Wat te doen bij aantreffen waakhond?

Auteur Topic: Wat te doen bij aantreffen waakhond?  (gelezen 18231 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #60 Gepost op: 11 februari 2011, 12:04:44
sorry voor bump maar ik zit met een vraag  998765

ik heb hier een duitse herder zitten maar hij doet niemand kwaad maar hij beschermt mij heel erg maar als ik plat lig zou ik niet weten wat ie det maar wat doen ze dan met een hond als ze niet weten of ie nou een "killer" is ?

Zou je iets specifieker met je vraag kunnen zijn? Wie zou er iets moeten doen met jou hond? En waarom zou je plat liggen? En wat bedoel je precies met plat liggen? Want ik snap je vraag niet helemaal.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #61 Gepost op: 11 februari 2011, 12:08:35
Zou je iets specifieker met je vraag kunnen zijn? Wie zou er iets moeten doen met jou hond? En waarom zou je plat liggen? En wat bedoel je precies met plat liggen? Want ik snap je vraag niet helemaal.

de hulpdiensten als ik gewond op de grond lig
Vrijwillige brandweer


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #63 Gepost op: 11 februari 2011, 12:13:04
de hulpdiensten als ik gewond op de grond lig

Haal even diep adem en stel je vraag nog een keer want het wordt er weer niet duidelijker op


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #64 Gepost op: 11 februari 2011, 12:24:30
helemaal opnieuw:

Ik heb een lieve duitse herder die geen vlieg iets aandoet, zolang ik niet word aangevallen.
Als ik gewond op de grond lig en de hulpdiensten komen en ze willen me helpen maar ze zien mijn hond en ze twijfelen of mijn hond gevaarlijk is wat doen ze dan?

zo duidelijk?...
Vrijwillige brandweer


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #65 Gepost op: 11 februari 2011, 12:33:22
helemaal opnieuw:

Ik heb een lieve duitse herder die geen vlieg iets aandoet, zolang ik niet word aangevallen.
Als ik gewond op de grond lig en de hulpdiensten komen en ze willen me helpen maar ze zien mijn hond en ze twijfelen of mijn hond gevaarlijk is wat doen ze dan?

zo duidelijk?...

Dan zullen ze naar alle waarschijnlijkheid eerst op hun eigen veiligheid denken. En als ze het niet vertrouwen zal men een hondengeleider van de politie ter plaatsen laten komen om zich over de hond te ontfermen. Deze heeft namelijk middelen aan boord om een hond die eventueel agressief word onder controle te brengen. Ook is het soms mogelijk dat leden van een dierenambulance de hond vangen en tijdelijk in een hok plaatsen zodat jij op een rustige manier geholpen kan worden. Maar alles is natuurlijk situatie afhankelijk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #66 Gepost op: 11 februari 2011, 14:48:14
Laats bij een woningbrand, 1 so, en 2x hond binnen. Volgens de buurt was de grote hond, een American Stafford, bekent met bijtincidenten. Een brandweerman kwam ermee naar buiten, beest gewoon in z'n armen. Staart tussen de benen. Doodsbang. (nu ik dit trouwens typ heb ik het idee dat ik dit al eerder getypt heb)  :D

Maar, zo kan het dus ook. Dieren kunnen erg onvoorspelbaar zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #67 Gepost op: 11 februari 2011, 14:56:28
Vorig jaar bij de valleiwedstrijden in Hoevelaken was er een soort gelijk scenario. er zat een grote duitse herder in het halletje van een pand waar brand woedde.

sommige ploegen riepen hier inderdaad een hondengeleider bij, andere een dierenambulance. echter waren er een aantal ploegen die het voor mekaar kregen om het beest zo snel en goed vast te pakken dat ze hem gewoon meekonden nemen en in de cabine van de TS dropte  :D.
Misschien niet de beste manier maar zeker een effectieve.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens