
En dit alles tijdens de stormmeldingen..
Maargoed.. dr zal maar net een flinke brandmelding binnenkomen..

15:07 | OVD TE WATER, PRIORITEIT 1
In Breskens moest de auto van de OVD gered worden door de brandweerlieden van de tankautospuit 5570 uit Cadzand. [Bron: www.hvzeeland.nl]




por

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2004, 15:06:45
lullig, de ovd jeep van de brandweer in het water, de ovd moest gered worden door zijn collega's. dit gebeurde zondag in breskens

http://www.dragon-designs.net/~112zeeland/actueel/2004/februari/08/08_1_79.jpg

 ;D

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2004, 15:26:18
Jemig dat is lachwekkend ;D


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2004, 15:41:56
Jaja voor deze ene x dan: een fototjuh  ;D
En dit alles tijdens de stormmeldingen..
Maargoed.. dr zal maar net een flinke brandmelding binnenkomen..

15:07 | OVD TE WATER, PRIORITEIT 1
In Breskens moest de auto van de OVD gered worden door de brandweerlieden van de tankautospuit 5570 uit Cadzand. [Bron: www.hvzeeland.nl]




FF een correctie: de 55-70 is een hulpverleningsvoertuig van de post Oostburg. Op de foto te zien werd de tankautospuit 55-30 van de post Oostburg ook ingezet.

Buiten dat: ik vind het water behoorlijk hoog staan, nog afgezien van de golfslag. En tsja...... het water stond hoog, kades staan onder water....
Moet je dan als OVD zonodig door het water gaan rijden?? Je kunt dat toch van afstand constateren en het daarbij laten als er verder niets aan de hand is??

Ik vind het een klein beetje dom als ik eerlijk mag zijn.

Gr
Erik


reddingssite

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2004, 15:46:31
Hmmz ja die info moest nog gewijzgd  :-[ ;)
Thnx Erik


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2004, 16:46:53
dat wordt dus een OVDauto met peddels ;D ;D