Wat te doen bij aantreffen waakhond?

Auteur Topic: Wat te doen bij aantreffen waakhond?  (gelezen 18275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Glenn2

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 2 oktober 2009, 14:33:16
3 jaar. Zeer aanhankelijk, als het aan hem ligt knuffelt ie de hele dag. Maar erg waaks, binnen en buiten...beschermt ''zijn'' roedel.  leve de slipketting.. ;D

12.5 jaar, respect! En laat me raden; echt zo'n ouwe lobbes die beetje bromt en knort als ie het ergens niet mee eens is?  ;D

Was hij wel erg waaks, toen ie jong was? Dat moet haast wel, zo is het ras nou eenmaal..

3 jaar is een leuke leeftijd. Dan zijn ze lompsterk en in de bloei van hun leven. Dat knuffelen heeft de mijne niet anders gedaan de afgelopen 12,5 jaar. Mensen geloven dat niet, maar toch zijn Rottweilers échte knuffelaars.

De mijne is een echte grommer. Als iets leuk is gromt-ie, als iets vervelend is gromt-ie. Omstanders vinden dat eng, maar als baas kan je prima z'n grom interpreteren. Een 'ik vind dit leuk/lekker grom' klinkt anders dan 'nu stoppen baas want ik vind dit niet leuk' grom. Bijten kan-ie ook niet meer. Hij had me laatst te pakken. Vroeger bloedde het, nu blauwe plek. Uiteraard gelijk gecorrigeerd en het is alweer enkele maanden een scheetje ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #51 Gepost op: 2 oktober 2009, 14:37:00
3 jaar is een leuke leeftijd. Dan zijn ze lompsterk en in de bloei van hun leven. Dat knuffelen heeft de mijne niet anders gedaan de afgelopen 12,5 jaar. Mensen geloven dat niet, maar toch zijn Rottweilers échte knuffelaars.

De mijne is een echte grommer. Als iets leuk is gromt-ie, als iets vervelend is gromt-ie. Omstanders vinden dat eng, maar als baas kan je prima z'n grom interpreteren. Een 'ik vind dit leuk/lekker grom' klinkt anders dan 'nu stoppen baas want ik vind dit niet leuk' grom. Bijten kan-ie ook niet meer. Hij had me laatst te pakken. Vroeger bloedde het, nu blauwe plek. Uiteraard gelijk gecorrigeerd en het is alweer enkele maanden een scheetje ;)

Haha herkenning!! Tja ik was laatst ook ff te wild bezig, moest daarna ff prikje halen op de SEH.. ;D
Maar hij was er harder van geschrokken als ik..prachtbeesten!  Dat grommen en knorren, het klinkt meer als mopperen..meer lachwekkend als angstaanjagend! (behalve als ie echt boos is natuurlijk)


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #52 Gepost op: 12 oktober 2009, 17:23:29
dinges ben ik het niet mee eens dat je bij grotere honden rassen meer letsel hebt als je naar die van mij kijkt vind iederen hem een scheetje het is een jack russel tot hij bijt dan heb je het idee of er een haai in je hand of ander lichaamsdeel hangt.licht helemaal aan de bijtkracht per cm2 die een hond heeft in zijn kaakspieren.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #53 Gepost op: 12 oktober 2009, 18:44:49
Het schijnt dat dobbermans, rotweilers en dergelijke honden de sterkste bijtkracht hebben. Zag al eens een testje op tv.
Deden ze een krachtmeter verstoppen in een nephand en lieten ze Bello er even in happen...
Auch! Niet aan mijn hand!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #54 Gepost op: 12 oktober 2009, 20:57:00
dinges ben ik het niet mee eens dat je bij grotere honden rassen meer letsel hebt als je naar die van mij kijkt vind iederen hem een scheetje het is een jack russel tot hij bijt dan heb je het idee of er een haai in je hand of ander lichaamsdeel hangt.licht helemaal aan de bijtkracht per cm2 die een hond heeft in zijn kaakspieren.

Nou, kleine honden kunnen lelijk bijten. Maar je kan de schade makkelijk beperken, want het hondje krijgt vliegles. M.a.w: je kunt wat meer uitrichten. En ik weet toch echt uit ervaring dat grote honden grote wonden maken...


Glenn2

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 12 oktober 2009, 22:30:19
Het schijnt dat dobbermans, rotweilers en dergelijke honden de sterkste bijtkracht hebben. Zag al eens een testje op tv.
Deden ze een krachtmeter verstoppen in een nephand en lieten ze Bello er even in happen...
Auch! Niet aan mijn hand!
Hierzo:

Bite force competition. Pitbull, Rottweiler, and Shepherd


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #56 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:54:52
Ik doe in ieder geval niets in een ruimte waar zo'n hond aanwezig is.. Ik vertrouw ze niet, ookal zegt de baas dat dit wel kan. Is uiteraard persoonlijk..

Heeft iemand hier wel eens pepperspray op Fikkie gebruikt?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #57 Gepost op: 23 oktober 2009, 20:45:28
Wordt Fikkie heel boos van en zal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bijten naar alles dat zich in zijn nabijheid verroert.   (incl. baasje) Als Fikkie niets meer ziet/ruikt kan hij/zij hele rare dingen gan doen.

GEEN goed idee.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #58 Gepost op: 11 februari 2011, 11:59:00
sorry voor bump maar ik zit met een vraag  998765

ik heb hier een duitse herder zitten maar hij doet niemand kwaad maar hij beschermt mij heel erg maar als ik plat lig zou ik niet weten wat ie det maar wat doen ze dan met een hond als ze niet weten of ie nou een "killer" is ?
Vrijwillige brandweer


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #59 Gepost op: 11 februari 2011, 12:04:27
sorry voor bump maar ik zit met een vraag  998765

ik heb hier een duitse herder zitten maar hij doet niemand kwaad maar hij beschermt mij heel erg maar als ik plat lig zou ik niet weten wat ie det maar wat doen ze dan met een hond als ze niet weten of ie nou een "killer" is ?

Tip: gooi hier en daar eens wat hoofdletters, punten en komma's door je tekst. Dan is het gelijk een heel stuk leesbaarder!