Wat te doen bij aantreffen waakhond?

Auteur Topic: Wat te doen bij aantreffen waakhond?  (gelezen 18314 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2009, 08:54:49
Whehe..... inderdaad bekend.... "kunt u de hond even weghalen?"
"maar hij doet niks hoor"
"nee, wij ook niet zolang die hond er nog bij is" 8)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2009, 12:30:52
Whehe..... inderdaad bekend.... "kunt u de hond even weghalen?"
"maar hij doet niks hoor"
"nee, wij ook niet zolang die hond er nog bij is" 8)
+1 8)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:05:44
;D

Brengt mij op een aansluitende vraag;

Wordt er in de opleiding aandacht aan besteed? Als ik de reacties zo eens lees, komt het best regelmatig voor, dat een hond hulpverlening belemmerd..


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:29:22
Gewoon allemaal een soepbot of een kluif mee nemen  :D


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #24 Gepost op: 24 augustus 2009, 07:24:02
En als Bello een getrainde Bello is zal hij ongeveer na iedere vijf a tien seconden 1/4e seconde naar de kluif kijken ... en er verder vanaf blijven. Hij mag immers niets aannemen dat zijn baas hem niet gegeven heeft. (geldt trouwens ook voor Bella's)

Oefening E. (vijf punten)
De baas legt zijn hond op een door de keurmeester aangewezen plek en laat hem op teken van de keurmeester achter.
Vervolgens komt de helper(pakwerker) met het voer en test 2x of de hond het voer van hem aanpakt, loopt dan achteruit en gooit van een afstand van 2 a 3 meter het derde naar de hond (niet op de hond) en verwijdert zich dan.

Oefening F.
Weigeren van gevonden voedsel (vijf punten)
Op het terrein waar het volgen, af liggen en springen wordt uitgevoerd ligt ruimschoots voer verspreid.
De hond mag van dit voer niets eten of er aan likken.

Bron: De opleiding tot politiehond 1, www.pakwerk.nl
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #25 Gepost op: 24 augustus 2009, 08:38:45
Waarom wordt er om een hondengeleider gevraagd en niet om een dierenambulance?

(die hebben toch ook vaak vangstokken en beschermende kleding/pakken om zo'n hond te kunnen vangen?)

Ik weet niet hoe het voor de rest in den lande geregeld is maar bij ons (zuid-limburg) Doet de politie dit, zij hebben ook een vangstok. Wij als dierenambu hebben een veel te lange opkomsttijd.
Wij hebben een vangstok maar geen pakwerkers alsmede kleding op de wagen. Misschien ten overvloede, maar het is niet een kwestie van even een jasje aantrekken en bijten laten!

Als pakwerker moet je weten wat je doet. Zonder kennis kan dit wel eens erg vervelend aflopen als de hond belsuit te gaan stellen  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Gast48368

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 24 augustus 2009, 23:04:49
;D

Brengt mij op een aansluitende vraag;

Wordt er in de opleiding aandacht aan besteed? Als ik de reacties zo eens lees, komt het best regelmatig voor, dat een hond hulpverlening belemmerd..

In de brandwachtopleiding niet, daar wordt er gewoon op gehamerd dat je eigen veiligheid voor gaat.......


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 8 september 2009, 07:45:04
In de brandwachtopleiding niet, daar wordt er gewoon op gehamerd dat je eigen veiligheid voor gaat.......

Okee, duidelijk!  O0



Nog ff over die waakhond,

Als een inbreker er ondanks bordjes met de tekst ''hier waak ik'' (met hondenkop afgebeeld) toch voor kiest je woning te betreden en hij wordt verwond door de hond, ben jij als bewoner / eigenaar verantwoordelijk. Komt het in de praktijk veel voor, dat een inbreker aangifte doet als hij is aangevallen door de hond des huizes?

Ik vind het zo krom als wat, maar zo zit onze wet nou eenmaal in elkaar...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #28 Gepost op: 8 september 2009, 07:54:12
Volgens mij kun je daar geen aangifte van doen, tenzij de eigenaar de hond opjut of commandeert om jouw te bijten... anders is het een dier dat bijt... en daar is volgens mij geen enkele strafrechterlijke grond voor om de aangifte te doen...

Aangifte doen is namelijk een formeel verzoek tot strafvervolging op basis van het wetboek van strafrecht....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 8 september 2009, 07:58:33
Okee...maar dan kan de hond wel als agressief aangemerkt worden, dus kan hij in beslag worden genomen en aan een gedragstest worden onderworpen...en bij negatief resultaat, kan men hem laten inslapen...

En dat terwijl hij huis en baasje verdedigde..